Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkä koulumatka on ekaluokkalaiselle kohtuullista kävellä? Onko 2 km liikaa?

Vierailija
02.09.2008 |

Tuskailemme asunnon etsinnän kanssa, koska koulumatka ei saisi tulla liian pitkäksi. Autolla emme halua kuskata.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sateisia/tuulisia/lumipyryisiä/pimeitä aamuja. Ekaluokkalainen on vielä pieni. Mutta toki riippuu lapsesta...

Meillä 2km matkaa. Lapsi käveli ekaluokkalaisena pari kertaa kuukaudessa matkan, muuten sai kyydin. Nyt tokaluokkalaisena pyöräilee matkan muutamana päivänä viikossa.

Vierailija
2/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi toisella luokalla. Syksyllä ja keväällä pyöräilee kouluun ja talvella on pakko kävellä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kun vanhemmat töissä.

Sama juttu oli jo ekalla luokalla.

Välillä harmittaa, varsinkin kun suurin osa lapsista viedään autolla kouluun tai sitten on taksikyyditys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on turvallinen reitti, niin luulen, että 2 kilometriä on vielä ihan ok. Tottakai mukavampi olis jos olis hieman lyhempi.

Meillä ekaluokkalainen käveli mielellään mummolaan 2 kilometriä ihan yksinkin jo ekaluokkalaisena. Koulumatka onneksi lyhempi. Mutta siis lapsi ei pitänyt kahta kilometriä pitkänä, mutta eipä taivaltanutkaa tuota matkaa joka päivä.

Vierailija
4/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat ovat kävelleet ekaluokkalaisina matkan edes takaisin, ilman ongelmia. Nyt ekaluokkalaisella alkaa koulu useana aamuna kahdeksalta ja silloin en henno laittaa pientä kävelemään, ollaan kuskattu vuorotellen muiden äitien kans ja alkaa talvella kulkea kai bussilla. Myöhempinä aamuina kävelee ja kotiin kävelee. Matkaan menee 40min -2h (jos itse oon ollu mukana kävelemässä on lyhimmillään menny 25min).

Vierailija
5/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti menisi puoli kilometriä lisää.

Tosin meillä saava ekaluokkalaisetkin pyöräillä kouluun mikä helpottaa asiaa kovasti. Koulumatkoille on myös seuraa, ei tarvitse talvella pimeässä yksin tarpoa.

Vierailija
6/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sinnekään meno ole koskaan ollut ongelma.

Tylsäähän se käveleminen on ja silloin harvoin (pari kertaa lukukaudessa) kun saavat kyydin, ovat ihan onnessaan :)

Vierailija
7/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole koskaan kuljettaneet heitä, vaan he ovat kävelleet itse kouluun ja takaisin ensimmäisestä luokasta lähtien joka päivä. Kolmannesta luokasta lähtien ovat sitten pyöräilleet syksyisin ja keväisin. En usko, että 400 m lisää tekisi mainittavaa eroa.

Sitä paitsi, koululta voi pyytää erikoislupaa myös ekaluokkaiselle kulkea matka pyörällä, jos matka on tarpeeksi pitkä.

Kohtuullisen pitkästä koulumatkasta on ainakin se hyöty, että ei tarvitse murehtia, saavatko lapset tarpeeksi liikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi