Naisella jota tapailen aina ihan jääkylmät kädet, mistä voi johtua?
Suorastaan alkanut puistuttaa kun esim halaillaan. Hänen kätensä on aina ihan kohmeiset ja ihan jääkylmät, muu vartalo on kyllä lämmin. Mistä voi johtua? Kuulemma hänestä on otettu kaikki verikokeetkin.ei ole vanhakaan, n30 vuotias.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
tupakoi tai käyttää nuuskaa
Ei tupakoi, elää terveellisesti ja on normaalipainoinen
No jos hänellä on vaan niin kylmä koko ajan? Lämpöä asuntoon lisää!
Raynoudin syndrooma. T. Ei lääkäri
Onko pieni/hoikka? Mulla on aina ollut sama :D
Vierailija kirjoitti:
Pitkä mutta hoikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä mutta hoikka
Se selittää, oon itsekin keskivertoa pidempi. Liittyy varmaan jotenkin ääreisverenkiertoon.
Tuo on hyvin yleinen ominaisuus, usein periytyvä. Ääreisverenkierto on heikko tai kyseessä on Raynaudin oire.
Vierailija kirjoitti:
Viina unohtui. Jos vaiva ei johdu tupakasta tai viinasta niin ei voi tehdä mitään diagnoisia, sillä niistä kaikki johtuu.
terv. TK lääkäri
Joskus raudanpuute tms voi aiheuttaa tuollaista. Itselläni on myös välillä ollut kylmät kädet ja jalat, tosin nyt tilanne on kehentunut (mutta olenkin syönyt rautaa yli vuoden).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä mutta hoikka
Se selittää, oon itsekin keskivertoa pidempi. Liittyy varmaan jotenkin ääreisverenkiertoon.
😅 Ei liity pituuteen (tai muutenkaan kokoon) millään tavalla. Mutuilu on tällä palstalla kyllä voimissaan.
Talvella pitää olla vaatetta yllä riittävästi. Villaa ylle siis.
Kylmät kädet on elimistön puolustusreaktio. Lämpö tarvitaan välttämättömien toimintojen ylläpitoon, joten sitä otetaan turhemmilsta ruumiinosista.
Minullakin, ollut oikeastaan aina ja ikää 31. Oon kans miettinyt et toi on aika hassua koska ne tuntuu joskus sata kertaa normi ruumiinlämpöä kylmemmiltä :D Tyyliin et olis ollut ulkona pakkasessa vuorokauden 😬 Oon kuullut et jos on kylmät kädet niin on lämmin sydän :)
Minulla on aina ollut kylmät kädet ja jalat, olen keskimittainen ja hoikka. Normaalilämpö on muutenkin alhainen, usein vähän olle 36c. En tupakoi, nuuskaa tai käytä alkoholia enkä juo edes kahvia. Eli voi hyvin olla ihan vain ominaispiirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä mutta hoikka
😅 Ei liity pituuteen (tai muutenkaan kokoon) millään tavalla. Mutuilu on tällä palstalla kyllä voimissaan.
Tuokin on vaan sun omaa mutuilua että ei liittyisi 😂
Huono ääreisverenkierto? Onko hänen käsillään jatkuvasti kylmä vai eikö huomaa itse?
Hänellä voi olla kylmä koko ajan! Miehenä sinulla on korkeampi ruumiinlämpö ja pärjäät viileämmissä tiloissa. Lämmitä asuntoa, tarjoa vaatteitasi.