Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa shampoista aiheuttaa kutinaa päänahassa. Se ainoa joka ei näin tee kuivattaa hiuksia jos kauan käyttää

Vierailija
25.11.2023 |

Suolaa sisältävä shampoo ei kutita päänahkaa mutta on aika kuivattava hoitoaineesta huolimatta. Mikä tuossa suolassa on sellaista että se rauhoittaa päänahkaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas suomalainen tervashampoo.

Vierailija
42/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas suomalainen tervashampoo.

tuoksu aivan sietämätön mielestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä on lähtenyt käsitys, että päänahan rasvoittuminen nopeasti olisi jotenkin epänormaalia ja että sen voisi "parantaa" venyttämällä pesuvälejä. 

Rasvoittuminen on yksilöllistä, eikä osalla päänahka "totu" vaikka sen pesisi harvoin. Se vain kutiaa ja hilseilee, haisee ja rasvoittuu kahta kauheammin! Olen itse aina ollut tämmöinen, meillä käytiin pesulla kahdesti viikossa ja se oli täyttä tuskaa hiuspohjalleni. Kun muutin omilleni ja aloin käymään päivittäin, päänahka rauhoittui ja kutina lähes lakkasi. 

Tämä talvi on ollut jotenkin superhaastava myös omalle päälleni, sopivaa shampoota ei vaan löydy. Syksyyn asti vaihtelin Aussien ja XZ:n välillä, sitten tuntui että pitää kokeilla muitakin. No, on kokeiltu- ei vaan löydy...hiukset kuivuvat kaikesta ja päänahka kutisee siltikin. 

Yhden vinkin annan: apteekista saa päänahkaa rauhoittavaa ainetta, joka sisältää mentholia. Nimeä en muista, viimeksi oli punainen pakkaus. 

Vierailija
44/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisiko kellään kokemuksia Urtekramin Sensitive scalp -shampoosta? Ostin sitä eilen ja toivon, että auttaisi kutisevaan päänahkaan.

Pidän siitä, että on tuoksuton. Urtekramin teepuu-shampoo olisi kai tarkoitettu nimenomaan ärtyneelle päänahalle, mutta en uskaltanut ostaa sitä todella voimakkaan tuoksun vuoksi.

Muutenkin tuntuu, että etenkin edullisemmissa shampoissa kutinaa rauhoittavat tuotteet tuokusuvat voimakkaasti. Esim XZ:n suklaa-vanilja.

Teepuu on allergisoiva tuote joten varovasti tuon kanssa jos allergioihin taipumusta.

Vierailija
45/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii ainoastaan Paul Mitchellin laventeli&minttu-shampoo. Aina jos koitan vaihtaa johonkin alkaa päänahka kutista. Shampoo on kosteuttava eikä kuivata ainakaan omia luonnonkiharia hiuksiani vaikka en käytä edes hoitoainetta, niistäkään ei päänahka tykkää vaikka kuinka laittaisi vaan latvoihin.

Vierailija
46/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin LV:n shampooseen ja päänahkani on voinut paljon paremmin.

Sitten aloin laittaa hiustenhoitoainetta vain ihan latvoihin, ei yhtään päänahhkaan. Taas parani.

Vierailija
47/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvitalin öljyshampoo on hyvä, ei kuivata päänahkaa. 

Vierailija
48/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kokeiltavaksi korealaista rosmariinishampoota. Heidän ihonhoitotuotteistaan on hyviä kokemuksia, niin testataan nyt olisiko shampooseen löydetty rasvoittuvaa, mutta helposti kuivuvaa ja ärsyyntyvää ihoa hellivä koostumus.

Vierailija
49/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisiko kellään kokemuksia Urtekramin Sensitive scalp -shampoosta? Ostin sitä eilen ja toivon, että auttaisi kutisevaan päänahkaan.

Pidän siitä, että on tuoksuton. Urtekramin teepuu-shampoo olisi kai tarkoitettu nimenomaan ärtyneelle päänahalle, mutta en uskaltanut ostaa sitä todella voimakkaan tuoksun vuoksi.

Muutenkin tuntuu, että etenkin edullisemmissa shampoissa kutinaa rauhoittavat tuotteet tuokusuvat voimakkaasti. Esim XZ:n suklaa-vanilja.

Teepuu on allergisoiva tuote joten varovasti tuon kanssa jos allergioihin taipumusta.

Mulle, atooppiselle ihmiselle Urtekramin tuotteet ja erityisesti toi teepuuöljyshampoo sopivat hyvin. Olin todella iloinen tämän löytäessäni, koska olin kokeillut vaikka ja mitä ja kaikki muut shampoot aina alkoivat kutittaa. Multa siis vahva suositus tähän.

Vierailija
50/50 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Cutrin BIO+ Hydra Balance Cleansing Conditioner pesevää hoitoaineitta.

Ei sisällä SLS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan