Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammenterhojen oman kuukauden kolmas päivä***

03.01.2007 |

Eilise rutinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9220302&p=1&tmode=1&smode…

Tässä vehnäkorppujen ja lämpöisen maidon kera vielä vaihteeksi valvoskelen. Onnea kaikille vauvautuneille, rytinällä alkoikin tapahtua, kun tammikuu vaihtui :)

Omenaista oloa, hyvää sellaista!

t. hännänhuippu peränpitäjä Lyyti

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Birgit [/b]en mäkään oo kuullu ettei rautaa sais syyä :O Mä napsin sitä koko ajan. Pitääköhän tarkistaa itekki onko sitä nyt lupa ottaa vai ei *hmm*.

[b]Leperus[/b] mietinkö joko oot menny jakautumaan kunnei vähään aikaan näkyny :)

Mä sain peräti tänään otettua joulukortit seinältä ja vaihoin keittiön kapan. Siinä oli tonttuja niin ei enää viittiny katella. .

Muita verhoja en ala nyt vaihtaan. Olkkarin verhoissa on tulppaaneja niin ne menee, akan huoneessa tähtiä niin nekin saa olla jne.

Ukon poruikoilla istuin iltaa akan kanssa. Ukko oli pahalla tuulella, ku sillä oli torkut venähtäny. Jätin sille herätyksen, mut oli mokoma menny takas sohvalle laitettuaan sumpit tippumaan. Nukku vielä täyttä päätä, ku kasilta tultiin kotio. Ois halunnu kattoo Turvetta ja Timantteja, mut ei voinu ku autoo piti laittaa tänään. Talliin se nyt lähti itelleen mörtsinä.

Kierähtää sohvalle jätskin kera :b

Vierailija
42/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=dodgerblue]Täällä kans yks tosi kärttyinen ja tuskastunut emäntä! Oma olo ahistaa ja auta armias jos et ehdi vastaamaan puhelimeen, niin heti ollaan kaikkien mielestä synnyttämässä. Argh!! Ja oma äiti soittelee harva se päivä ja tekee tikusta asiaa, silti joka puhelu alkaa voinnin tiedustelulla. Kiukustuin jo että ihan sama on vointi kun eilenkin! Olisipa kivaa jos vointini kiinnostaisi ilman raskauttakin noin paljon muita... No, yritän ymmärtää....*huokaus*

[b]Raudasta[/b], mulle sanottiin neuvolasta että rv 38 pitää lopettaa, voi olla vauva keltainen muuten?

[b]Ariella[/b], siis ihanko tosi pitää Bepanthen pestä poin ennen imetystä? Mulle sanottiin sekä apteekissa että neuvolassa että ei tarvi ja ostin sitten sitä punaista Bepanthenia. Mutta aion kyllä ostaa pikkutuubin vielä Lansinohiakin, että voi vertailla :)

Chicca ja Nenn taisivat sittenkin päästä huonekavereiksi :)

( . ) Olo alkaa olla tuskallinen. Kaksi nukkumatonta yötä takana, viime yö varsinkin ihan hirveä! 03.00 tuli äkkilähtö vessaan, tyhjeni koko suolisto sitten kerralla ja olin ihan varma että tuli lähtö (monella kuulemma alkanut näin). Mutta ei mitään!! Akupisteitä yritin hieroa, ei auttanut. Koko ajan aivan ihme olo, levoton ja poissaoleva, mutta voi johtua tosin tuosta valvomisesta. Päivällä olen vähän nukkunut, mutta paljoa ei uskalla ettei mene seuraavan yön unet.

Neuvolassa tänään kaikki ok, verenpaine hieman kohonnut. Th meinasi että voisi ennakoida synnytystä, muutenkin sanoi että ei varmaankaan mene kauaa, toivotaan niin. Sanoi että vauva saa tulla milloin vaan, on jo yli kolmikiloinen kuulemma. Ja todella alhaalla ja sen kyllä tuntee. Ihmetteli että yleensä kiinnittyvät näin hyvin joskus rv 38+ ja mulla on jo kolmatta viikkoa! Nyt lähden päivän toiselle kävelylenkille ja sitten saunomaan. Katotaan vaan niin saldona ainoastaan kipeät liitokset ja välilevyn pullistumat, särkevät lonkat ja kolmas uneton yö :(

[b]Beijaflor[/b], anna pliiiiis niitä akupunktiopisteiden hierontaohjeita, kun sullahan ne tepsi niin hyvin. Oisko jotain linkkiä tmv.

kärsivä ja kärsimätön Sinda rv 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen iltapisuja & pesuja ;)

SINDA!

BEPANTHENISTA luettua uuden KaksPlussan s.12 (sieltä siis minäkin sain sen päähäni) :

voide (eli rasvaisempi vaihtoehto) sopii erinomaisesti mm. nännihaavoihin EIKÄ TARVITSE POISTAA ENNEN IMETYSTÄ.

Ajattelin kyllä sitäkin ostaa Lansinohin lisäksi sillä sopii myös vaippaihottumiin ym.

Nyt suihkuun ja lämmittelemään kauratyynyä sänkykaveriks, on meinaan niin kipeä ollut koko päivän oikea lonkka eikä lenkki parantanut sitä oloa ollenkaan, päinvastoin....

Öitä & kauniita unia, vauvojen kuvia!

Pupina

Vierailija
44/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sindalle ja gööglelle ainakin ihan ensimmäiseksi supparilinkki:

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html

Oon itse kopsannut suosikkeihin jostain odotus-palstan keskustelusta. Itse en siis ole vielä testannut vähäisten viikkojen vuoksi, joten tehosta ei tietoa, mutta mikäli testaatte, tulkaa kertomaan kuinka kävi ;)

Ja Bepanthenesta, en ole mäkään kuullut, että pitäisi pestä pois rinnoista ennen imetystä.

Tikrulle rentoutuscd:stä: juups, useasti mäkin nukahdan tätin höpötykseen. Kuuntelen sitä mp3-soittimelta öisin. Mutta jos valvon ties kuinka monennetta tuntia ja kokeilen kaikki konstit, tuo tätin ääni ja kerronta alkaa tökkiä. On sitä paitsi aika hätäinen tahti, ei mun leuat vaan rentoudu siinä tahdissa. Liekö levyllä jotain vaikutusta asiaan, mutta synnytys ei jännitä eikä pelota ollenkaan. On tainnut viesti mennä perille?!

Ardisia: Nyt kannattais alkaa tehdä kauppoja täällä palstalla, varma voitto. Kuulostaa siltä, on terhojen päät pehmenneet niinku Nykäsillä. Että fifty-sixty, niinku Maria sanoi. En huomannut mäkään sun " laskentavirhettä" ennen kuin siitä joku valaisi :) Ja vielä muuten reisivihlonnasta. Terkkari just tänään sanoi, että joillakin supparit tuntuu vain reisien vihlontana. Jotta semmoista.

Kuulotestistä: ainakin 4 vuotta sitten vastasyntyneitten kuulotestin virkaa sairaalassa ajoi metallisen roskatelineen kannen paukautus :) Vierestä katsoin, kun lastenhoitaja tuumasi kantta paukuteltuaan tyynesti vauvan kuulon normaaliksi :o

Toppavaatetuksesta: hankin meidän prinssille vain pörröisen kevyttoppapuvun+ sitten sen kaukalon lämpöpussin. Kuitenkin puen vauvalle villapuvun haalarin alle, laitan vauvan toppaiseen makuupussiin ja pistän topattuun vaunukoppaan. Jos vauva syntyisikin vasta tammikuun lopulla, senhän voi viedä ulos vasta helmikuun puolessa välissä ja kovilla pakkasilla en vie vielä silloinkaan. Sen verran nuukailin, etten malttanut ostaa haalaria muutaman(?!) viikon käyttöä varten. Jos tarve tulee, saan kyllä lainaksi.

Noopulle onnea matkaan :) jännät paikat!

Birgit: Meillä myös esikon syntymäpäivä 22.1. Tänään tehtiin kakkupohja valmiiksi pakkaseen, mutta keskusteltu on myös mahdollisuudesta, että juhlitaan synttärit myöhemmin, jos vauva päättääkin syntyä ennen juhlia. Esikon ainoa toive onkin, että vauva syntyisi vasta synttäreiden jälkeen..

Aikaisemmista synnytyksistä: molemmat alkaneet vesien menolla, tosin kakkonen syntyi vasta n.24h vesien lorahduksen jälkeen. Nyt toivon supparialoitusta, jottei tarvitsisi sairaalassa odotella kovin kauaa.

(.) Neuvolassa kaikki ok: painoa tullut parissa viikossa vain 500g :O Eli just 1½ suklaarasian verran..

Vauva oli laskeutunut jo, aika lailla kiinnittynyt on jo ja asentoaankin kääntänyt passelimmaksi synnytystä ajatellen. Tuli jotenkin hyvä mieli, kaikki vain vahvistaa omaa tuntemusta, että tämä vauva ei anna itseään odotella helmikuulle tai edes tammikuun loppuun asti! Ja neuvolakäynnin innoittamana hainkin kaupasta viimesiä tarvikkeita: pieniä vaippoja ja liivinsuojuksia. Olisittepa nähneet miehen ilmeen, kun näki pienen vaippapaketin. Jos yöllä pitäis mies herättää sairaalareissua varten, taatusti kääntäis vain kylkeään, niin valmistautumaton on vielä synnytykseen. Anoppi soitteli tänään lankakaupasta, kutoo vauvalle villaisen puvun. Saas nähdä saako ajoissa kutimensa valmiiksi..

Terkkari osasi niin nätisti kertoa naisen raskaudenaikaisista unenlaadun muutoksista, että valvon vaikka ensi yönkin enkä napise yhtään. *rinta rottingilla Naisellista pyöreyttä* :)

Toivotaan kuitenkin makeita unia, meille ja teille!

L

Vierailija
45/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella oli ainakin nyt juniorilla jo käytössä tuo laite joka mittaa kuulon..

ei muuta.öitä!

Lyytikin nukkuu sitten yönsä,eikä latki mirrien maitoja!! ;D

Vierailija
46/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläsen löysin tässä tänään :)

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

erittäin oivallinen kuvilla varustettu ohje :) vielä kun mies parantuis niin voisin komennella hieromaan..

Ite oonkin jaloista pisteitä hieronu ja muutenkin itseä hemmotellu.. seksiä yrittäny mieheltä vongata.. ja sen sellasta..

Nyt lueskelemaan sänkyyn.

T:Isa