Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammenterhojen oman kuukauden kolmas päivä***

03.01.2007 |

Eilise rutinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9220302&p=1&tmode=1&smode…

Tässä vehnäkorppujen ja lämpöisen maidon kera vielä vaihteeksi valvoskelen. Onnea kaikille vauvautuneille, rytinällä alkoikin tapahtua, kun tammikuu vaihtui :)

Omenaista oloa, hyvää sellaista!

t. hännänhuippu peränpitäjä Lyyti

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Herculeksen johdosta Chiccalle!

Täällä hiukkasen väsynyt mamma lähtee nyt päiväunille kun pikkuherrakin nyt taas nukkuu. On kova poika syömään :-)

t. Mirabella ja Albert 5 pv

Vierailija
22/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tosiaan tuo olotila kääntyä aika lailla sisäänpäin enemmän vaan. Pyörii synnytys ja sen käynnistyminen enemmän ja enemmän mielessä.

Kavereilta on alkanut tulla tekstareita, et joko jotain tapahtumassa ja tekee mieli vaan sulkea koko puhelin. Kyläilyhalutkin ovat kadonneet. Nyt tekee mieli vaan laittaa kotia kuntoon ja olla muutenkin omissa oloissaan.

Chiccalle onnittelut Herculeksesta!

Ihana, kun tuonne blogiin ilmestyy koko ajan uusia vauvan kuvia! Kiva käydä niitä ihailemassa omaa odottaessa =)

Edellisestä synnytyksestä en osannut aavistaa ainakaan, et milloin syntyis. Yhtäkkiä vaan meni vedet illalla sängyllä loikoessa (40+5) ja seuraavana aamuna jouduttiin käynnistämään, kun ei supistuksia vaan kuulunut. Käynnistyksestä 3,5h ja poika oli syntynyt. Saas nähä miten tän toisen kanssa nyt sit käy.

Lydia: =D Nyt en oo tota " synnytä rentoutuneena" -levyä oikein ehtinyt kuunnella, mut milloin sitä oon kuunnellut, niin just siinä ponnista kohdassa pitänyt lähteä melkein aina vessaan, kun tullut kakkahätä =D

Jos sitä selostusta liikaa alkaa miettiä, niin naurattaa alkaa.

Kyllä se joskus toimii, jos on oikea fiilis...

Nyt taas imurin kimppuun ja seuraavaks testaamaan saiko mies eilen höyrypesurin toimimaan, kun se oli harmikseni eilen toimintakelvoton jostain syystä.

-tau- 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun kuitenkin Chiccalle onnittelut potrasta poikaterhosta!

Ja sitten ( . ) Taas meni yö epäsäännöllisen säännöllisten supistusten kanssa. Tunnissa tuli noin neljä-viisi supistusta ja sitten taas laantu. Aamuyöstä irtosi taas lisää limatulppaa ja tuli vertakin mukana. Hieman hätääntyneenä soittelin jo NKL:lle, jotta onko vaarallista. Sanoivat, että kuuluu limatulpan irtoamiseen ja kunhan ei paljoa tule niin vaan odottelemaan kunnon supistuksia ennen kuin lähtee sinnepäin. No, niitä kunnon supistuksia odotellaan edelleen... Verenvuoto siis tyrehtynyt eikä limatulpaakaan enää tule, mutta niitä supistuksia tulee siis ehkä yksi tunnissa ja olo on kuitenkin tuskainen koko ajan. Selkä kipuilee ja alvatsa on hellänä. Järki menee!!! Haluis jo oman nyytin kainaloon!

Sori vaan tää omanapaisuus (josta on jo monella ollu puhetta). Ajatukset tulevassa synnytyksessä...

Jotain muuta piti kommentoimani, mutta palailen myöhemmin. Täytyy varmaan alkaa siivoomaan tai jotain =)

Noopu ja pikkukakkonen rv 40+3

Vierailija
24/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mulle kyllä tuo lohtua, et muutkin on jo tuskaisia ja kärsimättömiä... Itseä kiukuttaa koko ajan. Kaikki kyselee " joko on.. no onko mitään tuntemuksia.. noh... milloin.. ilmoitathan sitten" Ja ei tässä MITÄÄN tapahdu. No eipä tuo LA ole vielä edes käsillä, mutta kun neuvolasta koko ajan povattu, että eiköhän tuo ennen sitä synny, ku niin aikaisin jo pää kiinnittyi... EIlen totesi, että hankala tunnustelemalla huomata missä on ero mun luussa ja vauvan päässä, niin on alas painunut. Ja tuo sitten kyllä jomotteleekin öisin. EI supistele, mutta aristaa ja sattuu.

Tsemppiä kaikille muillekin kiukkupusseille, toivottavasti jotain tapahtuu kuitenkin lähiaikoina...!

Omppu 38+3

ps. Ja jälleen toki suuret onnittelut uusille " Terhoille" !!! Täällä kyllä eletään mukana ja seuraillaan..

Vierailija
25/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin neuvolassa tuli käytyä:

sf 34cm

rr 115/83 (laskusuunnassa)

painoa +800g viime viikosta (huhhuh!)

Turvotusta on ja ehkäpä osa painonnoususta selittyis sillä!?

syke 135

Kuten Ompullakin kokeili, kokeili ja painoi tosi kovin erottaakseen missä vauvan pää ja mun häpyluu. Ja nyt kiitos painelun kävelen kuin ankka! Aikas lailla alko supistelee ja selkää särkeä tuon käsittelyn jälkeen, mut eiköhän ne tästä taas laannu... =(

Ei osannut sanoa mitään mun ihme voimattomuus-hengenahdistus-punastus-hiki -kohtauksista. Pitää nyt tarkkailla et jos niihin liittyy sydämentykytystä ennen niin vois olla rytmihäiriön poikasta. No, tiedä siitä sitte...

Ja yhdyn täysin TAUn mietteisiin; pinna alkaa olla kireellä kyselyistä...

NOOPUn ei vissiin kovin kauaa tarvii odotella omaa nyyttiään! Toivotaan et supistukset sais sulla tulta alleen!!!!!

CHICCAlle paljon onnea miehen mittaisesta Herculeksesta!!! Tais eilinen äpolikäynti kúitenkin auttaa vesien menossa ja synnytyksen käynnistymisessä.

ARDISIA: millaiset kuulontutkimukset siellä lahden takana tehdään vastasyntyneelle? Täällä HUSin alueella( :( ) tehdään vielä vanhanaikainen torvitesti, kun taas Oulun alueella ja muuallakin Suomessa tehdään jo ihan kunnon kuulotestejä.

Nyt pitää mennä pelaa Kaninloikkaa! Pullataikinakin on pitkästä aikaa nousemassa...

t. H ja Iines 38+4

Vierailija
26/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään päivän yli lasketun ajan ja tukalaa on. Supistelee epäsäännöllisesti jo kolmatta päivää ja sitten lakkaa :(

Olen varmaan täysin tuntematon teille vakkaripalstalaisille, Kirjoittelin alkuvaiheessa ja muutaman kerran tossa keskivaiheilla ja nyt sitten viime metreillä :o) Väsymys+esikoinen+kiireet pitävät välillä poissa, tosin käyn passiivisesti lukemassa kuulumisianne silloin tällöin.

Loppuraskaus onkin mennyt verenpaineita nostatellessa ja proteiiniakin on aina välillä tupsahdellut, joten äippäpolikin on tullut tutuksi. Toivottavasti käynnistyisi tämä synnytys itsestään, ettei tarvitsisi käynnistää....

Kivaa lukea vinkkejänne, eilisen pinosta viisastuin ainakin ilokaasujutusta ja hyvät nauruntyrskähdykset sain Lydi@n viestistä tänään...:)

Vierailija
27/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammapöksyistä toisessa pinossa.

Vierailija
28/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just itsekin huomasin, että miuta kaipaillaan!

Jospa tässä tosiaan saisi noi pöksyt kiertoon, kai

tää vauva kuitenkin tammikuun puolella syntyy;) Ovat kyllä olleet aivan ihanat housut, mutta en ala niitä säilyttelemään jos tämä vaikka viimeiseksi raskaudeksi jää.. Ja mielelläni, jos vielä raskaaksi tulen voisin loppuraskauden viettää kesäsäässä;)

Jos alkais paikkoja raivaamaan?!

tikru

Vierailija
29/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää lukeko niin tarkkaan mun raskausaivoilla kirjoiteltuja horinoita. Ilokaasusta: siis ei tietenkään suhde voi olla 70/40.. vaan vaikka 60/40 taikka 70/30.. ei ollut tarkoitus hämätä millään tavoilla.

Onneksi tämä hoitsu _EI_ enää pääse lääkkeitä jakeleen tai mitään muutakaan näillä R-aivoilla... :)

Vierailija
30/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rehellisesti sanottuna tiedä, kuinka täällä testataan vastasyntyneet. Veikkaisin torvitestiä. Tuota pienintä ei vissiin täällä synnärillä testattu ollenkaan, vaan lastenlääkäri laittoi lähetteen korvapolille, jossa käytiin ekan kerran kun poika oli 4-5kk. Silloin katsottiin sillä reagointi- laitteella muistaakseni.

Meillä on muuten uusi kuulotesti ensi viikolla. Viime kuun tulokseen ei ole luottaminen, kun ei nähty onko korvassa nestettä. Edessä oli liikaa vaikkua, jota sitten kahteenkin otteeseen käytiin huuhtelemassa pois. Jospa nyt ensi viikolla sais luotettavan tuloksen, loppuis tämä epätietoisuudessa eläminen :/ Tietysti poika on nyt kuitenkin nuhainen, että epäilen...

Nyt menen taas..

Vierailija
31/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon Onnea nenn ja chicca pojasta sekä tigger tytöstä!

Meiltä lähti just vieraat pois ja huh sitä lasten vilinää kun 4 tyttöa saa aikakovan " metelin" aikaseksi ja siivon..... No, pitkästä aikaa tytöt näkivät taas ku muutettiin tänne.

Isa: Sullakin hyvällä mallilla jo menossa kun limatulpaa irtoaa.

Noopu: Mulla myös aikaisemmissa raskauksissa on kestänyt noita epäsäännöllisiä supistuksia 2vrk:tta ennen h-hetkeä. Taidat olla kohta tositoimissa! Vähänks oon kade..mulla ei juuri mitään oireita ja viikot tasan samat.

Äitiliinin kans samoissa tunnelmissa täällä ollaan, että synnyttään pitäis päästä!!

Minä en ole voinut pahoin synnytyksessä kertaakaan, en kyllä ole uskaltanut sitä ilokaasuakaan kokeilla..Meinaan että mulla menee kaikki niin helposti päähän, joten olen jättänyt kokeilematta. Ekalla en edes tarvinnut kun epiduraali auttoi niin hyvin. Tokalla en sit saanut mitään..

(.) Taas viime yönä heräsin käsien raavintaan. Kumma toi kutina..jospa se kuitenkin johtuu vähäisestä turvotuksesta kun ei kerran maksa-arvoissa mitään ollut. Supistuksia on ollut muutamia kipeitä, mutta ei kestä kauan.

Huomenna olis neuvola ja aion laittaa heidät katsomaan mikä on tilanne tuolla kohdunsuulla..ja jos vielä tekisivät vähän " kovakouraisemmin" että alkais tapahtuun. :)

Tänä aamuna kokeiltiin miehen kans sitä yhtä S:ssää mutta eipä näytä olevan vaikutusta..ainakaan vielä. Huomenna teen viikkosiivouksen ja laitan joulun pois! Eipä noita jaksa enää katella.....

mut nyt täytyy mennä ruoan laittoon..

mellum ja peukaloinen 40+3

Vierailija
32/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]ja mie tässä :D

[b]Lyyti [/b]kiitos piristävästä rentoutusjutusta :D

Mulla muuten herjas kans aamusta että yritä myöhemmin uudelleen. Otin nuolella takasi edellisen sivun ja kopsasin tekstin, sitten menin kattomaan kasautumaa niin siellähän se oma tarina oli.

[b]Heinä [/b]niin no voi monestakin asiasta nauttia ilman terästystä - en sitä sano, mut aattelin j o s miestä väkevämpää on reissulla. .mutta jos ei niin korvessa ole etteikö puhelimella saisi kiinni niin miksi ei voisi ukon reissuunki laittaa. Jos ei ite tarvi kotona apua muuten.

[b]Sunmom [/b]mut jos sinne toppapuvun alle ei laita villapukua niin ei kai se liikaa oo *hmm*. Mä varmaan ylipuen, ku kokemusta on vaan kevätvauvasta.

[b]Noopu [/b]tsemiä bd bd. Kuulostas ehkä jo siltä ettei enää kauaa mene :)

[b]Göögle [/b]olikos sulle tulossa esikoinen vai onkos jo " koekappaleita" kotona?

Tänään sain innostuksen ommella ä-pakkaukseen tikkikankaasta " pehmusteet" . Kuhan oon silittäny sen niin pitää ottaa kuva blogiin. Ei se mitenkää erikoinen oo, mut sainpas ite tehtyä :) *pullistelee rintaa*. .

Alkaa katastaan jokos sapuska ois valmista, ku ukkoki tulee kohta.

Vierailija
33/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt on muutaman tunnin ajan supistellu kymmenen minuutin välein, muttei kuitenkaan oo viel siitä tihentyny ja kivut on ihan siedettävät. Aateltiin kuitenkin, et josko ton esikon veis jo nyt illasta mummolle hoitoon, jos lähtö laitokselle vaik koittais yön aikana.

Nyt kun näin kirjoitan, niin varmasti kärvistelen täällä vielä huomenna =)

Supistussäteitä kaikille niitä toivoville! Etenkin mellumille (jolla siis samat viikot ku mulla)

Noopu

Vierailija
34/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi:

NENN, TIGGER, CHICCA onnea pikkunyyteistänne!!! Ei vissii vielä ollut muita ketä en olis onnitellut vai menikö ohi???

Tsemppiä ja supisteluja niille jotka jo tekee lähtöä!!!

MARIA: Meillä kans synttäreitten kanssa miettiminen. Poika täytää 22.1 9v ja minul on laskettu aika 25.1. Laskin kyl et jos aiemmin syntyy niin sit " pakenen" vauvan kanssa vanhemmilleni ja jätän miehen hoitamaan lastenkutsut. Ei harmittaisi yhtään.

ÄITYLI: Sieko se kyselit aiemmista synnytyksistä? Eka käynnistyi hiljaisilla suppareilla. Sairaalassa puhkaistiin kalvot ja annettiin tipat. 17h aherruksen jälkeen sain tytön ulos.

Toiselta meni vedet ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Sairaalassa sit alkoi supparit ja poika syntyi n.6h päästä. Eli ei minulla ainakaan ollut mitään samankaltaisuutta. Saa nähdä miten tää kolmas. Toivoisin vaan et alkais vesien menolla niin olis helpompi päättää milloin lähtee sairaalaan.

Sit niitä neuvolakuulumisia...

pissa puhdas

hemppa 132 (rautaa on syöty)

sydänäänet ++

paino 500g/vko kokonaissaldo n.10kg

vauva rt ei kiinnittynyt

Terkkari oli ihmeissään kun lääkäri määräsi viimeeksi rautaa. Uusi suositus kuulemma on et viimeisenä 4vko ei pitäisi syödä rautaa ollenkaan??? Ja lääkäri nimenomaan sanoi et pitäs syödä synnytykseen asti??? Ota noista sit selvää. Onneks en ole ensi-synnyttäjä, johan tuosta menis ihan sekaisin.

Terkkari muuten ilmoitti et näytän KASVOILTA ihan siltä et kohta synnytän??? Kivaahan se olis jos hän olisi oikeassa tällä kertaa. Viimeeksi kun sanoi (tytön kohdalla) et kohta synnytän niin synnytin 3vko päästä.

Supistelee jonkin verran ja painaa kivasti alas nivusiin. Mut tuota nyt on jatkunut jo 4pvä et ei kai tässä mitään tapahdu vähään aikaan.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille tammiksille!

birgit ja pörrö 36+6

Vierailija
35/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ardisia:

älkää lukeko niin tarkkaan mun raskausaivoilla kirjoiteltuja horinoita. Ilokaasusta: siis ei tietenkään suhde voi olla 70/40.. vaan vaikka 60/40 taikka 70/30.. ei ollut tarkoitus hämätä millään tavoilla.

Onneksi tämä hoitsu _EI_ enää pääse lääkkeitä jakeleen tai mitään muutakaan näillä R-aivoilla... :)

[b]fifty-sixty niinku Nykäsellä???

hi-hi-hii... en mä ees tuota huomannut virheeksi,katsos kun ei meillä muillakaan aivot oo enää jees-kunnossa!!

Vierailija
36/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNITTELUT TIGGER PIKKUPRINSESSASTA &

CHICCA PIKKUPRINSSISTÄ!

Näitä terhoja rupeekin nyt joka päivä syntymään, ei jaksais odottaa että pääsis itekin hakemaan omansa! Ja tosiaan aivan ihanan suloisia kuvia tuolla blogissa!

Kuumia aaltoja & mieletöntä hikoilua on täälläkin koettu, vaihdan vaatteita päivän mittaan useasti vaikken tekiskään muuta kun makaan.... Kaipa nuo hormonit tosiaan temppuilee, saas nähdä mikä hikikone musta tulee kun maito rupee nousemaan....!

ÄITYLI mainitsi että nukuttaa ja laiskottaa, täällä myös yksi laiskimus ilmoittautuu! Herään aamulla vasta n. 9 maissa ja jo iltapäivästä torkahtelen sohvalle, vaikka oon yrittänyt käydä happihypyllä piristyäkseni, ei auta... Sitten tosiaan ei uni tuu kun vasta puolenyön jälkeen kun nukkuu päikkärit ja uni on muutenkin aika " kevyttä" ja vessareissujen takia katkonaista.

Viime yönä oli vatsa niin kipeä kun heräsin vessaan, luulin jo että supisteli kun en päässyt kunnolla pystyyn saati sitten alas vessaan kävellen, mutta oli vaan ilmaa vatsassa ja vauvan pää painoi rakkoa yhtäaikaa, ei kiva tunne.... Helpotti kun pääs alas vessaan, ylöstulo takas sänkyyn oli jo paljon " kevyempää" ....

Tuosta limatulpasta oon mielenkiinnolla lueskellut kun ei merkkiäkään sellaisesta oo vielä ollut, mutta eihän kaikilla vissiin se edes irtoa ennen kun ehkä vasta synnytyssalissa?

Tosin mullahan vielä tohon laskettuun päivään reilu viikko ja kaipa täytyy laskea sen varaan että yli voi mennä....kuten moni meidän perheestä veikannutkin!

SYNNYTYKSEN KÄYNNISTYMINEN- toivoisin itse että vedet menis, olis tosiaan helpompi näin ensikertalaisena tietää koska se lähtö sitten olis paikallaan! Tosin mulla kun ei oo supistellut kauheesti aikaisemmin niin luulisin erottavani ne " oikeat" supistelut sitten jos ja kun niitä tulee....

Pysyttelen nyt vaan kotioloissa neuvolareissuja lukuunottamatta että jos sitten vedet menee niin oon kotona " turvallisesti" !

Miehen tyttö tulee meille nyt viikonlopuksi ja mies on töissä joten lupauduin kyllä hakemaan, kaipa tuo autolla ajelu vielä luonnistuu ilman että mitään tapahtuu....

OMPPU- minullakin siskoni soittelee joka päivä ja kyselee että " joko supistelee" , " mikä olo" ym.ym. vaikka la on vielä se reilu viikko....

Kivahan että on huolissaan, mutta joka kerta vastaan ystävällisesti että kyllä minä sitten ilmoittelen kun lähdetään tositoimiin....

Hän oli myös ihan kauhuissaan kun oli laittanut uudenvuoden aattona kännykän äänettömälle ja vasta aamulla tajunnut että mitä JOS me oltais lähetty synnyttämään ja mies olis yrittänyt laittaa viestiä....Minä sitten siihen vastasin että tuskimpa se mies rupee kaikkia herättelemään silloin kun ollaan lähtökuopissa, vasta sitten kun vauva on syntynyt niin ilmoittelee varmasti....:) Ja kyllähän ne tekstarit kulkee vaikka puhelin olis äänettömällä....

NOOPU näköjään vaikuttaa seuraavalta joka pääsee tositoimiin, tsemppiä!

HERMIONE- täälläkin leivottiin pullaa pitkästä aikaa! Ajattelin että kun se taikinan vaivaaminen käsin sai suppareita aikaseks ennen joulua niin jos se vaikuttais nyt jotenkin... turha toivo....

Mutta hyvältä maistui!

Tosin meidän koiravahti eli mun isä lähti parin päivän työreissulle ja tulee vasta la-aamuna joten synnyttämään ei voida lähteä sitten vasta kun se tulee...;) Oli ite sanonut systerille että nyt se tietenkin syntyy perjantaina kun hän on poissa! No, eiköhän me joku saada koiran kaveriks tänne siks aikaa!

Nyt painun ruuan laittoon, mies syö töissä aina kun on iltavuorossa joten saan vapaat kädet laittaa ihan mitä mieli tekee! (siis ainahan se syö melkein kaikkea mitä teen, paitsi kaaliruokia....) Pitänee kurkata pakkaseen mitä löytyis....

Mukavaa illanjatkoa kaikille & voikaahan hyvin & koettakaa nukkua suht hyvin!

Huomenna palailen neuvolakuulumisten kera!

Pupina & edelleen möyrivä Möykky 38+5

Vierailija
37/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ainakin kokeilemaan, josko nyt sais hommat kunnolla käyntiin! Soittelin siis NKL:lle ja " antoivat luvan" tulla. Supistukset tulee kymmenen minuutin välein ja kipeitä on. Yritän ilmoitella sit jotenkin tänne, kun on uutisia!

Noopu

Vierailija
38/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ardisia mä en tajunnu tota sun mokaas ennen ku maria sen selvitti =D eli oikea lahopää...

Just tulin puolen tunnin lenkiltä,piristää vähän mieltä kun ulkoilee,mut kai se on uskottava ettei se synnytys millään vippas konsteilla käynnisty =) mies on ollut tosin taivaassa tän vuoden kun on saanu seksiä oikein tuputtamalla,tänään voipi olla vaan toinen ääni kellossa kun herralla kuumetta.. eli saan nauttia miehestä kotona 3 sairaslomapäivää ja sitten vielä 4 vapaapäivää! ja toivottavasti sit vielä isyysloma kaupan päälle...

SItä limatulppa juttua tässä vielä pohdiskelen,kun eilen tuli iso kasa muutamaan otteeseen ja sit vielä ennen nukkumaan menoa vertakin oli vähän mukana ja tänään ei sit mitään,meneekö se sit näin,että huomenna voi taas tulla tai jotain.. alkaa tuntua ihan vauvakuumeiselta kun kaiken maailman limoja ja muita tuntemuksia kyttään.

Levinialle iso kasa raskautumissäteitä,kävin just eilen haahupuolella teitä katselemassa että miten haahuilijoilla sujuu...

Jaahas jos menis laittamaan iltapalaa ja katsomaan miestä ja lapsia minkä sotkun ne on saanu aikaseks kun jäivät keittiön lattialle askartelemaan =)

T:Isa ja masukki 37+3

On se hienoa että ollaan näin pitkällä,20 viikon tienoilla ajattelin että tää loppuraskaus ei tuu ikinä..

Vierailija
39/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille tosta huonosta olosta...

Kai se siitä sitten voi munkin osalta mennä niin, ettei huono olo yllätä. Jotenki oon mäkin sellanen oksennuskammoinen, niin se tuntuu vaan niin ikävältä ajatukselta, että huonoa oloa olis sit synnytyksessä.

Mut jos sitä oliskin, niin eiköhän siitä selviäis. Siinä sivussa se varmaan menis...

Mietin, että pitäiskö sitä tänään vielä sämpylöitä ruveta tekeen.

Porkkanasämpylät on niin hyviä :) kai sitä vois koittaa jaksaa. Niitä voi sit laittaa pakkaseenkin niin on aina kiva laittaa miehelle mukaan töihin ...

Oltiin tänään kaupoissa ja sain vaik mitä kaikkee kivaa. Verhoja ja pöytäliinoja ja tabletteja ja kaikkee.. :)

vauvan vaatteita ei enää viittis ostaa ku niitä on jo NIIN paljon. Ihan ku olis kaksosten tuloon varautunut!

ONNEA MUUTEN CHICCA vauvan syntymästä... Kyllä se aina niin lämmittää mieltä ku on uusia tulokkaita tullut :)

huomenna pitäis siivoo ku pölyä ja karvaa lattiat täynnä (noi kolme kissaa karvaa aika paljon )

no joo... mutta ehkäpä tästä meen mailaan yhdelle kaverille.. ja sit sämpylöitten tekoon :)

OIKEIN HYVÄÄ KESKIVIIKKOILTAA KAIKILLE :)

Ainiin.. En mäkään tajunnut et tossa mitään väärää olis ollut tossa ilokaasujutussa.. Eli en ihan parhaassa vedossa siis minäkään.

Mulle voi siis kertoo mitä vaan, ja uskon kaiken :)

myrtti-rv36+2

Vierailija
40/46 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heina: aina vaan hullummaksi muuttuu terhojen synnytysunet! Eraretkeily on kylla aivan ihanaa ja rentouttavaa, tosin en talvisin niikaan ole erahullu etta yota myoten, notskilla kylla jaksaa istua.

Chiccalle ja perheelle onnitteluhalaukset!

Aityli: Kaikki synnytykset ovat olleet erilaisia (kaikkiaan kolme), eka kaynnityi vesien menolla, toka kaynnistyi itsekseen ja kolmas kaynnistettiin.

Noopu: onnea sulle matkaan, kuulostaa, etta ihan kuovit jo lahtokuoppia! ja nyt myhemmin luin jo etta kuoppa oli kaivettu ja matkaan lahdetty!

Zatu: sulla nyt on aihetta joka paiva pulllistella rintaa, maaki vahan, kun sain melkein kaikki vaavin vaatteet laitettua eilen ja joulukamatkin on riisuttuna! Kuusi pitaisi viela heittaa pois, saali, kun se on niin komea viela.

Itse vaan porskutan ja lyllerran. Pitaa menna laittaan villiriisikeitto crockpottiin tulelle, siella se sitten hiljakseen valmistuu, katevaa.

Leperus