Pörssisähköläiset, mites on tuhlailtu sähköä tänään?
Itse laitoin vajaan koneellisen pyykkiä peseytymään ja astianpesukoneen myös. Ei tarvitse välittää muistakaan laitteista. Näin sen pitäisi olla aina. :)
Kommentit (69)
Toinen koneellinen yhdeksässäkympissä pyörimässä. Auto ollut lämmityksessä kolmesta asti ja talossa lämmintä tällä hetkellä 27 ja edelleen nousee.
Kolmen tunnin saunominen ja poreallas pörrää myös.
Tiskikone päällä, sauna päällä, kuivausrumpu ja pyykinpesukone päällä. Siinä se sitten olikin. Ei ruveta turhia tuhlaamaan. Uunia ei voi käyttää kun vasta huomenna kauppapäivä.
Pidin ladattavaa otsalamppua päässä ihan turhaan päällä. Kyllä nauratti kun akku loppui ja tökkäsin lataukseen. Jos
Olen pessyt pyykkiä varmaan 4 koneellista, ja pessyt koneen tyhjänä 95 asteessa. Tiskikone myös päällä. Laitoin patterit päälle ja valot myös, yleensä kun istun kylmässä, pimeässä kämpässä.
Ei pysty kun toi huippu ( tehomaksu ) nousee muuten joka kilowatilta 1.59e ....
Ainiin ja uunissa tein ruokaa 1,5h
Huutista persaukisten sähköpsykoosille.
Vierailija kirjoitti:
Noin se meillä kiinteähintaisilla onkin. Aivan sama, mihin aikaan sähköä käyttää ja kuinka paljon. Persaukisten valitusta.
Mulla kyllä ihan kivat säästöt ja joka kuukausi säästöön menee 500 euroa. Tosin maksa sä vaan rikkaalle sähkölaitokselle kun ei itsellesi eurot kelpaa.
En tuhlaa, koska ylitarjonta ei ole todellista. Toki säästin päivän polttopuut ja vedin pelkällä sähköllä.
Normaaleita asioita teette kun sähkö ilmaista? Mitä teette silloin kun hinta 20-50snt??
Vierailija kirjoitti:
Noin se meillä kiinteähintaisilla onkin. Aivan sama, mihin aikaan sähköä käyttää ja kuinka paljon. Persaukisten valitusta.
Valtaosa suomalaisista on persaukisia. Nyt saa tuhlata!
Noin 57kWh mennyt. Noin 45kW menee vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä ihan kivat säästöt ja joka kuukausi säästöön menee 500 euroa. Tosin maksa sä vaan rikkaalle sähkölaitokselle kun ei itsellesi eurot kelpaa.
Ei ole rahasta niin kiinni, että maksaisi vaivaa nyhvätä kynttilänvalossa. Laitan pesukoneen päälle silloin kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Normaaleita asioita teette kun sähkö ilmaista? Mitä teette silloin kun hinta 20-50snt??
Sähköpsykoosit istuvat kylmässä ja pimeässä.
Pyykkään 5 koneellista
sauna lämpiää pitkään
valot päällä
uuni lämpiää
Pistin sähköpatterit päälle ja ei tartte puulla lämmittää
32 kWh viidessä tunnissa. Vielä toiset 30 kWh tulossa, sähköllä lämmitetään, koska sillä tienaa.