Millaista elämä pitäisi olla viiskymppisellä?
Mitä siihen kuuluu? Miten viiskymppiset nykyisin elää?
Kommentit (51)
Tasaista vauhtia kohti auringonlaskua. Parasta on, jos on vielä tuttu ja turvallinen kumppani vierellä. Kumpikin tuntee toisensa ja elämä rullaa verkkaan kohti eläkepäiviä...
Vierailija kirjoitti:
Hallituspaikkoja, hyvä positio työelämässä, maksettu omakotitalo ja kunto on kova, vaikka itse sanonkin.
Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan. Tein lapset nuorena.
N51
Uraa ajatellen lapset kannattaa tehdä nuorena, koska sun odotetaan jokatapauksessa tekevän lapsia jossain kohtaan. Tuo odotus tulee jatkumaan koko hedelmällisen ikäsi ajan.
Sanon nyt tämän vanhemman naisen viisaudella.
Varmaan tollaista pitäs olla ainakin tarjolla.
Jos joku saa lapsensa 18-vuotiaana ja lapsensa samoin, on 36-vuotiaana isoäiti. Tunnen yhden tapauksen. Näitä on varmasti paljon.
Tuntemani tapaus on korkeakoulutettu ja hyvinpalkatussa työssä.
Etuoikeutettua.
Lapsista kaksi jo omillaan, heillä menee kivasti. Kotona asuvien kanssa yhteiselo leppoisaa, miehen kanssa kaikki hyvin.
Taloudellisesti vakaa tilanne. On talo, mökki ja vähän sijoituksia. Ei lainaa.
Työelämässä menee hyvin. Yrittäjänä olen tilanteessa, jossa voin valita hommani ja niistä maksetaan hyvin. Töitä voi tehdä sopivasti, ja työpäivän aikana ehtii tehdä omiakin juttuja.
Terveys ja fyysinen kunto hyvä, vanhemmillanikin vielä melko hyvä.
Kavereista aika moneen yhteydenpito on jäänyt, rinnalla vielä ne rakkaimmat.
Elämän suuret jutut ovat kunnossa, voin rauhassa nauttia pienemmistä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Lapset aikuisia tai melkein, Asuntolaina maksettuna tai melkein. Uransa huipulla. Hyvä elämää ilman suurempia vastuita ja velvollisuuksia. Osaa nauttia vapaa-ajastaan. Omista vanhemmistakaan ei vielä kovin suurta huolta.
Riiåpuu minkä ikäisinä lapset hankittu. Minulla viisikymppisellä on huoli sekä teini-ikäisistä lapsista että kohta 90 v vanhemmista.
Mulla vanhemmat kuolleet ajat sitten, raskaiden sairastelujen jälkeen. Oma elämä taloudellisesti tiukkaa. Olis kiva joskus hemmotella itseään, mutta ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituspaikkoja, hyvä positio työelämässä, maksettu omakotitalo ja kunto on kova, vaikka itse sanonkin.
Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat omillaan. Tein lapset nuorena.
N51
Uraa ajatellen lapset kannattaa tehdä nuorena, koska sun odotetaan jokatapauksessa tekevän lapsia jossain kohtaan. Tuo odotus tulee jatkumaan koko hedelmällisen ikäsi ajan.
Sanon nyt tämän vanhemman naisen viisaudella.
Kumma oletus, ei kaikki halua lapsia. Itse nyt 47, eikä mitään vauvakuumetta ollut missään vaiheessa.
Hyvä työ, omaisuutta, parisuhde hyvä tai lähellä eroa, ystäviä , matkoja, paljon monipuolisia urheiluharrastuksia, laskettelureissuja kavereiden kanssa.