Onko muita ketkä eivät seuraa "reseptejä" tai valmistusohjeita ruuan laitossa ollenkaan?
Tuntuu että nämä kaikki ovat aina ihan pielessä, menen aina tuntumalla
Kommentit (44)
"Kuka" tai "ketkä" aloittavat kysymyslauseen.
Jos teen jotain, mitä en ole ennen tehnyt, katson reseptin ja sovellan sitä tarvittaessa. Tuttuihin ruokiin en tietenkään reseptejä tarvitse ja teen sen mukaan, mitä kaapeista löytyy. Ikinä ei esim pastakastike ole ihan samanlaista kuin viimeksi.
Leivonnassa käytän reseptejä jos teen jotain muuta kuin sämpylöitä tms. mihin on resepti opittu ulkoa jo pikkulikkana.
Jotein uutta ruokaa tai levonnaista tehdesä seuraan pari kolme kertaa reseptiä, tosin silloin mausteita vaihdellen ja valkosipuli jää aina pois. Samoin jos ohjeessä käsketään kostuttaa tai listä alkoholipitoista nestettä, niin sitruunamehua menee. Tavallista ruokaa ja pullaa ja pannareita, tiikerikakkua yms tehdessä en vilkaise kirjoituksia vaan muistelen vain, miten ennen tein
Seuraan kemiallisia reaktioita. Koostumuksi ja makuja.
En mä niiden mun tuttujen perusruokien teossa toki mitään reseptejä käytä. Mutta tykkään välillä kokeilla uutta, ja silloin teen reseptistä.
Kuvittelette tekevänne ilman reseptiä hyvää mutta höpö höpö.
Nuo "omasta päästä" on nähty ja ennen kaikkea maistettu ruuat:(
Omahyväisyys huipussaan!
Myös todellisuus!
Omahyväisyys huipussaan!
Myös todellisuus kateissa!
Vain silloin, kun leivon jotain. Mä olen leipuri keskellä kämmentä. Muuten ammennan keittokirjoista ja netistä vain ideoita ja sovellan omalla tavallani.
Teen siitä, mitä sattuu olemaan. Joskus kyllä tulee sitten sitä, mitä sattuu tulemaan. Maustaminen on hankalaa.
Leipomista inhoan, jos on pakko niin sitten katselen reseptin mutta saatan kyllä muutella senkin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vain silloin, kun leivon jotain. Mä olen leipuri keskellä kämmentä. Muuten ammennan keittokirjoista ja netistä vain ideoita ja sovellan omalla tavallani.
Kun on muutaman kerran leiponut niin tajuaa alkaa soveltamaan. Yleensä sen takia että resepteissä on liikaa jauhoja, leivät ,pullat ja menee pilalle sen takia.
Kerro ap esimerkki kuinka sovellat ruuanlaitossa? Tai joku muukin voi esittää jotain? Ette kuori perunoita?
Mitä olet keksinyt?
Kaasuliedellä tulee paras ruoka. Kotiuunit ja induktioliedet on pskoja.
Lapsena ja nuorena seurasin. Enää ei tartte kun on se tieto mitä tehdä ja miten riippuen tietysti minkä ruoka-aineen kanssa on tekemisissä.
Just tein pyttipannun perunoista, makkarasta, sianniskasta, pekonista, sipulista, kanamunista ja mauisteista. Kyytipojaksi maustekurkkuja, punajuurta, sinappia ja ketsuppia tottakai. Ja ruokajuomaksi maitua.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän sitä avauksen tekijälle ja peukuttajilleen onkin jo esimerkkiä. On sovellettu.
Wauuuu!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja sitten se että täysteräskattilat ja pannut on parhaita kun ei tartte varoa mitään. Niitä toki pitää huoltaa, mutta sekin on helpoa kun palaneet jämät saa irroitettua pienellä tilkalla vettä ja nopea kiehutus. Käytännössä et tarvitse pesuaineita laisinkaan.
En ole kulinaristi ja teen samoja mielitetty ruokia kuten pitsaa, risottoa tai makaroonilaatikkoa joka viikko. Jos kokeilen uusia ruokia niin ne ovat menneet biobönttöön yleensä loput.
Kokkaan muistista ja kokemuksella. Jos leivon, niin silloin käytän reseptejä kun se leipominen on enempi sitä kemiaa.
Harvoin seuraan ja hyvää tulee.