Onko muita ketkä eivät seuraa "reseptejä" tai valmistusohjeita ruuan laitossa ollenkaan?
Tuntuu että nämä kaikki ovat aina ihan pielessä, menen aina tuntumalla
Kommentit (44)
Minä sovellan niin että kaaliruokien ollessa kyseessä käytän aina valkopippuria, vaikka reseptissä olisi mitä tahansa muuta pippuria.
En osaa sanoa mitä mieltä muut on. Puoliso ei ainakaan tykkää vahvasta pippurin mausta.
teen aina uutta reseptistä ja sitten muunnan ja sovellan jos en pidä joistain. esimerkiksi rakastan sushia, mutta en ikinä laita mitään erikanoksennusta riisiin enkä todellakaan syö mitään Suomen kauppojen kaloja raakana.
Vierailija kirjoitti:
teen aina uutta reseptistä ja sitten muunnan ja sovellan jos en pidä joistain. esimerkiksi rakastan sushia, mutta en ikinä laita mitään erikanoksennusta riisiin enkä todellakaan syö mitään Suomen kauppojen kaloja raakana.
etikan*
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ja nuorena seurasin. Enää ei tartte kun on se tieto mitä tehdä ja miten riippuen tietysti minkä ruoka-aineen kanssa on tekemisissä.
Just tein pyttipannun perunoista, makkarasta, sianniskasta, pekonista, sipulista, kanamunista ja mauisteista. Kyytipojaksi maustekurkkuja, punajuurta, sinappia ja ketsuppia tottakai. Ja ruokajuomaksi maitua.
Ei tässä ole mitään sovellettu? On vaan mätetty ruokaan kaikkea mitä kaapista löytyy.
Huuhdon ja keitän riisit. Pesen ja keitän perunat. Teen jauhoista ja kanamunasta pastataikinan. Ei vaadi älyä vaan viitseliäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etikan*
Ei tämä mitään soveltamista ole. Olet vaan jättänyt pois sen osan mistä et tykkää. Joku muu joka syö ruokaasi, maistaa että jotain uupuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ja nuorena seurasin. Enää ei tartte kun on se tieto mitä tehdä ja miten riippuen tietysti minkä ruoka-aineen kanssa on tekemisissä.
Just tein pyttipannun perunoista, makkarasta, sianniskasta, pekonista, sipulista, kanamunista ja mauisteista. Kyytipojaksi maustekurkkuja, punajuurta, sinappia ja ketsuppia tottakai. Ja ruokajuomaksi maitua.
Ei tässä ole mitään sovellettu? On vaan mätetty ruokaan kaikkea mitä kaapista löytyy.
Sovellettu? Ei tässä ole mitään soveltamista. Nuo on toki paistettu siinä järjestyksessä että kaikista ruoka-aineista on otettu maksimaalinen maku irti ja se fuusioituu. Nämä kaikki on myös itse valmistettu lähtököhtaisesti hevi-osastolta ja lihatiskiltä lähtien apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etikan*
Ei tämä mitään soveltamista ole. Olet vaan jättänyt pois sen osan mistä et tykkää. Joku muu joka syö ruokaasi, maistaa että jotain uupuu.
No minulle se on soveltamista koska teen sitä itselleni enkä pidä etikan mausta riisissä. Mene nyt pätemään sinne keittiöön psykopaatti.
No siis sikäli en enää, koska kun on paljon ruokaa läpi elämän tehnyt, niin osaa jo perusjutut ruualaitosta ja tietää vähän, että mitkä maut sopii hyvin yhteen.
Mutta jos kokeilen jotain ihan uutta, niin tietenkin katson ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Minä sovellan niin että kaaliruokien ollessa kyseessä käytän aina valkopippuria, vaikka reseptissä olisi mitä tahansa muuta pippuria.
En osaa sanoa mitä mieltä muut on. Puoliso ei ainakaan tykkää vahvasta pippurin mausta.
Ei ole soveltamista, että tekee oman halun makuista ruokaa. Muut on uudesta mausta mieltä jos toistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellettu? Ei tässä ole mitään soveltamista. Nuo on toki paistettu siinä järjestyksessä että kaikista ruoka-aineista on otettu maksimaalinen maku irti ja se fuusioituu. Nämä kaikki on myös itse valmistettu lähtököhtaisesti hevi-osastolta ja lihatiskiltä lähtien apina.
Ei tämä pyttipannu ollutkaan esimerkki soveltamisesta, vaan esimerkkiruoka mihin ei tarvita reseptiä. Sinulla on hyvin matala älykkyys kun et ymmärrä lukemaasi.
pitääkö pitsan sisältää paskaisia käsien karvoja suomi tyttöjen mukaan se on sitä eksotiikkaa.
Eikö olisi ap jo aika, että esittäisit allekrjoituksellasi, että miten sovellat ruuanlaitossasi?
Pakko muokata lähes kaikkia. Suurin osa resepteistä sisältää aineksia, jotka on pakko vaihtaa tai jättää pois, kuten sipuli. Sokerin määrää pienennän aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole soveltamista, että tekee oman halun makuista ruokaa. Muut on uudesta mausta mieltä jos toistakin.
Totta helvetissä teen sen makuista ruokaa mistä itse tykkään. Oletko sekaisin?
Miksi laittaisin ruokaa kun kaupasta saa valmista ruokaa?
Köyhällä ei ole varaa seurata reseptejä. Jääkaapinovi auki ja kuivakaapinovi auki ja sitte mitä löytyy niin ne pannulle, kattilaan tai uuniin. Ja niksnaks, siinnä on ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apinan lihaa? En itse ole havainnut myytävän. Et liene asu Suomessa, vaan jossain p*rsereikämaassa?
Teen ennestään tuttuja ruokia ja uunipellille heiteltyjä ruokia niin, ettei reseptiä tarvi.
Vasta sitten, jos ei ole aikoihin tehnyt jotain tai kokeilee jotain uutta, tarvii reseptin.
Kokkaaminen on fysiikkaa, kemiaa, biologiaa, tietoa ja tekniikkaa.