Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalo ja paketin toimitus kotiin, kun ulko ovet aina lukossa

Vierailija
24.11.2023 |

Ei helekatti. Ennen ollut päivisin ovet auki, mut nyt muuttuu, että aina lukossa. Miten saan nyt paketin sit kotiin. Kun nimenomaan kyse niin painavasta paketista, että en itse jaksa kantaa?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina on tulossa paketti kotiin ja siinä kun sovitaan netissä päivä ja aika kysytään mahdollista ovikoodia.

Vierailija
22/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden sängyn ja se kannettiin tänne 4 kerrokseen missä asun. Paketin toimittaja soittaa ajan milloin tuo ja olet silloin kotona  ja menet avamaan alaoven.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä maksan nimenomaan siitä kotiinkuljetuksesta siihen omalle ovelle. Enkä ala päivystämään ulko ovella neljää tuntia, kun paketin tuontiaika voi olla klo 16-20 välillä

Kyllä postista soitetaan ja sovitaan aika. Mulla sama tilanne ja tilaan esim. kaikki ruokatavarat kotiinkuljetuksella. Kun aika annetaan menen avaamaan ala-ovet.

Vierailija
24/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole edes summereita?

Itse en ole ikinä kerrostalossa tilannut pakettia kotiin ja jos se oikeasti on noin vaikeaa niin enpä taida ikinä tilatakaan.

Luulin, että soittavat tms.

Tai olisi joku appi. Kuitenkin eletään ihan nykyaikaa.

Ei ole summeria eikä ovikoodia ikävä kyllä. On myös hölmöä senkin suhteen, että kun tulee vieraita, niin kipität aina alaovelle avaamaan oven

Vierailija
25/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Aina on puhnro mukana ja olen ilmoittanut että on soitettava kun paikalla niin tulen avaamaan oven. Ei ole ollut ongelma. Koskee kaikkia kotiin kuljetettavana tilattuja juttuja. 

Vierailija
26/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perähikiällä te oikein asutte, jos puhelinta ei osata käyttää? Monesti tilannut kotiovelle, siis asunnon ovelle, paketteja kotiin kuljetuksena, aina ovat ilmoittaneet saapumisajan ja osanneet käyttää ovikoodia.

Myös viikottaiset ruokaostokset ovat nätisti tulleet oven taakse.

Vierailija
27/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso paketin toimittajan sivuilta, että soittavatko vai miten toimitus onnistuu. Postista soittavat ja oman kokemuksen mukaan toimittavat jopa eteiseen vaikka sisäänkanto olisi maksullinen lisäpalvelu. 

Sen sijaan vaikkapa PostNord ei soittele välttämättä edes ovisummeria. 

Vierailija
28/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä kerrostalossa tilannut pakettia kotiin ja jos se oikeasti on noin vaikeaa niin enpä taida ikinä tilatakaan.

Ei ole summeria eikä ovikoodia ikävä kyllä. On myös hölmöä senkin suhteen, että kun tulee vieraita, niin kipität aina alaovelle avaamaan oven

Mitä hölmöä siinä on? Meillä kerrostalossa on ala-ovi aina kiinni , ei summeria , ei ovikoodia. Tilaan kaikki ruuat ja muun ja aina olen sievästi kipittänyt oven avaamaan.298

Vierailija
29/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä maksan nimenomaan siitä kotiinkuljetuksesta siihen omalle ovelle. Enkä ala päivystämään ulko ovella neljää tuntia, kun paketin tuontiaika voi olla klo 16-20 välillä

Kyllä postista soitetaan ja sovitaan aika. Mulla sama tilanne ja tilaan esim. kaikki ruokatavarat kotiinkuljetuksella. Kun aika annetaan menen avaamaan ala-ovet.

Okei, kiitos tästä. Luulis, että matkahuollolla sama homma

Vierailija
30/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hölmöä siinä on? Meillä kerrostalossa on ala-ovi aina kiinni , ei summeria , ei ovikoodia. Tilaan kaikki ruuat ja muun ja aina olen sievästi kipittänyt oven avaamaan.298

No, ehkäpä sitä vaan on asiat ollu liian helppoja ennen, kun alaovi ollut aina auki. Ei ole tarvinnut miettiä tämmösiä. 

Vierailija
31/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syksyinen ongelma kun juntit muuttavat  kerroksiin. mitenkähän tilasit kotiin kuljetuksen jos et tietojasi antanut. mahtaako edes pukki noin tyhmälle mennä

Vierailija
32/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. DHL + posti -toimitus toimii ihan hyvin vaikka ei olisi summeria tai ovikoodia ja rappu lukittu. Puhelimella ja Omapostilla sujuu. Nykyään Omapostin kautta näkee toimituksen etenemisen jopa kartalla koska jakeluautossa on paikannus.

Muiden firmojen toimituksista en tiedä kun ei ole tuoreita kokemuksia.

Vierailija
33/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. DHL + posti -toimitus toimii ihan hyvin vaikka ei olisi summeria tai ovikoodia ja rappu lukittu. Puhelimella ja Omapostilla sujuu. Nykyään Omapostin kautta näkee toimituksen etenemisen jopa kartalla koska jakeluautossa on paikannus.

Muiden firmojen toimituksista en tiedä kun ei ole tuoreita kokemuksia.

Jaa jossain suurimmissa kaupungeissa vissiin?

Vierailija
34/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 h lukossa nistit joutuivat etsimään uuden piikitys paikan

Vierailija
35/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä pihalla pyöri penskoja? Lupaat 2 euroa, kun avaavat paketin tuojalle alaoven.

Penskat pyörii tokis snäpis ja tubes.

Vierailija
36/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se on ikävämpi juttu. Riippuu lähettipalvelusta soittavatko he, että ovat ovella. Kaikilla ei ole läheteille työpuhelimia, jolloin he soittavat omasta henkilökohtaisesta puhelimestaan, jos soittavat. Postin työntekijät taas soittavat oman kokemuksen mukaan.

Esimerkiksi PostNordin toimitusehdoissa lukee näin: Mikäli asut kerrostalossa, jossa alaovi on lukossa, emme valitettavasti voi toimittaa pakettiasi emmekä pysty jättämään ilmoitusta käynnistämme.

Täällä toimii postnord pakettien toimitus kerrostaloon, jossa ovet lukossa. Tarvitsee vain ilmoittaa ovikoodi firmaan, joka paketit kuljettaa. Ei siis välttämättä ole postnord. Koodin voi ilmoittaa joko postnordille tai kuljetusfirmalle, siinä vaiheessa, kun sinulle tulee tietoa, että paketti on tulossa lähiaikoina. Whatsapp on toiminut hyvin ilmoittamisessa, ei tarvitse jonottaa puhelimessa. 

Vierailija
37/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten tilasin polkupyörän kotiin toimituksella, niin kyllä kuriirifirma soitti ennenkuin olivat pihalla. Soittivat muistaakseni 15 min. etukäteen. 

Vierailija
38/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä perähikiällä te oikein asutte, jos puhelinta ei osata käyttää? Monesti tilannut kotiovelle, siis asunnon ovelle, paketteja kotiin kuljetuksena, aina ovat ilmoittaneet saapumisajan ja osanneet käyttää ovikoodia.

Myös viikottaiset ruokaostokset ovat nätisti tulleet oven taakse.

Kaikkialla ei ole ovikoodeja tai sitten ne koodit voivat toimia vain tietyn ajan päivässä, kuten meillä. Nykyään noita kotiinkuljetuksia on niinkin myöhään, ettei ovikoodit ole enää toiminnassa.

On myös kuljetusfirmoja, jotka eivät koskaan soita, eivät edes kysele mihin aikahaarukkaan toimituksen haluaa tai sitten se tekstari, mihin vastaamalla olisi voinut valita, ei toimikaan enää siinä vaiheessa, kun sen tekstarin huomaa/ehtii lukemaan. Onpa jostain UPSilta tarjottu meille naapurin pakettiakin meidän toimitettavaksi. Sieltä eivät muuten koskaan soita. Jätin ottamatta, kun ei ollut hajuakaan naapureiden aikatauluista ja me taas lähdimme muualle muutamaksi päiväksi seuraavana päivänä.

Joitakin kuljetuksia voi jopa seurailla, mutta siinäkin voi vain arvailla, onko tulossa meille vai onko menossa jonnekin muualle sitä ennen, kun suhaavat tuossa mäen toisella puolen varikollaan täyttämässä kuljetuksiaan. Yhdessä tuollaisessa kuljetuksessa se toimitus siirtyi toiseen päivään, vaikka lähimmillään kävivät kilometrin päässä.

Ja asun yhdessä maan suurimmista kaupungeista.

Vierailija
39/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole merkinnyt kotiinkuljetuksen ajanvaraustietoihin, että kuljettaja soittaa sinulle, kun on tullut katutason ovelle. Noin minä olen tehnyt joka kerta, ja joka kerta on homma toiminut. Jos tarjolla ei ole sellaista kotiinkuljetuspalvelua, jossa tuote kannetaan asuntoon, tiedon pitäisi olla saatavilla jo silloin, kun tilaa, että voi hankkia itselleen valmiiksi kantoapua. Pari viikkoa sitten posti toi minulle ison painavan paketin, joka kuljetettiin sisälle asuntooni. Nettitilauksen yhteydessä oli valittavissa tällainen vaihtoehto. Jos on iso tuote, en ikinä tilaa sellaisesta firmasta, joka ei kanna asuntoon tai ainakin asunnon sisäovelle porraskäytävään.

Vierailija
40/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostNord: Mikäli asut kerrostalossa, jossa alaovi on lukossa, emme valitettavasti voi toimittaa pakettiasi emmekä pysty jättämään ilmoitusta käynnistämme.

Matkahuolto: Jos kuljettajamme ei tavoita sinua, esimerkiksi porraskäytävän lukossa olevan alaoven takia, hän soittaa aina ovelta sinulle lähetystiedoissa olevaan numeroon, jotta saisimme paketin toimitettua perille.

Kannattaa tarkistaa mikä taho on kuljettajana ja toimia sitten ohjeiden mukaisesti.