Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luullaan yksinhuoltajan etsivän parisuhdetta?

Vierailija
12.02.2023 |

Kysymys otsikossa. Olen törmännyt tähän ilmiöön monta kertaa. Minulta kysymättä oletetaan, että olen uutta parisuhdetta vailla ja oletetaan, että haluan "perheen ja lapsia" uuden miehen kanssa.

Eronneena, lapset saaneena, minä vähiten haluan uuden parisuhteen, enkä missään nimessä halua lisää lapsia. Ero, olla ilman parisuhdetta, on ollut valinta.

En yleensä tästä mainitse erikseen ellei asiasta joku kysy. Ihmettelen oletusta tästä, että luullaan yksinhuoltajan haluavan viettää perhe-elämää suunnilleen ikuisesti. Ei. Asia on päinvastoin... Se juna meni jo!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 😃

Vierailija
2/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinttynyt ajatusmalli on edelleen, että parisuhde on normitila ja sinkkuus/yh on parisuhteen puutostila, jota yritetään "korjata."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä halusin parisuhteen, tai oikeastaan halusin rakkautta mutta parisuhde on usein sivutuote, mutta en enää arjen jakamista. Olinhan jo yhden parisuhteen menettänyt lapsiperhearjelle, enkä todellakaan aikonut tehdä samoja virheitä uudelleen. Olen ollut onnekas ja saanut kaiken haluamani. Löysin rakkauden ja se parisuhde tuli sivutuotteena. Kattoa, arkea tai taloutta emme jaa.

Vierailija
4/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Kasvatan lapset isoiksi ja sitten kun ovat muuttaneet kotoa, voisin harkita jotain matkustus/teatteri/ravintola/fwb-kaverisysteemiä mutta ei mitään kotileikkejä enää vaan aikuinen vapaus.

Vierailija
5/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulla.

Vierailija
6/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti boomerit ovat eläneet lähes koko ikänsä patriarkaalisessa yhteiskunnassa ja olettavat, ettei nainen pärjää itse ja tarvitsee siksi miehen.

Vierailija
7/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vähän sama kun työttömistä oletetaan aina, että ne kaikki kärsii työttömyydestä ja haluaa työpaikan. Itse en yhden, jo melkein aikuisen lapsen vanhempana ja yhteishuoltajana, etsi enää uutta työpaikkaa tämän jälkeen, vaan aion myös eläköityä kaikesta hoivaamisesta, se koskee niin lapsia kuin miehiäkin. 

Vierailija
8/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti boomerit ovat eläneet lähes koko ikänsä patriarkaalisessa yhteiskunnassa ja olettavat, ettei nainen pärjää itse ja tarvitsee siksi miehen.

Joo äidilleni on täyttä utopiaa, että minä kytken pesukoneen paikoilleen,  tyhjennän tiskialtaan tukoksen ja avaan vessan tukkeutuneen viemärin. Pitäisi odotella että joku mies tulee tekemään sen.

Vierailija
9/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muut ovat aiemmin todenneet, meillä on vieläkin sellainen asenne, että kaikki haluavat parisuhteen.

Olen lapseton nainen ja viihdyn todella hyvin yksin. Unelmani olisi muuttaa johonkin keskelle metsää ja alkaa erakoksi. Silti ihmiset haluavat uskotella minulle, että kärsin yksinäisyydestä ja haluan varmasti kumppanin.

Vierailija
10/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on vähän sama kun työttömistä oletetaan aina, että ne kaikki kärsii työttömyydestä ja haluaa työpaikan. Itse en yhden, jo melkein aikuisen lapsen vanhempana ja yhteishuoltajana, etsi enää uutta työpaikkaa tämän jälkeen, vaan aion myös eläköityä kaikesta hoivaamisesta, se koskee niin lapsia kuin miehiäkin. 

Kyllä on ymmärretty, että patalaiskoja ja siipeileviä elämäntapatyöttömiä on, mutta ei kai yleinen oletus ole, että miehet aina parisuhteessa olisivat patalaiskoja ja siipeileviä?

Vierailija
11/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla yh-vanhempien oletetaan haluavan parisuhteen kuin sinkkujenkin. Tämä ei nyt liity mitenkään sinun vanhemmuuteesi vaan yleisesti oletukseen, että kaikki haluavat olla parisuhteessa, oli lapsia tai ei. Jotkut haluavatkin, toiset ei. Oli lapsia tai ei.

Vierailija
12/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että päinvastoin. Yksinhuoltajista taitaa kuitenkin olla jotain myyttejä.

Vierailija
13/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ymmärretty, että patalaiskoja ja siipeileviä elämäntapatyöttömiä on, mutta ei kai yleinen oletus ole, että miehet aina parisuhteessa olisivat patalaiskoja ja siipeileviä?

Minulla ei ole kokemusta muuta kuin lompakollani olevista miehistä jotka on patalaiskoja siipeilijöitä. Olen hyväksynyt sen, että selainen olisi tarjolla tulevaisuudessakin jos jonkun suhteen hankkisin. Kieltäydyn tällä kertaa kokemuksesta. 

Vierailija
14/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ainakin haluaa parisuhdetta helpomman seksin takia. Oli yksinhuoltaja tai ei.

Vierailija
15/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kokemusta muuta kuin lompakollani olevista miehistä jotka on patalaiskoja siipeilijöitä. Olen hyväksynyt sen, että selainen olisi tarjolla tulevaisuudessakin jos jonkun suhteen hankkisin. Kieltäydyn tällä kertaa kokemuksesta. 

Näin on minullekin käynyt, mutta näen kyllä ympärilläni olevista perheistä, ettei näin yleisesti ole. Koska olen ilmeisesti hieman liian pehmeä parisuhteeseen, jossa asutaan yhdessä, minulla on nykyään kevyempiä miessuhteita, joissa rahalliset panostukset menevät 50/50, eikä tarvitse sitoutua.

Vierailija
16/16 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen kuullut useamman suuriin ikäluokkiin kuuluvan naisen kommentoivan avioliittoa lähes pakollisena juttuna. Eräs sanoi, että avioliitto mahdollisti kotoa muuttamisen. Aika outoa, toki hän olisi voinut muuttaa omilleen yksinkin, mutta se ei kai sopinut kuvioon oikeanlaisesta elämänpolusta. Toinen totesi, että meni naimisiin, vaikkei kovin paljon miehestä välittänyt, mutta kun avio kuului asiaan. Ja eräs patisteli lapsenlastaan iskemään tyttöystävän kesätyöpaikaltaan, koska pitäähän nuorukaisella olla tyttöystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi