Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalo ja paketin toimitus kotiin, kun ulko ovet aina lukossa

Vierailija
24.11.2023 |

Ei helekatti. Ennen ollut päivisin ovet auki, mut nyt muuttuu, että aina lukossa. Miten saan nyt paketin sit kotiin. Kun nimenomaan kyse niin painavasta paketista, että en itse jaksa kantaa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina on tulossa paketti kotiin ja siinä kun sovitaan netissä päivä ja aika kysytään mahdollista ovikoodia.

Riippuu lähettifirmasta ja lähetin fiiliksistä vaikuttaako sopimasi päivä tai kertomasi ovikoodi yhtään mitään mihinkään.

Vierailija
42/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä perähikiällä te oikein asutte, jos puhelinta ei osata käyttää? Monesti tilannut kotiovelle, siis asunnon ovelle, paketteja kotiin kuljetuksena, aina ovat ilmoittaneet saapumisajan ja osanneet käyttää ovikoodia.

Myös viikottaiset ruokaostokset ovat nätisti tulleet oven taakse.

Ongelma lienee kustannukset puristaneilla lähettifirmoilla se, että kuski on joku äskettäin maahan rantautunut alihankkija ruosteisella pakullaan. Ei puhu oikein kieltä, eikä varsinkaan viitsi omalla puhelimellaan soittaa omaan laskuun yhtään mihinkään.

Itse tilaan kaikki pakettipisteelle mahtuvat mielummin sinne, kuin kotiin, kun kotitoimitukset ovat niin uskomatonta perseilyä. Sinne lokeroon osaavat sentään 4/5 kerralla viedä paketin ilman sähläystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan on pakko olla nainen, koska erittäin moni nainen tekee juuri tällaisista tyhjistä asioista ongelman.

a. jätät tilaamatta kotiin asti

b. muutat jos ei oman talon ovi-säännöt kiinnosta

c. käytät kärriä tai apuria

d. pääasia että laittaa asian kuntoon, eikä itse ja narise "mitä mä teen" ja "mä vaan haluun tän näin enkä välitä muista" "minä minä minä minä" ja "minä minä minä minä"

Vierailija
44/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä maksan nimenomaan siitä kotiinkuljetuksesta siihen omalle ovelle. Enkä ala päivystämään ulko ovella neljää tuntia, kun paketin tuontiaika voi olla klo 16-20 välillä

Sitten se on ikävämpi juttu. Riippuu lähettipalvelusta soittavatko he, että ovat ovella. Kaikilla ei ole läheteille työpuhelimia, jolloin he soittavat omasta henkilökohtaisesta puhelimestaan, jos soittavat. Postin työntekijät taas soittavat oman kokemuksen mukaan.

Esimerkiksi PostNordin toimitusehdoissa lukee näin: Mikäli asut kerrostalossa, jossa alaovi on lukossa, emme valitettavasti voi toimittaa pakettiasi emmekä pysty jättämään ilmoitusta käynnistämme.

Täällä toimii postnord pakettien toimitus kerrostaloon, jossa ovet lukossa. Tarvitsee vain ilmoittaa ovikoodi firmaan, joka paketit kuljettaa. Ei siis välttä

Tämä aiheutti jonkinmoista huvittuneisuutta. PostNordille on ihan turha ainakaan heidän Vantaan jakelukeskuksensa aka Moolokin kidan vaikutusalueella yrittää ilmoitella yhtään mitään. Kaikista vähiten WhatsAppilla jota lukevat viikon viiveellä ja silloinkin väärät ihmiset.

Vierailija
45/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi uusia huonekaluja. Autottomana minua mietityttää mihin ottaa yhteyttä, että saan kuljetusapua jotta voin toimittaa vanhat huonekalut kaatopaikalle. Epäilyttää saanko uudet huonekalut varmasti kotiinkuljetettuna koska huonekaluliikkeillä ei ole nykyään omia kuljetuksia eikä niitä huonekalujakaan taida olla heillä varastossa vaan ne tulevat tehdastilauksena. Kannattaako ne huonekalut ylipäätään ostaa paikallisesta liikkeestä vai saisiko halvemmalla netistä? Sukulaisella kesti viikkotolkulla ennen kuin sai monen puhelinsoiton jälkeen tilatun huonekalun postin toimittamana kotiin. Saako huonekaluja kotiin valmiiksi koottuna vai tarviiko hommata itse joku kokoamaan niitä ja maksaa sitten siitäkin erikseen? Ennen oli tämäkin asia helpompaa, sillä jos osti paikallisesta liikkeestä huonekalun niitä oli heillä yleensä varastossa ja toimittivat huonekalunn koottuna ripeästi kotiin ja veivät vielä pyydetyäessä vanhat huonekalut mennessään. Minä maksaisin palvelusta jos palvelua huonekaluliikkeistä vielä saisi ja samoin on kodinkoneiden laita. Miksi kauppiaita ei kiinnosta enää palvelun myyminen?

Vierailija
46/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi uusia huonekaluja. Autottomana minua mietityttää mihin ottaa yhteyttä, että saan kuljetusapua jotta voin toimittaa vanhat huonekalut kaatopaikalle. Epäilyttää saanko uudet huonekalut varmasti kotiinkuljetettuna koska huonekaluliikkeillä ei ole nykyään omia kuljetuksia eikä niitä huonekalujakaan taida olla heillä varastossa vaan ne tulevat tehdastilauksena. Kannattaako ne huonekalut ylipäätään ostaa paikallisesta liikkeestä vai saisiko halvemmalla netistä? Sukulaisella kesti viikkotolkulla ennen kuin sai monen puhelinsoiton jälkeen tilatun huonekalun postin toimittamana kotiin. Saako huonekaluja kotiin valmiiksi koottuna vai tarviiko hommata itse joku kokoamaan niitä ja maksaa sitten siitäkin erikseen? Ennen oli tämäkin asia helpompaa, sillä jos osti paikallisesta liikkeestä huonekalun niitä oli heillä yleensä varastossa ja toimittivat huonekalunn koottuna ripeästi kotiin ja veivät vielä pyydetyäessä vanhat huonekalut mennessään. Min

Jätefirmoilla tai kierrätyskeskuksilla voi olla maksullisia palveluita, millä kuskaavat vanhat kaatopaikalle. Kannattaa katsoa löytyykö sellaista omalta paikkakunnalta. Itse olen hankkinut tuollaisen kuljetuksen isolle painavalle putkitelevisiolle.

Se miten huonekalut saa koottuna vaihtelee. Täällä esimerkiksi Ikean kautta saa kokoamispalvelun heidän myymilleen tuotteille. Samoin huonekaluja tilassa kannattaa selvittää, millainen toimitus on kyseessä, onko kyseessä ovelle toimitus vai toimistus sisäänkannolla. Pahimmillaahan sitä joutuu itse kadunvarresta kantamaan sisään. Nykyään noihin huonekalukuljetuksiin ei juurikaan saa entisten poisvientiä. Anoppi sai sohvansa pois tutunkauppana, tuttu kauppias lupasi, että ne vanhat kuljetetaan heidän kauttaan pois samalla kun tuovat uudet sohvat. 

Vierailija
47/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuskit välttämättä soita, vaikka puhelin olisi kädessä ja numero paketin päällä. Jos siihen palveluun ei puhelu kuulu, niin silloin ei soiteta. Meillä kävi joskus pesukoneen kanssa niin. Se vietiin jonnekin 7 km päähän varastolle meidän pihasta, koska kyseiseen toimitukseen ei sisältynyt puhelua asiakkaalle. 

Vierailija
48/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne jätti ulko-ovelle (siis ulkopuolelle) paketin ja sain viestin että jätetty ulko-ovelle. Mulla oli 10 minuutin matka sinne ja jännitin että onko vielä siinä kun pääsen perille. Tuli siis pari tuntia etuajassa.

Vierailija
49/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin alaovi lukossa eikä ovipuhelinta. Vain Postin kanssa on voinut laittaa viestin, eli oman puhnon ja pyytää jakelijaa soittamaan, kun on alhaalla. Ite oon kuitenkin vienyt (hissillä) tavarat ylös, en tiiä kuuluisko se Postille kuitenkin. aina voit pyytää kummiskin ainakin auttamaan.

Vierailija
50/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi uusia huonekaluja. Autottomana minua mietityttää mihin ottaa yhteyttä, että saan kuljetusapua jotta voin toimittaa vanhat huonekalut kaatopaikalle. Epäilyttää saanko uudet huonekalut varmasti kotiinkuljetettuna koska huonekaluliikkeillä ei ole nykyään omia kuljetuksia eikä niitä huonekalujakaan taida olla heillä varastossa vaan ne tulevat tehdastilauksena. Kannattaako ne huonekalut ylipäätään ostaa paikallisesta liikkeestä vai saisiko halvemmalla netistä? Sukulaisella kesti viikkotolkulla ennen kuin sai monen puhelinsoiton jälkeen tilatun huonekalun postin toimittamana kotiin. Saako huonekaluja kotiin valmiiksi koottuna vai tarviiko hommata itse joku kokoamaan niitä ja maksaa sitten siitäkin erikseen? Ennen oli tämäkin asia helpompaa, sillä jos osti paikallisesta liikkeestä huonekalun niitä oli heillä yleensä varastossa ja toimittivat huonekalunn koottuna ripeästi kotiin ja veivät vielä pyydetyäessä vanhat huonekalut mennessään. Min

Kokeile laittaa se poisvieminen kaupan ehdoksi.

Vierailija
51/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaja rynkyttää ja itkee alaovella? Ei. Täällä tuli postinjaon aikaan päivällä kerran. Muuten yleensä tulee noutopisteelle muut lähelle. Luulen että osa muista firmoista soittaa ovisummeria sovittuna aikana ja asukas ottaa vastaan? Jos siitä on maksettu. Postin tuoma pesukone oli kallis ja siitä sovitiin puhelimen kautta kunnolla.

Vierailija
52/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Paitsi firman esim. verkkokauppa joka lähettää paketin tai kuoren, pitää laittaa tarkka noutopiste ja tiedot, tarrat. Ja oikein kirjoitettuna, oikeisiin kohtiin. Muuten postin paketti menee kauas tai mihin sattuu. 

Vierailija
53/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa kerrostalossa kävin avaamassa oven lukosta kun tiesin että on paketti tulossa ja kun posteljooni oli käynyt menin laittamaan alaoven takaisin lukkoon. Joku kerta posti oli etuajassa ja soitti ovelta että ei pääse sisään ja kävin avaamassa oven.

Vierailija
54/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää verhonraosta milloin tulee. Yksinkertaista kerrostalokyttäämistä vaan! 😁

Vierailija
55/57 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ratkaisin ongelman niin, että pyysin omakotitalossa asuvaa sukulaista tilaamaan tuotteen kotiinsa, kun on päivät muutenkin etätöissä kotona ja maksoin sitten tuotteen hinnan hänelle kun paketti oli saapunut kotiinsa.

Vierailija
56/57 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ennen osti huonekaluja, niin huonekalukauppa toimitti huonekalut lyhyellä toimitusajalla koottuna kotiin ja vei mennessään niin kalusteiden pakkausmateriaalit kuin vanhat huonekalutkin. Nyt on itse hommattava jostain vanhojen huonekalujen kuljetus kaatopaikalle, huonekalut tulevat postin tai jonkun muun kuljetuspalvelun toimittamana tehtaalta kotiin (huonekalukaupat eivät pidä enää varastoissa tavaraa) eikä usein edes ole tarkkaa tietoa toimitusajankohdasta, kalusteiden kokoamisen saa hoitaa itse ja samoin pakkausmateriaalin hävittämisen. Auttakoon mikä selvittäminen ja vaivannäkö siitä asiakkaalle koituu jos kotiin tuodusta pakkauksesta kuoriutuukin jotain muuta kuin mitä on ostanut tai huonekalua ei saa koottua koska osia puuttuu. Onneksi paikkakunnallani on sentään vielä yksi kodinkoneliike joka myy kodinkoneita kuljetus- ja asennuspalvelun kanssa sekä vie mennessään vanhan kodinkoneen. Täyden palvelun huonekalu- ja kodinkonekauppoja kaivataan vaikka palvelun sitten maksaisikin.

Vierailija
57/57 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minä maksan nimenomaan siitä kotiinkuljetuksesta siihen omalle ovelle. Enkä ala päivystämään ulko ovella neljää tuntia, kun paketin tuontiaika voi olla klo 16-20 välillä

Sitten et päivystä. Helppoa. Istut vaan sohvalla peukalo suussa ja toinen prseessä

Ja vaihda käsien paikkaa puolen tunnin välein...