Mistä 70- vuotias pappa saisi vielä naisseuraa?
Monet oman ikäiset naiset ovat kuolleet tai sitten eivät halua miestä. Olen sosiaalinen, käyn joskus tanssimassa. En polta ja alkoakin kohtuudella. Osallistun lasten lasteni elämään mutta kumppani viereltä puuttuu, olen leski.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Muuta asumaan palvelutaloon. Mun 9kymppinen isä (ketterässä kunnossa ja pää terävä) on ihan hätää kärsimässä kun mummot on kimpussa. On näes likipitäen ainoa jaloillaan ja järjissään oleva mies talossa.
Ei tarvitse olla palvelutalo vaan senioritalo. Niitä löytyy useimmilta isommilta paikkakunnilta. Ikä raja taloon pääsemisellä on 55/60/65 vuotta, riippuen säännöistä. Itse asun sellaisessa ja meidän talossa kaikilla on oma sauna ja parveke. Esteetön kulku kaikkialle. Lupsakkaa asumista ja yhteisiä kerhoja ym on heille, jotka haluavat olla sosiaalisia. Tässä lähellä senioreille ASO taloja 2 kpl ja vuokrataloja 3 kpl.
Käyt tansseissa - eikö sieltä löytyisi seuraa. Itse olen 65, puoliso just 70, käydään tansseissa, aina on naisia enemmän kuin miehiä.
Ei 70v ole tänä päivänä ikäloppu. Riippuu fyysisestä ja psyykkisestä kunnosta. Omani on vaikuttanut aina 10 v nuoremmalta ikäisiään.
Ai kauheeta, jos pitäisi vielä vanhana alkaa seurustella. Molemmilla elettyä elämää ja mahdollisesti kaikenlaisia riippakiviä mukanaan.
Mutta vastatakseni kysymykseen; sieltä missä viihdyt itse. Jos et ole kirkossakävijä niin ehkä ei kannata uskovaista naista etsiä. Tai jollet tykkää tanssia, niin tanssilava ei taida olla oikea paikka.
Päivätanssit olisi oikea paikka. Joku ehdotti risteilyä, sekin sopii.
Virkeä isoisäni jäi leskeksi 85-vuotiaana. Sen jälkeen hän alkoi käydä aktiivisesti kaikissa eläkeläisten tapahtumissa, Eläkeliiton virkistyslomilla ym. Hän oli hyväkuntoinen, hyvä tanssija ja pukeutui vanhanaikaisen tyylikkäästi, usein oli liivipuku päällä.
Aina näiden virkistyslomien jälkeen mummot soittelivat perään, lähettelivät kirjeitä ja kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Suurin sinkkunaisten ikäryhmä on 72-vuotiaat, joten ikäisiäsi sinkkunaisia on paljon.
Kyllä esimerkiksi Renny ja Danny on näyttänyt, että sopivan ikäinen kumppani on jotain 20-30 välimaastossa, että pyydähän lasten lapset kylään ja isket siitä jonkun tyttären-tyttären kaverin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sillä tekisit?
Sama kysymys käy mielessä sinun kohdallasi.
Minä olen 62 vuotias eronnut nainen. Miestä en ole elämääni etsinyt, mutta olen huomannut, että kovasti kaupoissakin ikäiseni ja vanhemmat naiset mulkoilee vihaisesti, jos katsahtaa heidän mieheensä päin. Varo vaan ap, löydettyäsi naisen itsellesi et saa katsoa kuin naisesi suvaitsevaan suuntaan tai tulee tupenrapinat. Sinun ikäisesi miehet ja sinua vanhemmat miehet ovat todellisia herrasmiehiä. Ovia avataan ja jopa kaupassa saatetaan palauttaa kärry puolestani. Kiitos herrasmiehet, saatte hyvän mielen kohteliaisuudellanne!!
Edesmennyt äitini naureskeli samoille huomioille, mitä minä teen nyt. Yhdessä hekotettiin, jos oltiin ilman isää liikkeellä ihan vaan kävelyllä tai ostoksilla. Vaara ilmeisesti vaanii ilman miestä kulkevissa naisissa :D
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa aina jonkun yyhhoo naisen, mutta niissä on aika paljon kaikenlaisia vikoja ja puutteita,kuten äly..
Ei sitä aivoihin naida.
Minkä takia aapeelle tarjotaan maksullisia tai pyrkyreitä, kun hän nimenomaan kaipaa aitoa ihmissuhdetta?
Aika loukkaavaa mielestäni. Sama kuin naisena valittaa yksinäisyyttä, kehoitetaan menemään lähimpään baariin tai tinderiin niin siinä on sulle mies. Ikäihmisten(kin) ongelmat pitää kohdata empatialla.