Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkö huomenna -50snt/kWh?????

Vierailija
23.11.2023 |

Siis 50 senttiä pakkasella? Välillä 15-23.

Tämä tieto näkyy useammassa lähteessä, mm. Ylen teksti-TV:ssä ja IS:n seurannassa.

Olisikohan joku virhe?

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pörssisähköasiakas hyötyy perjantai-iltapäivän tunneista, sillä spot-hinnat ovat miinuksella enemmän kuin sähköön liittyvät verot."

Hä, kyllä kai nyt verot ja kaikki joutuu silti maksaa eikä tavallinen pörssisähköläinen mitään kirjaimellisesti tienaa, sillä oikeasti hinta ei voi mennä nollan alapuolelle. Ehkä korkeintaan niillä joilla on omat paneelit ja jotain ihme virityksiä, mutta rivarissa asuva pörssisähköläinen ei ainakaan mitään tienaile tällä.

Olet yksiselitteisen väärässä.

Vierailija
122/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 3x50A pääsulakkeet. Täydellä kuormalla tienaan huomenna n. 20€ tunti pörssisähköllä.

Minulla on 11 kW sähköauton laturi. Autoa lataamalla tienaa n. 5 €/tunti kun huomoidaan siirrot ja verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 3x50A pääsulakkeet. Täydellä kuormalla tienaan huomenna n. 20€ tunti pörssisähköllä.

Miten sen täyden kuorman saisi kehitettyä ja moneksi tunniksi?

Vierailija
124/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö on erittäin epäilyttävä, miten sähkön hinta voi vaihdella noin paljon päivästä riippuen? 

Mikä on se taho mikä pyörittää pörssisähköä ja kuka sen pörssisähkön hinnan määrää? 

Hinta määräytyy pörssissä kysynnän ja tarjonnan mukaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Miten kysyntä ja tarjonta voi noin paljon heittelehtiä nordpoolin alueella päivittäin? 

Katso pörssin sivuilta.

https://www.nordpoolgroup.com/en/Market-data1/#/nordic/table

Miten yks olkiluoto kolmosen seisokki voi tehdä niin että nordpool alueella sähkön hinta nousee ihan älyt

Onhan tämäkin tuontisähköä Norjasta.

Vierailija
125/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heheh. Just tämän takia tehtiin syksyllä kiinteähintainen sopimus n.8cnt/kwh. Se ei tarvi kuin muutaman tollasen perseestä revityn päivän pörssissä niin sähkölasku on ihan jäätävä ja koko kuukauden kyttäys ja kituuttelu meni hukkaan. Lisäksi vielä nimenomaan tuo kyttäys ja arpominen että voiko tänään pestä pyykkiä tai laittaa uuniin ruokaa hautumaan. Naurettavaa. Mielummin maksan tasan tarkkaan saman hinnan kokoajan ja tiedän paljonko seuraava lasku tulee olemaan.

Hehheh, pörssisähkön keskihintakin on halvempi kuin tuo 8 cnt. Se on tosiaan keskihinta eli normaalila töissä käyvällä ihmisellä todellinen hinta on paljon vähemmän.Haukkasit siis paskaa tuolla riistohintaisella sopimuksellasi. Pörssisähkö on aina ollut halvin vaihtoehto ja tulee aina olemaan.

Vierailija
126/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin bitcoineja kannattaa mainaita täydellä teholla.

Vierailija
127/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon ja hallin lämmitys pyynti 35 asteesteen ja ajetaan klapikoneella pitkä päivä.

Vierailija
128/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 11 kW sähköauton laturi. Autoa lataamalla tienaa n. 5 €/tunti kun huomoidaan siirrot ja verot.

Montako tuntia sitä pystyy lataamaan?

Vierailija
129/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto lataukseen, sauna päälle, kaikki lattialämmiykset päälle ja varaamaan lämpöä seuraavalle päivälle. Uunin voi laittaa päälle vaikka ei kokkaisikaan koska sillä tienaa nyt rahaa. Kaikki valot päälle. Jne. onhan noita sähkölaitteita. Aivan varmasti kulutan niin paljon kuin pystyn jos hinta tosiaan on 50 senttiä miinuksella.

Vierailija
130/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30min, akku melkein täynnä.

Vierailija
131/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija
132/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on hölmöläisen hommaa muutenkin.

Vierailija
133/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske uudestaan. 83.9 kwh akku. Tyhjästä täyteen tienaa huomenna 40€.

Vierailija
134/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Mikä auto ja missä varaustasossa akku on?

Vierailija
135/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on hölmöläisen hommaa muutenkin.

Nääh, rahan tienaaminen on ihan mukavaa. Etenkin kun sitä saa noin tekemättä mitään.

Vierailija
136/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske uudestaan. 83.9 kwh akku. Tyhjästä täyteen tienaa huomenna 40€.

En usko on tyhjä, akku menee huonoksi jos menee tyhjäksi.

Vierailija
137/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö on erittäin epäilyttävä, miten sähkön hinta voi vaihdella noin paljon päivästä riippuen? 

Mikä on se taho mikä pyörittää pörssisähköä ja kuka sen pörssisähkön hinnan määrää? 

Hinta määräytyy pörssissä kysynnän ja tarjonnan mukaan. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Näin niiden kiinteähintaisten sopimusten hinnatkin määräytyvät. Sähköfutuurit on listattu New Yorkin pörssissä. Kiinteähintaiset ovat tietysti pidemmän päälle kalliimpia kuin pörssisähkö. Vaikka täällä tietämättömät muuta öyhöttävätkin.

Vierailija
138/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin niiden kiinteähintaisten sopimusten hinnatkin määräytyvät. Sähköfutuurit on listattu New Yorkin pörssissä. Kiinteähintaiset ovat tietysti pidemmän päälle kalliimpia kuin pörssisähkö. Vaikka täällä tietämättömät muuta öyhöttävätkin.

Niinhän se yks fortumin pomo tuossa alkusyksystä pahoitteli että tekee bisneksille huonoa kun ihmiset eivät enää ota niin paljoa kalliimpia kiinteähintaisia sopimuksia vaan ovat siirtyneet pörssisähköön.

Vierailija
139/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lämmitetään torppa niin kuumaksi, että luteetkin lähtee!

Vierailija
140/185 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Nordpool rupeaa pörssisähkön hintoja  ilmoituksen jälkeen muuttamaan ylöspäin, sitten varmaa asiakaskin voi nämä Euron piikkihinnat jättää maksamatta!

Ps huutokaupa on huutokauppaa aina ei voi voittaa ei edes jolake

Etkö tiennyt, että isokenkäisten mokat maksaa aina joku muu ja huonot kaupat voi perua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi