Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet kipeänä niin odotatko että muualla asuva kumppani

Vierailija
22.11.2023 |

tai ehdokas sellaiseksi, auttaa sinua, käy esim. kaupassa tai hakee sinut luokseen tms?

Vai onko ihan normaalia että kukin pärjäilköön miten kykenee, ja jos ei kykene niin se on voi voi?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvät naapurit ja voin pyytää heitä käymään puolestani kaupassa.

Jos olen niin heikossa kunnossa, että en pärjää itsekseni kotona, pyydän kotikuntani kotisairaanhoitoa apuun tai hakeudun sairaalaan.

Hakeudut sairaalaan.. Ei sinne hakeuduta ilman lääkärin lähetettä, jota ei niin vaan saakaan. Saat puhelimessa omahoito-ohjeet. Näin sotessa.

Kyllähän sinne vaan hakeudutaan päivystyksellisissä tilanteissa ja päivystys yleensä on nimenomaan sairaaloissa. Ei sinne mitään lähetettä tarvitse, ainakaan meidän soten alueella. Mutta edelliselle kirjoittajalle: älä hyppyytä naapureitasi, kotiinkuljetukset on olemassa jos asioille ei itse pääse.

Vierailija
42/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvät naapurit ja voin pyytää heitä käymään puolestani kaupassa.

Jos olen niin heikossa kunnossa, että en pärjää itsekseni kotona, pyydän kotikuntani kotisairaanhoitoa apuun tai hakeudun sairaalaan.

Hakeudut sairaalaan.. Ei sinne hakeuduta ilman lääkärin lähetettä, jota ei niin vaan saakaan. Saat puhelimessa omahoito-ohjeet. Näin sotessa.

Kyllähän sinne vaan hakeudutaan päivystyksellisissä tilanteissa ja päivystys yleensä on nimenomaan sairaaloissa. Ei sinne mitään lähetettä tarvitse, ainakaan meidän soten alueella. Mutta edelliselle kirjoittajalle: älä hyppyytä naapureitasi, kotiinkuljetukset on olemassa jos asioille ei itse pääse.

Kaikkialla ei kotiinkuljetuksia ole kylläkään. Eikä sinne sairaalaan noin vaan mennä olemaan, ja kallistahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTI oli mennyt munuaisiin ja sairastin  n. 20-vuotiaana  lapsuudenkodissa. Muu perhe lähti viikonlopuksi mökille ja poikaystävä tuli armeijasta lomille viikonlopuksi hoitamaan minua. Laittoi ruokaa piti seuraa. Yhdessä jo yli 30 vuotta

Vierailija
44/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin, että lähellä asuvalta vastavuoroisuus on kaunis ele, joka jää mieleeni hänestä positiivisena asiana. En kuitenkaan velvoita.

Tuollainen pyyteetön auttaminen toisessa ihmisessä jää mieleen ja jatkossa haluaa itsekin olla vastavuoroisesti avuksi, kun toinen sitä tarvitsee.

Tunnistan myös hyväksikäytön, eli toinen odottaa palvelusta vain itselleen ja välttelee itse avun tarjoamista niin vastaavasti huomaan olevani itse välinpitämättömämpi.

Vierailija
45/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En normaalisti odottaisi sellaisia. Enkä olisi tietenkään tekemisissä muualla asuvan sairastuneen kanssa, jos hänellä on tarttuva tauti.

Tosin kun meillä oli koko korona ja olimme karanteenissa, niin piti pyytää sisarta käymään kaupassa ja jätti pussin oven taakse. 

Vierailija
46/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa kodissa on myös se etu ettei tarvitse jakaa tauteja. Eli jos olen flunssassa, olen yksin. Jos vaivaa jokin muu asia, kumppani auttelee niin paljon, kun pystyy. 

Vierailija
47/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä nyt ymmärrä.

Nilkka on nyrjähtänyt tms. Ja odotat, että toisesta kaupungista ex tai melkein ex tulee auttamaan ruuan hankkimisessa, pihahommissa ja se olisi sulle merkki siitä, että voisi saada sut takaisin? 

Eikö nyt ole kyse yhdestä auttamisessa, kun ei se nilkka heti parane.

Pyydät naapurilta apua, ja vastavuoroisesti joskus toisinpäin.

Ruuat voit tilata jostain.

Vierailija
48/55 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis olette eronneet ja sinua harmittaa että eksäsi ei juokse passaamassa sinua?

Kaikenlaista sitä onkin."

No kun hän niin kovasti toivoo minun palaavan, ja on sinne pyydellyt, niin nyt olisi ollut loistava tilaisuus tehdä itseään tykö.

Luulen että ihan sama se olisi yhdessä ollessakin, ja onpa kyllä silloin ennenkin vastannut tylysti kun pyysin auttamaan jossain asiassa.

Näin se nainen hurmataan, eiku...

Nyt sen eksän pitäisi jo hurmatakin entisensä :)

Hullummaksi menee vaan. Jos olette eronneet niin anna ihmisen olla rauhassa ja mene omaan suuntaasi.

Vierailija
49/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siis olette eronneet ja sinua harmittaa että eksäsi ei juokse passaamassa sinua?

Kaikenlaista sitä onkin."

No kun hän niin kovasti toivoo minun palaavan, ja on sinne pyydellyt, niin nyt olisi ollut loistava tilaisuus tehdä itseään tykö.

Luulen että ihan sama se olisi yhdessä ollessakin, ja onpa kyllä silloin ennenkin vastannut tylysti kun pyysin auttamaan jossain asiassa.

Näin se nainen hurmataan, eiku...

Nyt sen eksän pitäisi jo hurmatakin entisensä :)

Hullummaksi menee vaan. Jos olette eronneet niin anna ihmisen olla rauhassa ja mene omaan suuntaasi.

No kun se kerran haluaisi kanssani olla, niin pitäisi sitä hurmausvaihdettakin löytyä...

En ole tavannut häntä viime kerran jälkeen koska aistin ettei oikeasti välitä minusta, ja tämähän sen todistaa myös.

Tänään luulen että teki mieli pummata minulta taas rahaa kun valitteli kurjuuttaan. Aika hassua, niin päin se avunanto hänen mielestään toimii. Montakohan kertaa olen lähtöni jälkeenkin jelppinyt.

Vierailija
50/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta poikaystävän kanssa yhdessä, mutta kun hän oli kuumeessa, niin kävin töiden jälkeen kaupassa hänelle eikä hän edes odottanut sitä tai pyytänyt. Tein sen, koska rakastan häntä ja jäin sinne yöksi ja tein ruokaa.

Vierailija
51/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä nyt ymmärrä.

Nilkka on nyrjähtänyt tms. Ja odotat, että toisesta kaupungista ex tai melkein ex tulee auttamaan ruuan hankkimisessa, pihahommissa ja se olisi sulle merkki siitä, että voisi saada sut takaisin? 

Eikö nyt ole kyse yhdestä auttamisessa, kun ei se nilkka heti parane.

Pyydät naapurilta apua, ja vastavuoroisesti joskus toisinpäin.

Ruuat voit tilata jostain.

En voi ruokaa tilata, mies ei asu toisessa kaupungissakaan. Ja kyllä se yksi auttaminenkin veisi pari viikkoa eteenpäin. Mies olisi myös voinut tarjoutua hakemaan minut luokseen. Pyysi sinne joskus 3 viikkoa sitten, mutta ei nyt? Tai ennemmin ehkä kyse siitä että minun on pitänyt koko ajan hankkiutua sinne itse ja takaisin, hän ei ole vaivautunut.

Ja tietysti, minä olin hirvittävän ihastunut, mutta hän ei vaikuttanut välittävän tarpeeksi, kyllä hän voisi vielä toisinkin todistaa. Jos kiinnostaisi.

Vierailija
52/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäkumppani taitaa olla sellainen hyvän päivän tuttu. Myötämäen seuralainen.

Vierailija
53/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika mitä aikuisvauvoja.

Vierailija
54/55 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en odottanut koska olen kasvanut siihen että on pakko pärjätä aina yksin. Eksä ei koskaan halunnut auttaa yhtään missään. Ei tarvitse ihmetellä miksi on eksä, se itsekkyys näkyi monessa muussakin asiassa. En ottaisi enää samanlaista tapausta. Parisuhteessa osallistutaan ja myötäeletään. Joko kumpikin auttaa toista tai sitten ei ole suhdetta. Niin minä sen näen.

Vierailija
55/55 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveria ei jätetä