Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotilanne ja porukka kyselee jo että ootko laittanut Tinderiin tietosi?!

Vierailija
22.11.2023 |

Tuntuu ihan älyttömältä nämä kyselijät. Olen ollut yli 30 vuotta saman ihmisen kanssa yhdessä. Ero astuu voimaan myöhään keväällä ja nyt jo pitäisi muka alkaa etsiä uutta kumppania taikka vain yhden illan suhteita?! Juu, ei kiitos! Eiköhän tässä pidä ensi toipua henkisesti ennen kuin aloittaa mitään virityksiä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän päinvastaisia kokemuksia, osa koettanut vähän toppuutella. Erosin reilu vuosi sitten pitkästä parisuhteesta, joka oli mennyt jo pitkään huonosti. Eroa oli siis mietitty ja käsiteltykin jo pitkän aikaa ennen lopullisen päätöksen tekemistä.

Menin aika pian tinderiin ja nyt vuoden siellä roikkuneena, useilla kymmenillä treffeillä käyneenä ja joitain huonosti päättyneitä tapailuyritelmiä läpikäyneenä on tullut jo masennus ja olo, etten koskaan enää löydä ketään. Puhuttiin tästä yksi päivä ystävän kanssa ja hän totesi viisaasti, että onhan vuosi tosi lyhyt aika. Eli tavallaan ihan suotta itse kiirehdin ja asetan paineita uuden suhteen löytymiselle. Päätinkin nyt toistaiseksi laittaa treffailut jäihin ja olla ihan yksikseen. 

Tasoa nostamaan, ja sitten uudestaan Tinderiin.

Vierailija
22/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä mitään eroa sukupuolten välillä? Itse veikkaisin että miehet lähtee herkemmin hakemaan uutta kuin naiset? Ja naiset saattaa käsitellä eroa paljon pidempään ja syvällisemmin? Voin olla väärässäkin.

Vanha sanonta: Erotessaan mies löytää uuden naisen -nainen itsensä.

Olen tämän ennenkin kirjoittanut tänne, kuinka ikisinkkuna (miehenä) toisinaan on rajoittuneessa mielessäni käynyt, ettäonko yski syy sinkkuuteni se, että on kovin vähän sellaisia asioita ja puuhia jne, mihin nimenomaisesti kumppanin (naisen) tarvitsisin. Ajatus on tietysti pöljä, koska ei naine ole mikään tarvekalu jolla minun tulis tehdä jotain tai jonka tulsi mahdollsitaa minulle jotain. Mutta koska en halua edetä ja asettua parisuhteeseen vain parisuhteen vuoksi, enkä halua pitää tosita itsestään selvänä, niin täytyisihän hänen kuitenkin tuoda "riittävän paljon" lisäarvoa elooni, niinkuin minun hänen eloonsa. että saattaisin kokea parisuhteen mielekkääksi.

Vaan mistä tällaisen naisen kohtaisin ja löytäisin en tiedä. - Siksi jatkan eloani sinkkuni suunnileen samantapaisesti kuin tähänkin asti. - En jaksa tai viitsi käyttää aikaani kumppanin metsästämsieen ja hakemiseen. Löydän ja kohtaan hänet, jos niin on tarkoitettu. Toisaalta jos muutan mieltäni niin voin jharkita uudestaan ja kokeilla vaikka tinderiä tai itseni treffipalvelimelle kirjautumista. - Vaikka tiedostan senkin, että osa sitä mieltä, että jos on jo vanhempi niin on jo niin pinttynyt omiin tapoihinsa ja toimiinsa, ettei enää osaisi elää ja olla parisuhteessa; en allekirjoita tuota väitettä.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla tuollaisia ihmisiä? 😳

Vierailija
24/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua! Erosin yli 20 vuotta kestäneestä liitosta kesäkuussa ja heti siitä asti muutama kaveri aina nähdessään kyselee, että oletko jo Tinderissä, onkos sulla joku mies jo, hih hih, no kyllä varmaan nyt sieltä jonkun miehen bongaat, kun menet uimahalliin / Helsinkiin / joulutorille... 

Mun liitto oli monella lailla vaikea ja varsinkin viimeiset viisi vuotta huonoja ja raskaita. En todellakaan ole millään lailla valmis uuteen parisuhteeseen tai ylipäätään yhtään minkäänlaiseen ihmissuhdesäätöön, yhden illan juttuihin tai mihinkään - Ajatuskin uudesta miehestä tuntuu ihan mahdottomalta ja vastenmieliseltä. 

Jotkut ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä ja epäempaattisia, ja hakevat ehkä itselleen omaan tylsään arkielämäänsä jotakin jännitystä utelemalla. On myös paljon ihmisiä, joille on varmaan jollakin lailla käsittämätöntä, että joku oikeasti viihtyy yksin, haluaa asua yksin eikä kaipaa tai tarvitse

Multa ei, onneksi, ole kukaan tullut utelemaan. Lähipiiri tietää, miten kauhea ja äkillinen eroni oli. Olen myös vihdoin omillani. Aina on ollut vähintään lapsi. 

Nämä suuret ikäluokat, äidit ja entiset anopit, tuntuvat olevan niitä jotka rinnastavat ihmissuhteet sosiaaliturvaan. Ensiksi mainittu lähti paniikissa hakemaan uutta, kun isä oli saatu mullan alle, vaikkei pää edes toiminut. Näin hän toimi jo nuorena ensimäisen eronsa jälkeen.

Exän äiti taas hössötti pojalleen uutta naista (minun vieressä vereslihalla ollessani), vaikkei tämä pystynyt paljon itsestäänkään huolta pitämään. Ko.nainen on onnistuit elämään omaakin elämäänsä sinkkuna ja suhteessa yhtä aikaa, ja on muutenkin enemmän ja vähemmän höhlä.

Vierailija
25/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja se on kanssa ärsyttävää, että käydään kaikki työpaikan sinkkumiehet läpi, että miten olis tuo Jari, entä tykkäätkö Pekasta? Mitä hittoa? Ei mulla ole mikään kiire saada joku uusi. Ja jos mulla olisi jonkun kanssa työpaikalla jotain sutinaa, kai mä sen itse huomaisin.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Vierailija
26/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja se on kanssa ärsyttävää, että käydään kaikki työpaikan sinkkumiehet läpi, että miten olis tuo Jari, entä tykkäätkö Pekasta? Mitä hittoa? Ei mulla ole mikään kiire saada joku uusi. Ja jos mulla olisi jonkun kanssa työpaikalla jotain sutinaa, kai mä sen itse huomaisin.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Ajatusmaailma ihmisillä on peruja niiltä ajoilta, kun ihmiset eivät periaatteessa voineet tulla toimeen ilman kumppania. Maaseudulla tarvittiin miestä ja naista, eikä nainen voinut sosiaalisen paineen alla jäädä sinkuksi, kuin pakon edessä. Edes kaupungissa. Nykyään sinkkuus on lähtökohta ja parisuhde vain bonus.

Vierailija
27/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua! Erosin yli 20 vuotta kestäneestä liitosta kesäkuussa ja heti siitä asti muutama kaveri aina nähdessään kyselee, että oletko jo Tinderissä, onkos sulla joku mies jo, hih hih, no kyllä varmaan nyt sieltä jonkun miehen bongaat, kun menet uimahalliin / Helsinkiin / joulutorille... 

Mun liitto oli monella lailla vaikea ja varsinkin viimeiset viisi vuotta huonoja ja raskaita. En todellakaan ole millään lailla valmis uuteen parisuhteeseen tai ylipäätään yhtään minkäänlaiseen ihmissuhdesäätöön, yhden illan juttuihin tai mihinkään - Ajatuskin uudesta miehestä tuntuu ihan mahdottomalta ja vastenmieliseltä. 

Jotkut ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä ja epäempaattisia, ja hakevat ehkä itselleen omaan tylsään arkielämäänsä jotakin jännitystä utelemalla. On myös paljon ihmisiä, joille on varmaan jollakin lailla käsittämätöntä, että joku oikeasti viihtyy

Mullekin eräs iäkkäämpi nainen sanoi, että eikö olisi kivaa jakaa jonkun kanssa laskut? Ja vastasin, että en mä nyt sen takia miestä halua. Ja se vaan ihmetteli, että miksen. 

Mutta joo, ymmärrän että heidän aikana tuollainen ajattelu oli vielä normaalia. 

Vierailija
28/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat niin ymmärtämättömiä ja epäempaattisia, ja hakevat ehkä itselleen omaan tylsään arkielämäänsä jotakin jännitystä utelemalla. On myös paljon ihmisiä, joille on varmaan jollakin lai

On se sitä tänäkin päivänä. Pitkässä parisuhteessa aika monen yhdessä pitävä liima ovat lapset ja/tai talous.

Vierailija
29/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä on nykyään todella pinnallisia ja tyhmiä.. Se tuottaa vain ongelmia.

Vierailija
30/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Valitettavasti. Joskus tuntuu ettei moni edes pariudu rakkaudesta. Eihän aitoa rakkautta löydä etsimällä ja käymällä tuhansilla treffeillä. Tai ainakin se olisi ihan mieletöntä tuuria, jos se sillä tavalla löytyy. Joillakin varmasti niinkin on käynyt. 

Mutta onhan se noista telkkarin paritusohjelmistakin käynyt selväksi, että erittäin harva niistä sen oikean löytää. Vaikka muuten on puitteet kunnossa, samat perusarvot jne. 

Ei mua kiinnosta lähteä käymään läpi kymmeniä tai jopa satoja miehiä ja vain toivoa, että jonkun kanssa yhteinen kemia natsaa. Mahdollisuus siihen on häviävän pieni, etenkin jos on vähänkin sellainen josta ei yleensäkään helposti kukaan kiinnostu. Silloinhan se olisi jo löytynyt puolivahingossa muutenkin esimerkiksi työelämässä, kuten suurimmalla osalla tutkitusti edelleenkin käy.

Jos on tylsä ja ruma harmaahiirulainen joka ei oikein osaa mitään eikä oikein mikään kiinnosta, eikä ole mitään harrastuksiakaan, tai ne rajoittuu tyyliin johonkin todella boooooring ristikoiden täyttelyyn,  akvaarioihin tai chilien kasvatukseen, kuka sellaisesta kiinnostuu? Ja jos joku samanlainen tylsimys löytyykin, millä tuurilla hän tulisesti rakastuu juuri sinuun? Ja sinä häneen?

Kun ei pelkästään harrastusten takia muutkaan sokeasti rakastu, nekään joilla ne ovat mielenkiintoisia ja suosittuja harrastuksia.

Vierailija
31/32 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sieltä löytää vain uuden kaverin jonka kanssa jutella?

Vierailija
32/32 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän