Olin häissä eilen. Morsian oli pukeutunut valkoiseen ja pieni huntukin oli.
Meni naimisiin toista kertaa ja hänellä on 3 lasta (2 aiemmasta liitosta ja yksi yhteinen tuon uuden miehen kanssa). Olenko vanhanaikainen, en oikein ymmärtänyt tuota symboliikkaa, valkoista pukua ja huntua, neitsyyttä???.. Juhla oli kyllä kaunis ja liikuttava, samoin hauskat pirskeet jälkeenpäin. Morsian on mieheni sukulainen, joten en tiedä kovin ihmisestä enkä aiemmasta liitosta.
Kommentit (13)
et 1800-luvulla luetaan tätä palstaa...
Koska minä ainakin olin häissä sunnuntaina ja vastaavissa, joista kerroit. AV-mammoja on kaikkialla, jopa tukholmassa.
sitten se puku olisi ollut musta ja huntu valkoinen..
Mutta siis, huntu on kautta aikain ollut merkki puhtaastans. neitsyt morsiammesta. Puvun värillä ei sinäsnsä ole merkitystä nykyisin vain valkoinen puku yhdistetään neitsyyteen.
Itse menin naimisiin norsunluunvärisessä puvussa ilman huntua. en olisi voinut kuvitellakaan ottavain täysin valkoista saatikka huntua.
-Naimisiin mentäessä 1 lapsi ja toinen mahassa :)
Mä oon sen verran vanhanaikainen et en halunnu huntua päähän. Valkoinen puku oli, mut huntu ei kuulunu juttuun. Kaks lastakin meillä jo oli;)
vanhanaikaisuuttani, kun toiseen kertaa vihittävältä en sitä ymmärrä=). Itselläni ei ollut huntua, mutta oli kyllä vaalea morsiuspuku. Enkä ollut neitsyt..ap
t. toinen häissä ollut, me istuttiin aika lähekkäin ;)
Asuste ! Itsellä 2 metrin huntu ja lapsia 2, koska sopii pukuun niin hyvin.
Valkoinen menettelee juuri ja juuri.
Eikä mielestäni huntu+valkoinen puku sovi sellaisellekaan morsiammelle, joka on jo äiti, tai raskaana. Valkoinen yhdistettynä johonkin toiseen väriin on ok.
Neitsyt tuskin moni enää nykyään on avioituessaan, mutta ekaa kertaa naimisiin menevä morsian, jolla ei vielä ole lapsia, on ihan tarpeeksi neitsyt mun mielestäni käyttääkseen huntua ;)
Vierailija:
Itsellä 2 metrin huntu ja lapsia 2, koska sopii pukuun niin hyvin.
Ja että vielä eronnut tapaus ja lapsia ennestään!!
Siis vähintään musta puku olisi morsiamella pitänyt päällä olla. Ja merkki otsassa.
Kohta naikkarit kimpussa, varokaan vain.
t. neitsyenä naimisiin mennyt joka otti hunnun, koska se oli KAUNIS.
halusin kerran elämässäni sellaiset häät, joista olin unelmoinut, hääpuvun, hunnun ja kaikki. Ekalla kerralla ei ollut minkäänlaisia juhlia, koska mieheni ei suostunut.