Keitättekö te yksinasuvat jouluaattoaamuna riisipuuroa itsellenne?
Kommentit (24)
Keitän ja teen siitä illaksi Viktorian vanukasta.
En tiedä vielä, joskus on keitetty muttei aina.
Vierailija kirjoitti:
En. Miksi pitäisi? Jos haluan riisipuuroa, teen sitä vuodenajasta riippumatta. Ei kiinnosta joku joulu, ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin.
Oot sä kova 💪
Edellisenä päivänä keittelen kun teen karjapiirakoita.
M41
En. Vuodenajasta riippumatta ostan kaupasta valmista riisipuuroa.
Kyllä keitän aatto- aamuna riisipuuroa. Valmistan jouluruoan, ostan valmista joulukinkkua joka siivutettu ja laatikot. Katan pöydän ja nautin jouluaterian rauhallisesti nauttien. Katselen televisiosta joulunajan elokuvia ja illalla käyn ulkona kävelemässä.
sinkkutalous
Keitän. Osan käytän porkkanalaatikkoon.
En. Mulla ei ole sellaisia riisinhimoja, eikä mantelin.
Keitän sen jo aatonaattoiltana. En jaksa odottaa puuron valmistumista! Jouluna menee useampi kattilallinen. Muuhun aikaan vuodesta ei tule riisipuuroa syötyä.
Keittäisin jos viettäisin joulunkin yksin, mutta vielä tulee lähdettyä jouluksi äidille sukuloimaan.
Varmaan omilla vanhuuden päivillä pitää opetella itse keittämään.
Oli tapana keittää ja sen kanssa rusinasoppaa. Söin sitten myöhemmin jääkaappikylmänä kun keitin kuitenkin litrasta maitoa. Nyt kun olen parisuhteessa, ei ole tullut joka vuosi keitettyä, koska joulua valmistellaan kylään tuleville miehen sukulaisille ja aamu ja päivä ovat yhtä tohinaa. Mutta sanottakoon, että se on ihanaa, en oikeastaan pidä mistään yhtä paljon kuin ruuanlaitosta ja leipomisesta.
Toki keitän. Paksupohjainen teräskattila ja punaiseen maitoon tehtynä ei koskaan edes ole meinannut palaa pohjaan. Onko joku 40-60 min muka pitkä keittoaika? Siinä samalla katson joulupukin ohjelmaa, minne soittaa jännittyneet lapsukaiset. Litran maitoon tehtynä riittää kolmeksi aamuksi juuri sopivasti. Ai että!!
En keitä riisipuuroa jouluna, vaan laitan edellisenä iltana likoon kokonaisia ohraryynejä ja aattona sitten laitan puuron uuniin. Ohrapuuro on paljon maukkaampaa kuin riisipuuro. Lisänä vain puolukka-tai karpalokeittoa, siis ei hyytelömäistä kiisseliä, vaan juoksevaa soppaa. Lämmin puuro ja kylmä soppa, aahh miten herkullista. Koska en syö kerralla koko uunivuoallista, paistan puuroa seuraavana aamuna voissa pannulla. Maku vain paranee.
Lounaaksil ämmitän mikroriisipuuron. Sopii mulle, älkää säälikö.
Keitän ja syön sen aatonaattona. Aatolle on muita jouluruokia.
Keittäisin kyllä muuten, mutta menen jouluksi vanhempieni luokse. Keitetään siellä.
En. Miksi pitäisi? Jos haluan riisipuuroa, teen sitä vuodenajasta riippumatta. Ei kiinnosta joku joulu, ihan samanlainen päivä kuin kaikki muutkin.