Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä sinusta oikea syy erota, kun lapset ovat 9 ja 12? Mies sanoi, ettei jaksanut

Vierailija
22.11.2023 |

negatiivisuutta, valittamista, sitä etten pitänyt kotia siistinä enkä tehnyt kunnon ruokaa eikä ole ollut seksiä kolmeen vuoteen. Nukumme eri huoneissa. Mies on ollut paljon työmatkoilla, jolloin olen yksin huolehtinut lapsista ja lämmittänyt heille ruoan. Sain viikonloppuna eropaperit käteen. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään parisuhde ole jos ei ole seksiä ollut vuosiin. Sehän ei tietysti haittaa jos molemmille osapuolille sopii hyvin elää ilman seksiä kavereina saman katon alla mutta tässä ei nyt selvästi ole kyse siitä. Mies selvästi haluaa nimenomaan parisuhteen ja siihen kuuluu myös seksi ja fyysinen läheisyys. Sinulla/teillä on kolme vuotta aikaa hakea apua ilmeisesti ap sinun haluttomuuteen joten miksi et ole hakenut apua? On itsestään selvää, että mies lähtee seksittömästä suhteesta joten sinuna olisin reagoinut jo paljon aikaisemmin. Ymmärrän, että kaikille tulee kausia kun ei tee niin mieli seksiä mutta jos ne eivät mene ohi niin siihen hankitaan apua mikäli haluaa pysyä parisuhteessaan. Ihme, että mies on jaksanut noin kauan katsella tilannetta. Oletko niitä naisia jotka kuvittelee, että kun sai lapset tehtyä niin sen jälkeen voi ottaa parisuhteesta vain rusinat pullasta eli miehen tuomat rahat ja turvan mutta itse ei tarvi tehdä parisuhteen eteen mitään? En sano, että mies ei ole tehnyt mitään väärää mutta siksipä sitä apua/terapiaa kannattaisi lähteä yrittämään aika nopeasti eikä odotella että toinen jättää.

Vierailija
42/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko tuossa mikään totta?

En valita ilman syytä, se ei ole totta. Mies on parempi kokki, joten hän tekee viikonloppuruoat ja usein silloin, kun on kotona ja järjestelee paikkoja. Mutta hän ei ole joka päivä kotona ja tekee usein iltaan asti töitä. 

ap

Olisiko kannattanut hankkia kotiin esim siivouspalveluita ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi olla lapset näkyvimmät syyt mutta kokonaisuus ei enää toimi miehen mielestä

enää varmaan nää enää järkevää jatkaa kädestä suuhun elämistä

Minusta jos on hankittu lapsia, ei perhettä rikota. Mies sanoo katuvansa avioliittoa ja perhettä kanssani. Kyllä hän silloin kovasti halusi saada lapsia. Hän haluaisi pitää lapset vuoroviikoin, mihin en halua suostua, koska minä en eroa edes halua  

ap

Jospa miettisit asiaa hetken lasten näkökulmasta. Ja ehkä miehellä on salaisuus eli toinen nainen.

Vierailija
44/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei kosta yhtään mitään ja vielä pidä lapsia pelinappuloina. Nyt ei tarvitse ihmetellä, mistä koulu- ja työpaikkakiusaajat saavat oppinsa.

Vierailija
45/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun kehtaisikin ehdottaa miehelle, että nukutaan eri huoneissa, niin molemmat varmaan nukuttaisiin paremmin. Nyt on kuuma, ahdasta, kuorsausta, piereskelyjä ym. Olisi ylimääräinen makkarikin (vierashuone) ja nukkuuhan jälkikasvukin omissa huoneissaan, miksemme mekin voisi. Jotenkin vaan ajattelen, että ottaisi nokkiinsa, vaikka ei missään lusikassa voi kuitenkaan nukkua edellämainituista syistä. Ei kai nukkumapaikka vaikuta seksielämään, koska harvemmin seksiä meillä harrastetaan a)yöllä tai b)makkarissa johtuen asunnon muista asukkaista. Pitää käyttää siihen aina tilaisuus, kun se suodaan (harvoin). Joten eri makuuhuone ja ulkoisista syistä johtuva seksin puute eivät voi olla riidan tai eron syitä, eihän?

Parisuhde ilman seksiä on vain kämppissuhde eikä sillä ole parisuhteen kanssa mitään tekemistä

Ja höps. Ei se seksi mitään ruokaa ole jota ilman ei ihminen elä. Entäs jos toinen vaikka halvaantuu eikä siihen enää kykene? Tai iskee impotenssi tai joku muu vaiva? Ajatteles nyt vähän aikuisen aivoilla. Me ettekö te ihmiset naimisiin vain, jotta saisitte jotain merkitystä elämäänne? Ei ole ihme että niin monet liitot kaatuu. 

Vierailija
46/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset AP antanut miehellesi pil lua kokonaiseen kolmeen vuoteen?

Vierailija
47/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävin vähän samalla tavalla. 

Kaikki helpotti lapset kasvoivat, painoin töitä kuin hullu ja hoidin puitteet hulppeaksi. Olin paljon lasten kanssa.

Vaimo vaan valitti, ei kiinnostanut seksi, kaikki tekeminen hiipui, yritin tasapuolistaa ja parantaa suhdetta. Oli esim puolen vuoden mykkäkoulu vaimon puolelta. Samoista asioista riideltiin parisenkymmentä vuotta, nainen lupasi aina alkaa tehdä tasapuolisemmin eri hommia ja jätti aina tekemättä.

Lasten vuoksi olisin voinut olla kämppäkavereina ja vastuut tasan.

Erohan siitä tuli noin parissa vuodessa. 

Tosiaan miksi olla parisuhteessa selibaatissa. Kodista tulee hirveä paikka nainen huutaa ja valittaa lapsille ja miehelle. Ei ole ainakaan lasten ja miehen etu jatkaa tuolla tavalla. Mutta yleistä tuollainen perhe-elämä näyttää olevan.

Mutta nyt eletään kahta eri taloutta. Nainen on nyt saanut sopeuttaa elintasonsa omaan tekemiseen sopivaksi.

Minä jatkan niin kuin ennenkin. 

Olisi tosiaan kannattanut erota jo aiemmin.

Vierailija
48/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos on hankittu lapsia, ei perhettä rikota. Mies sanoo katuvansa avioliittoa ja perhettä kanssani. Kyllä hän silloin kovasti halusi saada lapsia. Hän haluaisi pitää lapset vuoroviikoin, mihin en halua suostua, koska minä en eroa edes halua  

ap

Ei noin voi sanoa, katuvansa perhettään. Ota tuosta todiste, ettei saa lapsiaan vuoroviikoin jos ei kerta heitä halua. Ihme tyyppi. 

Terapiaahan tuossa joutuu ottamaan kun vielä noin sanotaan. Onko suhteessa muutakin henkistä väkivaltaa? 

Vierailija
49/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tuo sinusta ollut toimiva parisuhde? Jos miehen työmatkat ovat kiristelleet perhearkea, olisi niistä pitänyt keskustella jo aiemmin. Ja reissutyötä itsekin tekevänä voin kyllä todeta, että niiden reissujen jälkeen on pääsääntöisesti väsynyt ja v*ttaisi jumalattomasti jos kotiin tullessa ensimmäiseksi alkaisi valitus, että pitää tehdä sitä ja tätä ja taas kaikki on ollut mun niskoilla kun sä vaan reissaat jossain.  

En minäkään jaksaisi asua ihmisen kanssa, jota näkee ehkä joskus ja jouluna ja aina kotona ollessa alkaa ensimmäiseksi valitus siitä, kuinka kaikki kaatuu harteille ja ei vaan jaksa. Parisuhde edellyttää kompromisseja ja tiettyä sietämistä, varsinkin jos on lapsia. 

Mutta se kelpaa että näette joskus ja jouluna, kunhan sinulle ei valiteta että kaikki kaatuu harteille eikä jaksa?

Sen reissaajan syytä on, kun toinen joutuu yksin hoitamaan lapset ja kodin.

Vierailija
50/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävin vähän samalla tavalla. 

Kaikki helpotti lapset kasvoivat, painoin töitä kuin hullu ja hoidin puitteet hulppeaksi. Olin paljon lasten kanssa.

Vaimo vaan valitti, ei kiinnostanut seksi, kaikki tekeminen hiipui, yritin tasapuolistaa ja parantaa suhdetta. Oli esim puolen vuoden mykkäkoulu vaimon puolelta. Samoista asioista riideltiin parisenkymmentä vuotta, nainen lupasi aina alkaa tehdä tasapuolisemmin eri hommia ja jätti aina tekemättä.

Lasten vuoksi olisin voinut olla kämppäkavereina ja vastuut tasan.

Erohan siitä tuli noin parissa vuodessa. 

Tosiaan miksi olla parisuhteessa selibaatissa. Kodista tulee hirveä paikka nainen huutaa ja valittaa lapsille ja miehelle. Ei ole ainakaan lasten ja miehen etu jatkaa tuolla tavalla. Mutta yleistä tuollainen perhe-elämä näyttää olevan.

Mutta nyt eletään kahta eri taloutta. Nainen on nyt saanut sopeuttaa elintasonsa omaan tekemiseen sopivaks

Heti paikalla kun luin ilmaisun "hoidin puitteet hulppeaksi" tiesin että kirjoittaja on mies. Materia on monille miehille pakkomielle ja oman ihmisarvon mitta. En ymmärrä miksi. Ehkä heissä ei ole mitään muuta.

Vierailija
51/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko tuo sinusta ollut toimiva parisuhde? Jos miehen työmatkat ovat kiristelleet perhearkea, olisi niistä pitänyt keskustella jo aiemmin. Ja reissutyötä itsekin tekevänä voin kyllä todeta, että niiden reissujen jälkeen on pääsääntöisesti väsynyt ja v*ttaisi jumalattomasti jos kotiin tullessa ensimmäiseksi alkaisi valitus, että pitää tehdä sitä ja tätä ja taas kaikki on ollut mun niskoilla kun sä vaan reissaat jossain.  

En minäkään jaksaisi asua ihmisen kanssa, jota näkee ehkä joskus ja jouluna ja aina kotona ollessa alkaa ensimmäiseksi valitus siitä, kuinka kaikki kaatuu harteille ja ei vaan jaksa. Parisuhde edellyttää kompromisseja ja tiettyä sietämistä, varsinkin jos on lapsia. 

Olen täysin eri mieltä!

Jos sinä reissaat ja toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kotiin tullessasi on kyllä sinun vuorosi hoitaa enemmän lapsia ja ko

Riippuu siitä, hoitaako se toinen tosiaan reissun aikana kodin ja lapset. Ap:n tapauksessa kuulostaa siltä, että viikolla ei ole tehty mitään siisteyden eteen ja ruoka on miehen etukäteen laittamaa, jota ap vain lämmittää. Eli mies hoitaa kodin ja lapset käytännössä viikonloppuina ja ap häthätää ylläpitää viikolla.

Vierailija
52/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ketjussa ei kerrota sitä, että kuka sitä seksiä ei halua.

Vierailija
53/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä teillä molemmilla olisi ollut ihan yhtä hyvät syyt hakea eroa. Itse en eläisi miehen kanssa, joka ei pyöritä arkea. 

Vierailija
54/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään parisuhde ole jos ei ole seksiä ollut vuosiin. Sehän ei tietysti haittaa jos molemmille osapuolille sopii hyvin elää ilman seksiä kavereina saman katon alla mutta tässä ei nyt selvästi ole kyse siitä. Mies selvästi haluaa nimenomaan parisuhteen ja siihen kuuluu myös seksi ja fyysinen läheisyys. Sinulla/teillä on kolme vuotta aikaa hakea apua ilmeisesti ap sinun haluttomuuteen joten miksi et ole hakenut apua? On itsestään selvää, että mies lähtee seksittömästä suhteesta joten sinuna olisin reagoinut jo paljon aikaisemmin. Ymmärrän, että kaikille tulee kausia kun ei tee niin mieli seksiä mutta jos ne eivät mene ohi niin siihen hankitaan apua mikäli haluaa pysyä parisuhteessaan. Ihme, että mies on jaksanut noin kauan katsella tilannetta. Oletko niitä naisia jotka kuvittelee, että kun sai lapset tehtyä niin sen jälkeen voi ottaa parisuhteesta vain rusinat pullasta eli miehen tuomat rahat ja turvan mutta itse ei tarvi tehdä parisuhte

Seksittömyys on huono juttu, mutta niin on myös mies, joka tekee pitkiä päiviä töissä. En kykenisi sellaista arvostamaan tai haluamaan. 

Vierailija
55/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on aina vapaaehtoista sivistysvaltiossa. Mitään velvollisuutta ei ole olla puolison kanssa jos ei halua.

Vierailija
56/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä!

Jos sinä reissaat ja toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kotiin tullessasi

Ruoka voisi olla vaikka valmisruokaa ja reissaaja voisi kustantaa siivoojan. 

Ei ruuanlaitto ja siivous ole läheskään ainoita kotihommia lapsiperheessä. Jonkun on autettava ja tuettava niitä lapsia myös, vietävä harrastuksiin ym. Helpolla se reissaaja pääsee. 

Vierailija
57/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kun alkoi vakavammin seurustella, vaati ensimmäiseksi, että mies pois reissuhommista. Mies sitten hankki työn, jossa ollaan aina samassa kaupungissa. (Insinööri.)

Erittäin kuormittavaa toiselle osapuolelle, jos toinen reissaa (ja on kotona ollessaan vielä reissusta väsynyt)

Vierailija
58/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamiseen ei tarvita mitään syytä. Rittää ettei halua jatkaa. Ja se, että sinä et ap halua erota ei ole mikään oikeutus olla hyväksymättä toisen päätöstä haluta pois suhteesta ja käyttää sen jälkeen lapsia koston välineenä (en suostu viikko-viikko-järjestelyyn koska en halua erota). Kasva aikuiseksi! 

Vierailija
59/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä!

Jos sinä reissaat ja toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kotiin tullessasi on kyllä sinun vuorosi hoitaa enemmän lapsia ja ko

Tietenkin kotona oleva hoitaa kodin, päivittäiset kotiaskareet hoituu parissa tunnissa, ei se vastaa mitenkään työtä, vaikka olisikin vain 8h työpäivä. Vaikka olisi lapsiakin. Toki töissäkäyvä varmaan haluaakin viettää aikaa lapsien kanssa.

Vierailija
60/86 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tämä ei ole provo, suosittelisin miettimään miksi mies katuu perheen perustamista kanssasi. 

Voitko tehdä jotain masennuksellesi ja yleiselle väsymyksellesi? Lääkärissä käynti, fyysisten ongelmien pois sulkeminen? Veriarvot, kilpirauhanen, rauta?

Se mitä kerrot ei ole yhtään normaalia, ja siihen on joku syy. Tietysti jos itse ajattelet, että olet vain patalaiska, ja

En ole masentunut enkä väsynyt. Meillä vain on eri käsitykset siitä miltä kotona pitää näyttää. Silloin siivotaan enemmän, jos tulee vieraita ja jouluna olen laittanut miehenkin tekemään suursiivousta, josta hän taas valittaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan