Te, joilla säästössä kymmeniä tuhansia euroja, paljonko pidätte korottomalla tilillä?
Kysymys otsikossa.
Itsellä reilu 30 000€ makaa nollakorkotilillä.
Vähän liikaa kieltämättä.
Kommentit (39)
Max tonni korottomalla. Kymppitonni pienikorkoisella. Säästöt hajautettu eri mittaisille määräaikaisille 1kk-12kk.
Käyttötilillä on 2500€ tällä hetkellä, toisella surkeakorkoisella säästötilillä näkyisi olevan noin 18 000€, joka on aivan liikaa. Joku 5000-6000€ olisi varmaan hyvä, sillä voi lähteä vaikka lomalle jos siltä tuntuu.
Kiitos muistutuksesta, pitää siirtää nuita jonnekin järkevämpään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkka tulee nollakorkoiselle tilille palkkapäivänä. Siirrän korolliselle tilille samantien. Lämmittää mieltä, kun koroista on tulossa nettona 1 000 - 2 000 € riskittömästi.
Mulla käyttötilin korko 0,45%. Tuo summa kertyy jo helposti sillä kun ovat käyttötilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000-6000.
Lisään vielä että 40000 osakkeissa/rahastoissa, 13000 määräaikaistilillä ja 5000 normaalia parempikorkoisella säästötilillä. Eli kun jemmatillle kertyy tuo 6000, siirrän eteenpäin siten että jemmatilille jää 3000. Suurimmat sijoitukset on parissa asunnossa (kodin lisäksi), toinen niistä omassa käytössä.
Lyhyet vastaukset on helpompi lukaista ohimennen. Nyt tarvitsin jo laskenta....
Mulla käyttötilillä jatkuvasti sellanen 3000€, siitä yli menevät siirtelen sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttötilillä 1200e
Korollisella säästötilillä 80 000e
Osakesalkku 250 000e
Muuta omaisuutta kuten asunto ja mökki arvo 500 000e
Ikää minulla 27v
Ehhehee, sellanen tarina sieltä sitten. :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säästössä rahaa tällä hetkellä noin 8000e ja ne on nollakorkotilillä.
En jaksa säätää ja laittaa niitä tilille mistä maksetaan korkoa, raha ei ole minulle elämässä tärkein asia enkä ole rahanahne.
Säästössä olevilla rahoilla lyhentelen asuntolainaa ja teen välillä heräteostoksia.
M33
Mitä vaivaa siitä muka on? Menee alle minuutti siirtää rahat... Kuulostaa lähinnä laiskuudelta. Lahjoitat ilmaista rahaa pankeille...
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitkään korot, hilurahoja. 55000 ihan normi tilillä nordeassa.
Järkevällä tilillä tuo tienaisi noin 3000€ vuodessa. Ihan tavalliseltakin aäästötililtä saisi 2000€ vuodessa.
Palkasta käytän puolet viinaan, kolmasosan villeihin naisiin. Loput tuhlaan. Ei jää mtn säästelytileille.
Minulla on noin 78000 euroa omassa jousto talletus tilillä. Kotona on säästössä 26000 euroa.
Eikö täällä olekaan työttömiä köyhiä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä olekaan työttömiä köyhiä?
On täällä heitäkin. Täällä on aivan kaikenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En mä pidä käyttötileillä lainanlyhennysten, luottokorttilaskun ja muiden menoerien jälkeen kuin muutaman satasen yhteensä. Nekin ihan varmuuden varalta. Maksan luottokortilla (tietenkin korottomasti, eli koko lasku kerralla maksuun), niin ei tarvitse miettiä, onko tilillä katetta ennen kuin laskunmaksupäivänä, joka on heti palkkapäivän jälkeen. Kaikki liikenevä menee korolliselle säästötilille.
Kyseisellä säästötilillä on tällä hetkellä yli 3 % korko ja nostaa saa kuluitta, joten jos nyt jostain syystä tarvitsisinkin pikaisesti käyttövaraa, saan sieltä helposti nostettua rahaa taas takaisin käyttötilille. Otan mielelläni ne muutamat sataset riskittöminä korkoina kotiin kuin että makuuttaisin rahoja tyhjän panttina käyttötilillä.
Aivan sama systeemi. Ainakin itse käyttämältäni korolliselta tililtä saa kuitenkin nostettua veloituksetta mikäli tarvetta käyttää säästöjä tulee.
N. 4000e. Loput pidän sijoituksissa. Minulla on vain yksi tili ja se on korttitilini, joten jos tarvitsen hetkellisesti enemmän löysää rahaa, siirrän ylimenevät Nordnetiin mutta en sijoita niitä. Ihan vain siltä varalta, jos pankkitiedot tai kortti joutuisivat vääriin käsiin.
10 000 € pidän käyttötilillä, jolle ei ole maksettu pitkään aikaan korkoa (ilmeisesti kohta aletaan maksaa jotain pientä korkoa). Loput on rahastoissa tai kasvutuottotilillä.
Nyt sai aivan tavalliseltakin säästötililtä yli 3% korkoja... Kilpailutin pankit juuri pari viikkoa sitten. Yhdeltä tililtä saan yli 5%, mutta siinä oli rajoituksia käytössä. Suurin osa sijoituksissa mutta on myös mukavaa kun on helposti siirrettävää rahaa jollain tilillä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttötilillä 1200e
Korollisella säästötilillä 80 000e
Osakesalkku 250 000e
Muuta omaisuutta kuten asunto ja mökki arvo 500 000e
Ikää minulla 27v
Ehhehee, sellanen tarina sieltä sitten. :D
Tuskin on tarina. Minulla on hyvin samansuuntaisia summia. Asunto ja mökki tuolla ylemmällä jopa aika edullisia.
2000e pidän käyttötilillä, loput keräävät kuluttomalla säästötilillä 3,x prosenttia korkoa. Nostoja saa tarvittaessa tehdä niin paljon, kun haluaa.
Jos et tarvitse rahoja, laita vaikka vuoden määräaikaistilille sen sijaan, että pidät nollakorkoisella tilillä.