Mitä outoja ruokatapoja teillä tai jollain tutullanne on? Exäni söi italianpataa keitetttyjen perunoiden kera kuin kastiketta
Kommentit (204)
Italianpata voi olla liian mausteista esim. sappivaivoista kärsiville - peruna 'pehmittää', osalle ei pasta riitä täyttämään vatsaa, syitä löytyy.
Mä syön joskus verilettuja mansikkahillolla.
Ei voi kuin ihmetellä millaista porukkaa tuolla vapaana kulkee. Ihan puistattaa ajatellakin.
Meillä äiti laittoi kotona italianpataa juuri noin kuin tämä ap:n kuvaama tapaus. Eli perunoiden kanssa syötiin. Koulussa vastaavaa oli tarjolla ilman perunoita. Tosin äidillä oli tapana keittää perunoita myös vaikkapa maksalaatikon kaveriksi jne. Ilmeisesti halusi säästää ruokakuluissa, perunathan ovat edullisia. Tai sitten se oli vaan se vanha tapa, että perunoita pitää olla ruoalla aina.
Tämä siis kasarilla/ysärillä kun olin lapsi/nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu syö maksalaatikkoa sokerin kanssa jälkiruokana
Nyt menee rikoksen puolelle! Nimi ja osoite?!
:D
Vierailija kirjoitti:
Syön lihoja raakana, raaka porsaan ulkofileepihvi on best.
Ja sinulla on trikiinitartunta.
Rakastan kastikkeita, teen ja syön usein niitä ihan sellaisenaan, varsinkin valkokastiketta johon tosin joskus sekoitan keitettyä porkkanaa
Lämmintä hernekeittoa ja kylmää maitoa sekaisin lautasella.
Veriletut ja mansikkahillo. Täydellinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Jes täällä on joku toinenkin \o/
Minä laitan voimariinia näkkärin päälle 🤣
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus ihmetteli, kun sanoin syöväni pinaattilättyjä puolukan / puolukkahillon kanssa (tietysti noin). Sanoi minulle, että mansikkahilloahan se pitää olla.
Verilättyjä en ole tosin tiennyt kenenkään syövän mansikkahillon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Veriletut ja mansikkahillo. Täydellinen yhdistelmä.
Vain puolukkahillo on sallittu.
T. tarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastiketahan syödään niin että siihen kastetaan peruna tms. En oikein ymmärrä miten hän on oikeastaan syönyt. Miten teillä syödään kastiketta?
Kastiketta laitetaan perunoiden päälle ei perunaa kasteta kastikkeessa.
Kastiketta ei kuulu laittaa perunoiden päälle. Tein niin hoivakodissa ja sain läksytyksen asiakkaalta.
Tytär syö letut hunajan kanssa. Myös pinaatti- ja porkkanaletut. On tosin vasta 3.5v
Ollessani lapsi ja nuori 1980 ja 1990-luvuilla niin meidän lasten eli minun ja sisarusteni piti joka aterialla juoda lasillinen maitoa. Äiti vaati meitä tekemään niin, koska maito on lapsille käytännöllisesti välttämätön kalsiumin takia, erityisesti tyttöjen täytyy saada sitä runsaasti kun kasvaa vaikka minä en näe eroa tyttöjen ja poikien luissa. Paitsi, että miehet keskimäärin naisia isompia, joten luurankokin on isompi ja naisilla taas lantio on leveämpi kuin miehillä. Toinen minusta erikoinen asia lapsuudessani oli se, että joka aterialla täytyy olla perunoita ja jonkinlaista lihakastiketta. Esimerkiksi täysjyväriisi, täysjyväpasta, kana, kala ja muut sellaiset eivät ole "oikeaa" ruokaa. Aamiaisella piti olla puuroa, ei koskaan esim. muroja tai pelkästään leipää. Vaikka minä en kyllä ymmärrä, että miksi kaurapuuro olisi parempaa kuin täysjyvämuro tai ruisleipä aamiaisena.
Hmm. Minäkin tiedän yhden joka söi italianpataa perunoiden kanssa. Tunnetaankohan sama ihminen...
Tämä on varmasti hirveä rikos ja joudun tästä vankilaan mutta, käytän leivän päällä vaan oivariinia enkä yleensä laita muuta...leikkelettä tai juustoa. Ja leipäkin on joko tuoretta rieskaa tai ruisleipää.
Tää ei varmaan ole erityinen, mutta kun tekee mieli herkkua, kastelen suolakurkkua hunajaan ja rousk rousk, on hirmu hyvää.