Joulutonttu paikalla kysy mitä haluat!
Luppoaikaa kerrankin ennen yöunia. Tonttu vastailee ennen kuin palsta menee kiinni tälle iltaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Onko tontuksi pukeutuminen pikkujouluissa kulttuurista ominaista?
Ei ole ja meitä tonttuja on muuallakin kuin kotimaassa. Kesälomallani tapasin aidon irlantilaisen tontun, joka oli pukeutunut vihreään. Ajatella! Kuinka vinha näky se olikaan. Hyvää pikkujouluaikaa sinulle tontulta.
Tästä ketjusta tulee hyvä mieli. Hyvää joulua tonttu <3
MIllaset pikkuhousut on joulumuorilla töissään vai onko ollenkaan ?
Vierailija kirjoitti:
Joudun käyttämään pipa talvisin kerrostalossa yötä päivää, koska olen "vanha" 44v ja palelen helpommin. Tunnen itseni tontuksi ja näytän nyt siltä. Yksi pipo on ihan violetti ja tonttumainen. Olen muuttunut tontuksi.
Korjaan pipoa. Näppis jumittaa.
Mikä tontun mielestä paras joululaulu? Tonttujen jouluyö? Tonttu Torvinen vai joku muu? Sinivuorten yö minusta yksi upeimmista tonttulauluista.
Ihmisten ikkunoista sisään ei oikeastaan pitäisi tiirailla...
Käyttäytyykö pukki asiallisesti tonttujensa kanssa vai pyrkiikö joskus liiankin intiimisti pukittelemaan?
Miltä se sinusta tuntuu, että sanonnalla "Senkin tonttu" viitataan siihen, että henkilö olisi jotenkin yksinkertainen?
Tuleeko meille tonttu vai pukki aattona?
Saunatonttu ja kotitonttu tappelevat. Kumpi voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies- tai naisoletettu, ja voitko vapaasti luoda parisuhteen ja perustaa perheen? Vai onko tehtävä vain nuorille sinkuille?
En ole oletettu vaan olen tonttu ja kyllä meitä tonttuja on täällä töissä sinkuista varattuihin. Uskallan ehkä myöntää, että olen salaa ihastunut superkomeaan tonttuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelette, että kiltteys palkitaan? Ei ole ollut mitään hyötyä kiltteydestä, kunnollisuudesta ja rehellisyydestä, päinvastoin.
Emme koskaan valehtele, koska aito sydämestä tuleva kiltteys palkitaan aina. Ei saa vaipua epätoivoon, koska ei meilläkään tontuilla ole aina pelkkää juhlaa. Hyvää joulun odotusta tontulta.
Vierailija kirjoitti:
Joudun käyttämään pipa talvisin kerrostalossa yötä päivää, koska olen "vanha" 44v ja palelen helpommin. Tunnen itseni tontuksi ja näytän nyt siltä. Yksi pipo on ihan violetti ja tonttumainen. Olen muuttunut tontuksi.
Kiitos suloisesta viestistä. Et ole vanha, et suinkaan ja ihanaa, kun käytät pipoa. Hyvää joulun odotusta tontulta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puuhat kesälomalla ja käytätkö silloin tonttuvaatteita?
Harmikseni tonttu ei saa paljastaa kesälomasuunnitelmiaan, mutta voin paljastaa matkustaneeni viime kesänä Irlantiin kansainväliseen tonttujen vuosikokoukseen, jossa minulla oli päällä tonttuvaatteet. Huh hei! Et ehkä usko kuinka vaikeaa oli piilotella tonttuvaatteita ja lentokentällä meinasin jäädä kiinni - onneksi niin ei kuitenkaan käynyt. Hyvää joulun odotusta tontulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs työehtosopimusta pajalla noudatetaan?
Työaika klo 5:00-21:00 syyskuu-joulukuu. Kesällä lomailemme ahkerasti. Tonttujen työsopimus riippuu osastosta.
Kuka tulee ikkunan taakse näissä itkemis- ja meluamistapauksissa, onko se päivystysluonteista 24/7?
Hankalia tapauksia varten meillä on erikoistontut, mutta itse en hoida niitä hommia. Rauhallista joulun odotusta toivottaa tonttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yksi keski-ikäinen Petteri-niminen mies Turusta saa yhtään lahjaa? Tämä Petteri on ollut hyvin tuhma erityisesti köyhiä ja työttömiä kohtaan.
Me tontut emme toivo kenellekään pahaa, vaan rauhaa ja rakkautta. Se on elämän a ja o. Pukki kertoi, että Turun suunnalle on menossa muutama paketti. Hyvää joulun odotusta tontulta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras osasto pajalla?
Oma osastoni on ehdottomasti paras, koska saan pakkailla kilteimmille ihmisille lahjoja, joten työtä riittää. Ihanaa joulun odotusta tontulta.
Onko se muuten ihan laillista kurkkia työkseen ihmisten ikkunoista sisään?