Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiö tarjoaa asukkaille whatsapp ryhmää tiedonkulun nopeuttamiseksi

Vierailija
21.11.2023 |

Ja parantamiseksi. Mitä mieltä olet näistä ryhmistä. Itse en ole siellä tai menossa. Tietoa saa edelleen eri kautta.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota pidä viralliseksi viestintäkanavaksi ottaa. Meillä on FB-sivu taloyhtiön asukkaille, mitä kautta sujuu helpommin tiedonvaihto asukkaiden kesken ja joihinkin kysymyksiin myös hallituksen jäsenet vastaa. Tuota kautta on helpompi jakaa kuvia ja tiedostojakin, siellä esim. on taloyhtiön myyntiesite tallennettuna, mistä näkee kaikkien asuntojen pohjat. Sinne on helppo jakaa kuva, kun huomaa että pihassa on joltain parvekkeelta hypännyt kissa tai kertoa, jos on löytänyt autohallin ovesta jonkun avaimet. 

Virallinen tiedotus on koko ajan ollut sähköpostilla, mutta tuo asukkaiden yhteinen keskustelupaikka on ollut hyvä lisä. 

Vierailija
62/96 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä on  yhteinen sähköposti linkki. Se riittää tosi hyvin.

Ei ole mitään tarvetta yleiseen keskusteluun muuten.  Mutta, jos taloyhtiössä asuu  sellaisia kivoja ja samanhenkisiä asukkaita kuin kukin itsekin on, niin mikäpäs siinä, heille voi antaa Whatsappi numeronsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä ja olen erittäin tyytyväinen, että akuutit asiat viestitään nopeasti.

Hyvä, että teillä toimii, mutta mikä asia on niin akuutti, ettei isännöitsijän lähettämä sähköposti toimi aivan yhtä hyvin?

Minä olen laittanut viestiä naapureille varhain viikonloppuaamuna, että lämmitys ei toimi eikä tule lämmintä vettä. Olen kuitenkin jo hoitanut asian ja huoltofirma on tulossa pian. 

Vierailija
64/96 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä ei tarvita mitään watsup ryhmiä koska alakerran kulmahuoneistossa asuu nainen joka näkee ja kuulee kaiken sekä tiedottaa näistä havainnoistaan ympäri taloa nopeammin kuin mikään muu viesti ehtisi tavoittaa taloyhtiön asukkaat. Ärsyttävä tapaus!!!!!!

Vierailija
65/96 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista pysyy selvillä, vaikka ei näihin ryhmiin osallistuisikaan.

Liittykööt he, kenellä on aikaa. Ryhmiä alkaa olla vähän joka lähtöön. Päiväkodin ja koulujen ryhmistä alkaen. Harrastusryhmät lisänä. Omat ja lasten. Viestinnän sisältönä, 'joo', 'kiitos tiedosta' jne. Paras whatsapp-ryhmänk on ehkä se, jossa vain ylläpitäjät voivat postittaa.

Samalla on niinkin, että mihinkään ylimääräiseen sovellukseenkaan ei minun kyllä tulisi kirjauduttua.

Tekstiviesti isännöitsijältä on ollut ok.

Vierailija
66/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ajatus. Tavallisesti suurin osa taloyhtiön osakkaista on ihan pihalla taloyhtiön asioista ja siitä mitä hallitus touhuaa. 

heh, luuletteko että whatsappi yhtään asiaa parantaa :.D

Vierailija
67/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä ja olen erittäin tyytyväinen, että akuutit asiat viestitään nopeasti.

Hyvä, että teillä toimii, mutta mikä asia on niin akuutti, ettei isännöitsijän lähettämä sähköposti toimi aivan yhtä hyvin?

Millainen isännöitsijä lähettää yhtään mitään.

Vierailija
68/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista Whatsappia, joten miten minulle taataan sama tieto? Tulostetaanko keskustelut postilaatikkooni?

Vierailija
69/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sen sovelluksen hiljennettyä vai piippaako koko ajan. Tai tuleeko kuvallisia ilmoja tekstin kanssa.

Sehän siinä kun tulee muutakin kuin tarpeellista,

eikä stiä tarpeellistakaan tule yhtään enempää kuin ilman älykännykkää.

Vierailija
70/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli WA-ryhmä edellisessä taloyhtiössä ja oli tosi hyvä juttu! Tosin fiksua porukkaakin, eikä mitään kinastelua tullut koskaan. Niitä kiireelisiä asioita ryhmässä oli esim. että putkivaurion takia vesi suljetaan vähäksi aikaa ja asunnosta X saa hakea pieniä määriä vettä jos kova tarve tulee. Tai että myrsky kallisti pihapuun pahasti, älkää menkö sen alle, kaataja tulossa tunnin päästä. Kerran oli vihainen irtokoira pihassa ja siitä varoitettiin. Ryhmässä sovittiin myös talkoista, kokouksista, yhteisistä grilli-illoista ym. Kenenkään ei tarvinnut osallistua keskusteluun mutta halukkaat saivat sen tehdä. 

Kaikkein parasta ryhmässä oli kuitenkin kierrättäminen. Kun laitoin kuvan että meillä olisi tällaiset valaisimet ylimääräisinä, oli hakijat ovella 5 minuutin kuluttua. Kaikki tavara kiersi nopeasti, oli sitten kyse sohvasta, lastenvaatteista tai vaikka astioista, aina löytyi joku tarvitseva naapuri.

Eikä

Mihinkään noihin ei ole tarvetta.

Vierailija
71/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voi anonyyminä nimimerkillä ilman henkilötietoja.

Oletko köyttänyt whatsappia? se toimii puhelinnumerolla eli kaikki saa sun puhelin numeron tietoonsa

Ei saa.  Mulla toimii tabletissa Whatsapp kun joskus vuosia sitten oli prepaid liittymä, nyt toimii ihan vifillä vaikka sitä numeroa ei ole ollut vuosiin.  Puhelimessa omalla numerolla kyllä.

Vierailija
72/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Olen itse naapureiden silmätikku, vaikka olen hiljainen nainen ja naapurit mölyävät. Tuollainen ryhmä tässä taloyhtiössä olisi aivan painajaismainen. Ei vana toimisi, ei ikinä. Sen sijaan kiusaaminen lisääntyisi vielä entisestään. 

Vierailija
73/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voi anonyyminä nimimerkillä ilman henkilötietoja.

Oletko köyttänyt whatsappia? se toimii puhelinnumerolla eli kaikki saa sun puhelin numeron tietoonsa

Aina voi käyttää prepaid numeroa

Prepaidikaan ei osaa suodattaa roskaviestejä pois.

Vierailija
74/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioista pysyy selvillä, vaikka ei näihin ryhmiin osallistuisikaan.

Liittykööt he, kenellä on aikaa. Ryhmiä alkaa olla vähän joka lähtöön. Päiväkodin ja koulujen ryhmistä alkaen. Harrastusryhmät lisänä. Omat ja lasten. Viestinnän sisältönä, 'joo', 'kiitos tiedosta' jne. Paras whatsapp-ryhmänk on ehkä se, jossa vain ylläpitäjät voivat postittaa.

Samalla on niinkin, että mihinkään ylimääräiseen sovellukseenkaan ei minun kyllä tulisi kirjauduttua.

Tekstiviesti isännöitsijältä on ollut ok.

niin tai vain pääylläpitäjä voi postittaa.

Vierailija
75/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sitä on ennen tultu toimeen taloyhtiöissä ilman ryhmiä. Tarpeeksi hyvin.

Vierailija
76/96 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asia, jos toimii. En usko, että meillä toimisi, koska taloyhtiössä on liikaa valittajia ja kyylääjiä.

Samasta syystä talon FB-ryhmäkään ei toiminut: asukkaat riitelivät ja valittivat siellä toinen toistensa tekemisistä ja tekemättä jättämisistä niin kauan, että ryhmä piti sulkea. Eipä kyllä kasvattanut yhteisöllisyyttä se ryhmä...

Vierailija
77/96 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä Facebook ja itse en ole Facebookissa, niin ärsyttää kyllä kun tulee kommentti että se ja se asia luki Facebookissa. Vaikka onkin muka epävirallinen kanava.

Vierailija
78/96 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukaan ei uskaltaisi  mitään kirjoittaa, hallituksen pj vaimonsa kera ottaa kaiken itseensä. Sen saa sitten tuntea nahoissaan. Pelleporukkaa.

Vierailija
79/96 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

WhatsApp tai Facebook on ihan hyvä varmaan, jos ei taloyhtiöllä ole varaa hankkia oikeaa alustaa kuten https://rappu.io. 

Vierailija
80/96 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista Whatsappia, joten miten minulle taataan sama tieto? Tulostetaanko keskustelut postilaatikkooni?

Se on epävirallinen keskustelukanava. Kaikkien ei tarvitse ollakaan mukana. Meillä se toimii oikein hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi