Miten estää kissan kiipeily huonekasveihin?
Meillä on 7 kk:n ikäinen leikattu poikakissa. Kissa on vilkkaimpia tapauksia mitä olen nähnyt, sillä tuntuu olevan koko ajan vauhti päällä.
Kissa yrittää jatkuvasti kiivetä suurikokoiseen, kookostukikepillä tuettuun huonekasviin, ja kiipeilee myös viereisellä kukkatelineellä. Se on onnistunut jo monta kertaa kaatamaan ison kasvin ja pudottamaan telineellä olevat kukkaruukut. Kissan kanssa leikitään monta kertaa päivässä, ja sillä on kiipeilypuu käytössä.
Olen kokeillut mm. kukkaruukun, telineen ja tukitolpan pyyhkimistä sitruunamehulla ja etikalla, mutta kummastakaan ei ollut mitään apua.
Olisiko kellään jakaa mitään toimivaa kikkaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen ap, kysyy neuvoa mutta mikään neuvo ei kelpaa.
Laita kasvi toiseen huoneeseen tai vie tädille vähäksi aikaa - ei onnistu.
Lisää seinille enemmän kiipeilymahdollisuuksia - ei onnistu
Siinä tapauksessa muuttakaa sellaiseen asuntoon missä on huone mihin kukan voi viedä turvaan ja ruuvata telineitä seinille - ei onnistu
Leikittäkää kissaa enemmän - ei voi leikittää kun on teams-palavereja mutta kissalla on kyllä reilusti leluja
Aktivoikaa kissaa viemällä ulos valjaissa - ei voi kun miehen mielestä ei ole sopiva hetki
Onhan siinä nyt kahdesta eri asiasta kyse, siinä mikä kelpaa ja mikä on mahdollista toteuttaa.
Vai onko mielestänne kyse kelpaamisesta, jos ei yksinkertaisesti voi vaihtaa asuntoa, tai kiinnittää (mahdollisesti vuokratun) asunnon seiniin ja kattoon mitään?
Vierailija kirjoitti:
Millainen hirviö postaa noita videoita tänne? Ja niitä on näköjään mahdotonta ilmoittaa asiattomaksi, sillä linkki ei ainakaan itselläni toimi.
Niin ja miksi niitä ei kukaan ilmiantanut eilen? Kun noiden kissavihaviestien jälkeen tässä ketjussa on kuitenkin ollut muitakin kirjoittajia.
Itse en ollut eilen lukemassa palstaa joten en voinut noita ilmiantaa.
Itse olen yrittänyt ilmiantaa, mutta saan 404-virheviestin aina kun yritän klikata ilmoita asiattomaksi-linkkiä.
t. 48
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yrittänyt ilmiantaa, mutta saan 404-virheviestin aina kun yritän klikata ilmoita asiattomaksi-linkkiä.
t. 48
Ne viestien poistot oisi pitänyt tehdä jo eilen. Niitä ilmiantoja harvemmin poistetaan enää myöhemmin.
En tiedä miksi saat virheviestejä, kokeile käynnistää laite uudelleen?
Millainen hirviö postaa noita videoita tänne? Ja niitä on näköjään mahdotonta ilmoittaa asiattomaksi, sillä linkki ei ainakaan itselläni toimi.