Millainen hoitolaukku tms. ratkaisu tuplarattaisiin?
Millaisia hoitolaukkuja käytätte tuplarattaissa? Käykö tuplarattaisiin " tavallinen" hoitolaukku? Siis riittääkö hihnan pituus työntöaisaan? Löysin yhdestä nettikaupasta aivan ihanan hoitolaukun tupliin, mutta en raaski ostaa niin kallista (136¿)...
Kommentit (8)
Meille siis rinnakkainistuttavat tuplat tulossa käyttöön sisaruksille (ikäeroa tulee n.1v4kk) ja olen miettinyt miten saan kaiken tarpeellisen tavaran aina mukaan :D Kesällä voi olla kurjaa kantaa reppua selässä kun se hiostaa... Muuten kyllä harkitsemisen arvoinen idea :)
Minä ostin Lastentarvikkeesta pehmeän Emma hoitolaukun eikä ollut kalliskaan. Siinä on pitkä kantohihna ja hihnassa on nepparit joilla saa kätevästi kiinni mihin työntöaisaan tahansa. Ollut kyllä hyvä ja kätevä laukku.
Osta 316-laukku: www.316.fi (sivut tosin tällä hetkellä poissa käytöstä)
Mutta tässä yhteystiedot, jotta voit soittaa ja tilata, jos tahdot.
Keskustie 15, 61100 PERÄSEINÄJOKI
Puh. 0440-316317 GSM 0440-316316
Me ostettiin sellanen viime kesänä konferenssista Keuruulta ja maksoi 15¿. On ollut tosi hyvä! Siinä on paljon erilaisia taskuja ja säädettävä kantohihna. Laukkua on saatavana ainakin mustana, beigenä ja sammalenvihreänä. Meillä on siis tuplat ja hyvin hihnan pituus riittää.
violet82:
Millaisia hoitolaukkuja käytätte tuplarattaissa? Käykö tuplarattaisiin " tavallinen" hoitolaukku? Siis riittääkö hihnan pituus työntöaisaan? Löysin yhdestä nettikaupasta aivan ihanan hoitolaukun tupliin, mutta en raaski ostaa niin kallista (136¿)...
...meillä pikku matkaajilla saman verran ikäeroa. yksi vastajista suositteli emman laukkua. ihan hyvä peruslaukku, mutta armottoman pieni ja kamat sikin sokin. meillä ei mahtunut siihen vaipat, rätit, ruuat, vaihtovaatteet ym. olen aika laiska " päivittämään" hoitolaukun tarpeita, joten välillä menee samat kamat monta päivää... joten vaippojakin minulla on aina reilusti... molemmilla toki omat koot.
Joten kiinnitä myös huomiota laukun/ repun kokoon!
Kesällä toki on hieman lämmin...mutta molemmat kädet aina vapaana, jos esim. menet kylään ja sinun pitää raahata mukaasi lapset + laukku.
Samoin olen kokenut että tämä edessä riippuva hoitolaukku on hankala kävellessä, mutta riippuu toki vaunuista osuuko kassi joka askeleella omiin polviin riippuessaan aisalla...
Seimi shopissa. Tässä suora linkki kyseiseen laukkuun: http://www.seimi.fi/shop/product_details.php?p=108
Aivan hirvean kallis laukku, kun ottaa huomioon , että on tuollainen " peruskauppakassityylinen" (anteeksi jos jotakuta loukkaa tämä...). Samanmoisen saisi mistä tahansa mitoitukseltaan sopivasta kassista, kun päihin ompelisi kiinnityslenksut. Lisäksi laukku on vailla järkevää käyttöä kun tuo vaunuaika menee ohitse... siis aika kallis mielestäni käyttöaikaan nähden.
...mutta tämä näitä mielipideasioita...
Itselläni oli ekan lapsen kanssa kova hoitolaukku kaikkine hienouksineen... pysyi hyvin kaikki järjestyksessä, mutta ei ollut kovin kätevä... kun oli aina samankokoinen oli sisällä tavaraa tai ei... Laukun kantaminen... kun kannoit lasta samalla... hankalaa...
Toisen lapsen kanssa ostin pehmeän hoitolaukun, joka oli aina sekaisin, mutta kyllä mahtui hyvin tavaratilaan...
Kolmannen lapsen kanssa ostin repun, jossa paljon lokeroita. Mielestäni on ollut tosi kätevä. Kävelylenkilläkin on lisäpainoa mukana (kaloreita kuluu... heh heh). Lisäksi sen saa halutessaan tavaratilaan ja kun nostelee vauvaa/vauvoja ovat molemmat kädet vapaina...
...Mutta kyselit ilmeisesti, että voiko tuota hoitolaukkua jotenkin virittää aisaan kiinni. Siitä en osaa sanoa... kun ei ole kaksosia... ehkä joku kaksosrattaiden omistaja osaa kertoa.
Minulla käytössä peräkkäin istuttavat kaksostenrattaat sisaruksilla ja siinä sitten reppu selässä...