Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajoin 6 vuotiaalle lapsenlaspselle siilin ja nyt vanhemmat huutavat minulle.

Vierailija
20.11.2023 |

Erityisesti tyttäreni.

Poika itse sanoi, että haluaa, kun totesin, että olisi kiva testata kotiparturia.

En löytänyt pituus terää joten jätin koko muoviosan pois ja ajoin sillä metallisella niin lyhyeksi, kuin meni.

Hiukset n. 1mm joka puolelta.

Pojalla oli tuota ennen melkein olkapäihin ylettyvä polkka tukka, tyttömäistä, ei sovi pojalle tai miehelle, näyttää hölmöltä ja oudolta, luo epämaskuliinisen kuvan.

Ja hyvänen aika kyllä se tukka takaisin kasvaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummo saa tehdä mitä haluaa. Minäkin olla mummo ja meitä vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa, niin pappoja, kuin mummoja!

Vierailija
22/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että otsikossa on kirjoitusvirhe ja että annoit sille siilin. Ajattelin, että sietääkin huutaa, ne on vaativia lemmikkejä. Mutta tää ei ollutkaan niin paha, hiukset tosiaan kasvaa.

Sama täällä. Lisäksi yöeläimiä, en ikinä antaisi lapselle siiliä, edes 14-vuotiaalle. Tai no, ylipäätään lahjaksi. Minulla on ollut useita kääpiösiilejä.

Vierailija
24/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Tämähän se. Hassuja nuo porvoolaiset isoäidit.

Vierailija
25/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosiaan isovanhemmilla on oikeus lapseen koskeviin päätöksiin.

Esimerkiksi tämä on tyttäreni poika, joten tavallaan se on myös minun poikani ja minä olen hänen äitinsä kauempaa.

Ilman minua ei olisi tuota poika tai tytärtänikään.

Mun tyttäret ja miniät ovat tosi näppäriä saksien käyttäjiä.

Sun kuten munkin saksikäsiaika on ohi.

Olsit leikellyt niitä omien penskojesi haivenia tarpeeksesi aikanasi niin ei tarvitsisi enää päteä.

Vierailija
26/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Kyllä se tukka takas kasvaa ja polkka pojalla on 🤮

Vierailija
27/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
28/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla sitten epilaattorilla, niin ei ihan heti kasva takaisin. Ihan suotta huutavat Porvoon-mummolle.

Vierailija
29/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on posliini, huomasin työpaikan varastohuoneessa kahvitunnilla. Ei haitannut menoa siinä laatikkopinon päällä. Vävypoikasi on kuulemma impotentti.

Vit#t oo, se on hom#...

Vierailija
30/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why you drove a hedgehog to your grandchild?

Vierailija
31/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä.

Vierailija
32/42 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä saksikäsimummoja ollut ennenkin. Eräs uskoi, että kynimällä tukan ihan lyhyeksi, tyttärentyttären tukka paksuuntuisi. Lopputulos oli järkyttävä peikkolook ja kaikki luulivat, että lapsi oli itse leikannut hiuksensa. 

Vierailija
33/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä nyt reipas mummo olet. 

Mutta vakavasti puhuen, olisit voinut kyllä ensin vaikka soittaa ja kysyä. Kuten huomaat, ei näin voi toimia, vaikka kuinka olisi lapsenlapsi. Aina pitää kysyä vanhempien mielipide, vaikka olisitkin joutunut sitten odottamaan esimerkiksi tämän koneen koekäyttöä pidempään. Lapset ovat vanhempiensa lapsia, eivät sinun. Tässä on nyt joku perustavanlaatuinen väärinkäsitys.

Kokonaan toinen juttu on sitten se vanhempien huutaminen. En kyllä hyväksy sitäkään. Pitää osata käyttäytyä, myös ja varsinkin omia vanhempia ja appivanhempia kohtaan. Eihän nyt olla enää teini-ikäisiä.

Varmaan on vain hyvä nyt pitää taukoa yhteyksissä, kunnes tunteet laantuvat ja ehtii se tukkakin kasvaa. Tällaisissa tilanteissa paljastuvat ne vanhempien ja nuorempien suhteet, erilaisuudet ja arvostukset.

Jos on aiemminkin ollut riitaa, näistähän saa oikein hyvän tekosyyn kiukutella vaikka kuinka pitkään. Jos taas pidätte toisistanne ja olette aina pitäneet, ei tämä "moka" maailmaa kaada.

Vierailija
34/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyttäresi on lapsen äiti ja poikasi isä? No semmonen etelävaltio-setti siellä...

Vierailija
35/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti apn lapsi puolisoineen kokeilee sitä konetta apn hiuksiin. Eihän se haittaa vaikka mummollekkin leikattaisiin samanlaiset hiukset kuin mummo leikkasi lapsen lapselle. Ei haittaa kyllä hiukset kasvaa 😂

Vierailija
36/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tätinä hoidin paljon sisarusten lapsia. Leikkasin välillä omatoimisesti hiuksetkin. Tosin kysyin yleensä luvan puhelimella vanhemmiltaan paitsi myöhemmin jos vain tasasin pikkasen otsahiuksia. Mutta jos leikkasin oikein kunnolla niin varmistin ensin lasten äidiltä luvan.

Vierailija
37/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkaahan se vaan on. Elämäkin on vaan laiffii - senkus leikkaavat tukia, ei tunnu missään paitsi sossun jonoissa.

Vierailija
38/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin sisko leikkasi omin luvin poikansa lasten hiukset. Oli lahjonut vastahakoiset lapset ja sitten ihmetteli, että mitä ne itkee vaikka saivat karkkia. Poikansa oli haukkunut äitinsä maanrakoon ja tapaamisissa oli pitkä väli. Itse olisin lyhentänyt mummon tukan samaan malliin mitä itse kyni lapset.

Vierailija
39/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasvaahan tuo takaisin, mutta ei ole sopivaa ajella päätä paljaaksi näin talvisaikaan. Vähempikin olisi riittänyt.

Vierailija
40/42 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...mutta ei ole sopivaa ajella päätä paljaaksi näin talvisaikaan. ...

Siis mikä sääntö tuo nyt on? Onko siinäjoku ikäraja, olen useampiakin  kaljuksi ajeltuja nähnyt talvisin.