Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perinnöttä jättämisessä tyypillisesti adoptiolapsesta kyse, sanoo lakimies. Linkki

Vierailija
19.11.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009947328.html

Tässä oli miljoonaomaisuudesta kyse. Adoptiotytär oli saanut ennakkoperintöä ja tyytyi siihen. Adoptiopoika ei saanut mitään. 

Kaikki suuri omaisuus meni miesystävälleni. 

Adoptoituun lapseen laitetaan usein suuret odotukset. Lakimiehen mukaan tyypillinen tapaus tämä. Poika eli kunniatonta elämää. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Moni perinnöttä jäävä on biologinen lapsi. Minäkin olen. Toinen vanhempani on väkivaltainen narsisti joka on kiusannut minua koko ikäni, ja eräs tempauksista on se että minut on tehty perinnöttömäksi ja testamentti kieltää lakiosankin. Toki aikanaan voin riitauttaa tämän (olen aina ollut nuhteeton kansalainen) mutta silti suurin osa menee vanhemman suosikkilapselle (joka on aina saanut kaiken, minä syntipukki en saanut mitään)

tämä on erittäin yleinen luonnevikaisten metodi jättää jonku lapsi tai osa lapsista perinnöttä. Se on yksi hyvä vallankäytön keino.

Kai sen testamentin tehnyt lakimies näki jotain perustetta jättää sinut ilman lakiosaa. Ilmeisesti olet jotain ikävää tehnyt vanhemmillesi? Vai mikä peruste?

Ei lakimies lähde tekemään sellaista testamenttia, jossa ei ole mitään mahdollisuutta olla pätevä. 

Olisipa kummallinen lakimies. Jotenkin vanhempasi saivat sen lakimiehen vakuuttuneeksi perusteista. 

En minä sinua hauku. Mietin vain, mitähän vanhempasi tähän vastaisivat, jos voisivat jotain kirjoittaa. 

Vierailija
22/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 2 tapausta, joissa oli adoptiolapsi ja biolapsi pariskunnalla.

Toisessa oli ensin adoptoitu ja sitten perheeseen syntyi vielä lapsi. Karmivaa, miten ne suosivat biolastaan. (Varakas perhe.)

Toinen tapaus oli niin, että ensin oli biolapsi ja sitten eivät saaneet toista, vaan ottivat suomalaisen kasvattilapsen, jonka myöhemmin adoptoivat. Adoptioäidin ammatti oli opettaja, mutte ei saanutedes taaperon adoptiolastaan kuriin. Teininä alkoi huumeongelmat ja yli parikymppisenä tuo lapsi oli adoptioäitinsä omaishoidettava tapaus.Eli kaipa tuo äiti rakasti adoptoitua lastaan. Sitä ennen oli varastanut kaiken talosta ja myynyt saadakseen huumeita. Avioerokin tuli, kun mies ei enää kestänyt vissiin tuota adoptiolapsen mellastusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perinnöttömäksi jättämisessä ole kyse vähemmästä rakkaudesta tai itsekkyydestä. Perinnöttömäksi ilman lakiosaa voidaan jättää vain sellainen lapsi, joka elää kunniatonta elämää. Tähän ei riitä joku kiroilu tai hattu päässä ruokailu vaan vakavat rikokset eli esim tehnyt väkivaltaa vanhemmilleen. 

Tällaista kunniatonta elämää eläneitä on tilastollisesti enemmän adoptiolapsissa kuin biologisista sillä heidän lähtökohtana on usein paljon vaikeammat. 

Jos on huonot geenit, päihteinen raskausaika ja hyvin turvaton varhaislapsuus ei mikään adoptiovanhempien tarjoama hoiva välttämättä pelasta lasta.

Vierailija
24/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakia pitäisi muuttaa niin  että adoptoitu lapsi ei ole automaattisesti perinnönsaaja. 

Voisi olla niin, että lakiosa kuuluisi vain biologiselle lapselle. 

Tiesitkö, että on olemassa hedelmöityshoitoja, joissa käytetään luovutettuja siittiöitä tai munasoluja. Mites silloin toimitaan? Eihän se lapsi ole silloin biologinen, vaikka sen olisi itse synnyttänyt.

Vierailija
25/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "kunniaton elämä" jos ei ole tuomittu mistään, riittääkö perittävän oma tuntemus ja käsitys asiasta? 

Vierailija
26/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakia pitäisi muuttaa niin  että adoptoitu lapsi ei ole automaattisesti perinnönsaaja. 

Voisi olla niin, että lakiosa kuuluisi vain biologiselle lapselle. 

Miksi ihmeessä? Vanhempi se adoptuidunkin lapsen on kasvattanut. Miksi siitä lasta pitäisi rankaista?

Ei rangaista. Mutta eikös suvussa esim pitkään kulkenut omaisuus kuuluisi ensisijassa suvun jäsenille. Eihän adoptoitu ole oikeasti sukua. 

Kiintyykö isovanhemmat esim adoptoituun kuten biologisiin lapsenlapsiin. 

Entä, jos adoption jälkeen syntyykin biologisia lapsia. 

Ehkä useammin pitäisi olla kasvattilapsia eikä adoptiolapsia. Kasvatti ei peri. 

Adoptiolapsi on biologisen lapsen asemassa perinnönsaajana. Mi

Näin juuri, sellaiset ihmiset pitäisi pyrkiä seulomaan pois ja eväämään heiltä adoptiolupa. 

Vierailija
27/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptiossa on se ongelma, että ei voi ollenkaan tietää, millaisia perinnöllisiä ongelmia lapsella saattaa olla. 

Parisuhteesaahan voi valita, kummoisen kanssa lapsia tekee. Adoptiossa voi periytyy esim psykopatia tms. 

Kuulostaa siltä, että sinä kasvattajana olet se ongelma. Jos rakastaa ja kohtelee lasta hyvin, on hyvin harvinaista että hänestä tulisi psykopaatti. Sinä taidat olla melkoinen painajainen.

Vierailija
28/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa ollut kyllä perusteet jättää perinnöttä, lapsi ollut väkivaltainen äitiään kohtaan. 

Sit taas mitä tulee biologisiin ja adoptoituihin lapsiin. Ihmisille, jotka ei pidä adoptoitu yhtä omana kuin biologista, ei tulisi sallia adoptiota. 

Vierailija
29/29 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut todistajana testamentissa jossa äiti jättää vanhimman tyttärensä perinnöttömäksi ja oli itse laatinut testamentin pankin ohjeilla.

Tiedän ettei tyttö ole tehnyt mitään rikollista, mutta äitinsä on mielenterveyden kanssa painiva narsistinen tyyppi ja tyttärensä ei ole mielistellyt kuten toinen tytär.

Sen takia allekirjoitin testamentin, koska tiedän ettei äidiltä ole edes jäämässä mitään arvokasta jaettavaa ja toisekseen tyttö voi kiistää testamentin mikäli haluaa.