***Vuosi vaihtui, 2005-TOUKOT***
Ja meidän pinot sen kuin harvenee ja lyhenee =)
Kirjoitanpa nyt meidän J:n kuulumiset kun pikkumies nukkuu päiväunia...
J sairasti siis marraskuun lopussa molemminpuolisen korvatulehduksen, josta kyllä toipui hyvin. Tänään kuitenkin kontrollikäynnillä terveyskeskuksessa lääkäri totesi molemmissa korvissa olevan nestettä. Ei siis tulehdus mutta nestettä jonka pitäisi imeytyä pois - ja taas saimme uuden ajan tarkistuskäynnille.
Joulua vietimme perhepiirissä. Julius sai mm. Brion junaradan aloituspaketin, muutaman kirjan, Muumipappa-pehmon ja pehmoisia unisukkia. Kaikki lahjat oikein mieluisia. Lisäksi ennen joulua hankittiin tarhareppu ja -tossut. Vietimmekin joulunalusviikon päiväkodilla tutustumassa paikkaan.
Minulla alkaa opiskelut ensi viikolla, joten tällä viikolla vietämme vielä pehmeää laskua päiväkodin arkeen. Tänään J oli tosi reipas, ulkoili ja söi ihan itse kinkkukiusausta äidin seuratessa taustalla. (Kumma kun kotona ei niin taidokkaasti viitsitä syödä). Päiväunille piti kyllä tulla kotiin, kun poika ei kerta kaikkiaan suostunut rauhoittumaan nukkariin, vaan riehui ja esti muita nukahtamasta. Huomenna uusi yritys, ilman äitiä.
Mulle on kyllä aika tiukka paikka tämä päivähoito... Vaikka J on jo tosi reipas poika niin on hän silti niin pieni että ihan sydämestä vihlaisee kun hän painelee pitkin päiväkodin pihaa yksin... Mutta kun pitää ajatella pitkällä tähtäimellä, meidän perheelle on paras että hoidan nyt opiskelut loppuun.
Kaikille vielä palstaileville Toukoille Oikein Mukavaa Uutta Vuotta!
toivottaa Sannael ja J 1v8kk
Kommentit (32)
Kylläpä tuo aika vierähtää.. En oo ehtiny käymään sivuilla Rikun syntymän (060505) jälkeen. En tiä oisko vauvakuume iskemässä vai mikä mut näille sivuille taas johdatti.
Meillä on reipas täystuho termiitti joka pitää liikkeessä. Hetkeekään se ei oo paikallaan. Eilen tuli ekan kerran pissa pottaan jota sitten hurrattiinkin koko päivä.
Hyvin on meillä menny. Poika on kasvanu tasasesti ja muutenkin on mennyt hyvin. Joitakin sanoja tulee mutta lauseita ei vielä muita kun että " Apua Putoo" . Sitä sitten tykkääkin hokee koko ajan. On kauhee kiipeileen ja aina varotellaan ettei vaan putoo..
Riku meni syyskuussa päiväkotiin ja hyvin on sinne sopeutunu. Alkuun se ei suostunu nukkuun siä mut nykyään nukkuu tunnin päikkärit. Just oli lappu päiväkodin seinällä et on vesirokkoo liikkeellä et sitä nyt sit odotellaan. Parempi vaan et tulis nyt ni ois sit sekin lusittu.
Vauvarokko onkin ainoo mitä ollaan tähän mennessä sairasteltu ja sekin oli viime kesänä.
Hyvät jatkot kaikille! Ehkä eksyn tänne taas joku päivä..
T:Suvi ja Riku
Olipas mukava yllätys löytää toukojen-05 pino. Aika harvoin tulee käytyä täällä taapero-palstalla, mutta sitäkin useammin odotus puolella. Eli meidänkin touko tytöstä on tulossa isosisko.:) La on 9.6.
Pahoittelut ja halaukset kaikille keskenmenon kokeneille. Ja onnittelut naimisiin menneille, odottaville ja jo synnyttäneille.
Minä olen edelleen kotona hoitovapaalla ja olen ollutkin koko tämän ajan ihan putkeen kotona. Ensin oli tarkoitus palata pikku hiljaa työelämään tämän vuoden alusta vaan, kun tämä pikkuinen tulokas ilmoitti tulostaan niin jatkoin suosiolla hoitovapaata tuonne toukokuun alkuun saakka jolloin siis jään äitiyslomalle. Hyvin olen viihtynyt kotona tytön kanssa ja hyvin onnellinen ja kiitollinen ollut tästä mahdollisuudesta.
Tyttö on kyllä suloinen ja vilkas tapaus. :) Ollut aina todella helppo ja perus tyytyväinen lapsi. Mutta tarvittaessa kyllä löytyy kova ääni ja tempperamentti avuksi, jos on tarvis. Selvästi kaksivuotis uhmakin nostaa vähän päätään. Nukahtaa, nukkuu ja syö ihan uskomattoman hyvin. On ollut todella terveenä, ei ole tainnut, kun muutaman nuhan ja parit kuume flunssat sairastaa.
Oppi kävelemään suht myöhään 1v2kk iässä, mutta nyttemmin ei paljoa paikallaan hereillä olo aikaan ole. Uskomaton iki liikkuja koko ajan kiipeilemässä ja tutkimassa jotain jossain.:) Puhua pälpättää paljon ja laulaa myöskin. Tällä hetkellä kaikaa asunnossa kengän kannat koo koo koo...:)
Tykkää kovasti myös lukemisesta ja piirtämisestä niin ja yksi suosikki touhu on ehdottomasti veden kanssa läträäminen. Olisi suihkussa/kylvyssä, vaikka monta tuntia, jos vain antaisi olla. Ja uimasta ei meinaa lähteä millään pois. Sukeltelee ja pärskii menemään ihan vallattomana. :)
Suosikki leluja on vauva-nukke, nukenrattaat, dublot ja leikkikeittiö tykötarpeineen. Sai kaikki nuo joulupukilta ja nyt onkin oikein tomera pikku emäntä. Käydään melkein päivittäin lähipuistossa, kerran viikkoon on muskari ja perhekerho. Siinnäpä meidän harrastukset tällä hetkellä.
Meillä on parasta aikaa rakennus urakkakin meneillään, että ei ole vapaa-ajan ongelmia. Tosin ollaan otettu aika rento asenne ja aikataulu tuon rakentamisen suhteen. Tuskin muutetaan tämänkään vuoden puolella vielä omaan taloon, mutta kaikki aikanaan ja asiat tärkeys järjestykseen.
Eli siis kaikki on kaikin puolin hyvin ja mallillaan.
Oikein hyvää talven jatkoa kaikille!!
Joskos kaikki toukot eivät ole vielä huomanneet pinoa :-)
Kaisu taas
Huomasin jo aiemminkin pinon ja lueskelinkin sitä, mutten ehtinyt kirjoittaa. Nyt muutama sana meidänkin kuulumisia.
Arki sujuu jo hyvin meidän taaperoperheessä. Neiti viihtyy viime syksyn alkukankeuksien jälkeen tarhassa mainiosti. Aamuisin juoksee ryhmäänsä kikatellen ja jää hymyillen leikkimään, kun lähden. Hoitotädit jaksavat liki aina kehua, että päivä on mennyt hyvin ja neiti on syönyt ja nukkunut hyvin. Pikkuisen rasavilliksi on tyttö kuulemma alkanut nyt, kun on alkanut ryhmään kotiutua :-) Yleisesti ottaen ei juuri kiukuttele tarhassa eikä kyllä kotonakaan. Uhmaa siis odotellaan! Tavallisia nuhia ja yskiä on ollut useita, mutta yhtään päivää emme ole olleet poissa töistä tai tarhasta neidin sairastelun vuoksi eli kuumetta tms. ei ole vielä ollut. Mutta varmasti sekin päivä vielä koittaa!
Neiti on kova juoksemaan, tanssimaan ja hyppimään. Tarhassa ajelee potkuautolla jo aivan hurjaa kyytiä. Kuperkeikkaakin harjoitellaan kovasti joka päivä. Piirtäminen on pop. Kirjoista ja palapeleistäkin meillä tykätään ja ehdottomasti mukavinta on lukea ja tehdä palapelejä äidin tai isin kanssa yhdessä. Sitä vastoin telkkaria neiti ei juuri jaksa katsoa. Hetken saattaa Pikkukakkosta tai esim. Maisaa DVD:ltä katsoa, mutta sitten lähtee touhuamaan jo muuta.
Puhettakin tulee jo kivasti. Sanoja tuntuu oppivan joka päivä lisää. Aika epäselviä vielä monet kyllä ovat ja usein sama sana tarkoittaa useita asioita. Mutta äiti ainakin jo ymmärtää puhetta aika hyvin!
Neiti oli viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa Mummilla yökylässä ja meni oikein hyvin. Tarvittaessa jatkossakin uskallamme neidin siis sinne jättää. Ja Mummi oli onnellinen saadessaan pitää neidin yön yli! Kovin mieluusti vaan en hoitoon neitiä viikonloppuisin jätä, koska kuitenkin arkipäivät on toisten hoidettavana eli yritän ainakin toistaiseksi vapaa-ajalla välttää niitä tilaisuuksia, joihin tyttö ei pääse mukaan.
Mukavia pakkaspäiviä kaikille!
Bamse ja neiti 9.5.05
... onko samassa tilanteessa olevia ja täältä löytyy yksi. Eli esikoinen toukokuussa 05 ja toisen la huhtikuussa 07 :)
Terkuin,
Likk@, rv 31 ja poika kohta 1v 9kk
Meillä Eliaksen kanssa kova vauhti päällä koko ajan, ei millään voi ymmärtää että 2-vuotispäivä lähenee niin hurjaa vauhtia. Vauvakuumetta ei ole vielä tullut, paitsi nyt kun luki muiden uusista odotuksista ja tulokkaista:) Vaikka toistaiseksi meille saa kaksi riittää. Kotona olen vielä lasten kanssa, aloitin iltaopiskelut syksyllä että saa vähän omaa aikaa tästä kotitouhusta.
Tosiaan iso poika on jo, puhua pälpättää ja on intona Puuha-Petestä. Ja yhtenä iltana Elias lauloi mulle tuiki tuiki tähtösen ihan kokonaan, katoin huuli pyöreenä, ovat isin kanssa vissiin sitä paljon laulaneet:)
Oivoi, nyt jäin kiinni noihin vauvahaaveisiin, ei saisi lueskella näitä ettei mene koko elämä sekaisin :D
Ihania talvipäiviä kaikille
toivottelee kaunokki23
Ihan meille asti kuului huhuilu ja piti tulla katsomaan,kuka se täällä huutelee. Olipa kiva löytää teitit :)
Onnea vauvoja saaneille, Pipsalle jaksuja loppuraskauteen ja onnittelut naimisiin menneille! paljon on tapahtunut kaikille, niinhän se elämä meitä vie.
Mie oon kirjotellut semmosta blogia, käykäähän kurkkaan,jos kiinnostaa meitin hullunmylly :9 http://melukyla.koti.kotikissa.fi/
Vaan nyt ruuan laittopuuhiin!
Hönttä ja huliveivarit ;)
Tosi kiva löytää meidän pino pitkästä aikaa.
Tänne kuuluu hyvää, ihanaa kun talvi tuli tänne pääkaupunkiseudullekin.Koko päivän ollaan melkein tehty lumitöitä, vaan neiti ei oikein siitä perusta vaikka hänellä on oma kolakin.Tahtoo vain minun kolaani istumaan taikka keinuun kiikkaamaan.
Meillä alkoi nyt kahden viikon loma ja ollaan lähdössä mummolaan savoon sekä ystäviemme luokse Ouluun.Mukavaa päästä arkisista ympyröistä vähänki aikaa pois.
Meidän neitin tarha ura alkaa sitten loman jälkeen kun minä palaan töihin, hieman jännittää ne aamuherätykset sekä että täytyisi toimia nopeasti, neiti kun ei pidä kiireestä lainkaan.
Meillä alkaa lomalla tutista vieroittaminen, vuoden alusta otettiin toinen tutti jo pois(ollut aina 2 tuttia kun menee nukkumaan, muuten tutteja ei ole ollut saatavilla)Kääk, se hieman hirvittää koska siitä tutista on tullut todella tärkeä kapistus, varsinkin nyt kun osaa sanoa tutti.Taitaa tulla mukavat ja vähä uniset yöt.
Meillä ei vielä tehdä kuin silloin tällöin pottaan pissat, kakkaa ei lainkaan.Jos on ilman vaippaa niin tulee sanomaan kakka ja tuo meille vaipan ja tekee sen sitten siihen.Enpä ole häntä siihen alkanut painostamaan uskon että kun on itse valmis niin sitten alkaa käymään kokonaan potalla.Olisihan se mukavaa kun saisi jättää jo vaipat pois, mutta kaikki aikanaan=)))
sanoja tulee koko ajan lisää ja välillä hän puhuu unissaankin, myös jotain lauseitakin tulee Esim isi töissä autolla, tämä on äidin ja näyttää jotain minun vaatetta.
On ihana huomata kuinka paljon nämä pienokaiset jo ymmärtää ja tottelee, neiti on tuo minulle kengät eteisestä kun pyydän ja vielä aina oikeatkin, kun sanon minkä väriset haluan.Meidän neitin lempi puuhaa on kauppakassien purkaminen jääkaappiin sekä hampaiden ja käsien pesu, sen jälkeen hän haluaa itse kuivata kädet.paljon on kehitystä tapahtunut viime aikoina ja ei voi todeta kuin että meillä alkaa olemaan jo iso tyttö eikä enää vauva.....
Nyt täytyy painua nukkumaan että jaksaa taas aamulla nousta virkeänä neidin kanssa!!!
Onnittelut kaikille odottaville sekä vauvan saanneille sekä myös sannaelille!
Nelli&Ada kohta 1v 9kk
miten synnytys meni tälläkertaa? kun eikös silloin toukokuussa ollut aika rankka vai oonko ihan sekottanu jo henkilöt... ei sekään olis mitenkään mahdotonta ;)
H&Eetu (25.5.05)
olis kiva kuulla myös TÖÖTSIN kuulumisia :)
Olipa kiva löytää meidän pino :)
Onnittelut meiltäkin kaikille odottaville ja jo pikkukakkosen saaneille!
Meille kuuluu myös ihan hyvää. Ulkona on mukava kipakka pakkanen ja aurinko paistaa, se piristää kummasti. Luntakin on mukavasti ja sen myötä ulkona onkin kiva leikkiä. Poitsu sai joulupukilta rattikelkan ja se on ollut nyt tosi hitti. Sillä sitten mennään paikasta toiseen, välillä kädet irtoaa ratista joten äiti saa olla tosi skarppina ettei poika tipu kyydistä.
Mummu oli kyläilemässä koko viime viikon ja leikki niin ahkerasti poitsun kanssa. Poitsu vei mummua paikasta toiseen aamusta iltaan. Mummun kotiin lähtö olikin sitten melkoinen pettymys. Myös oman ikäisiä leikkikavereita on ollut kyläilemässä ja huomasin että nyt on tullut sellainen vaihe että omia leluja ei mielellään annetakaan muille. Välillä kyllä oikein hakee ja antaa leluja mutta sitten tulee katumapäälle. Tykkää kuitenkin touhuta muiden pienten kanssa ja puhuu jäljkeenpäin kovasti " kavereistaan" .
Olen vielä kotona poitsun kanssa. Joitakin työhakemuksia olen lähetellyt ja toivon parasta. Toisaalta tykkään kovasti olla kotona poitsun kanssa, mutta töihinkin vois jo mennä. Haluttais myös pikkukakkosta suht pienellä ikäerolla joten täytynee tehdä sillekin asialle jotain jos ei ala töitä kuulumaan.
Pottailu joka sujui melko hienosti aikaisemmin on nyt ruvennut takkuamaan. Kakkaa ei suostu pottaan tekemään, mutta pissaa sinne kyllä. Ennen joulua pottaan kakkaaminen sujui hyvin mutta joulun vietosta palattuamme ei enää. Uskon että tämä on nyt jokin vaihe.
Puhetta on alkanut tulemaan kovasti. Iltaisin ennen nukkumaan menoa iskee oikein kunnon puheripuli. Unissaankin puhuu.. Hauskan kuuloista kun tulee suomen-ja ruotsinkielisiä sanoja sekaisin.
Oikein aurinkoisia talvipäiviä kaikille!
-madre&poitsu-
Kiva, kun löytyi sattumalta tämä pino. ;) Olen ollut aika laiska nettaamaan viime aikoina.
Ensiksikin voimia Crobinille! Ja onnea vauvan saaneille ja raskautuneille.
Meidänkin Viivistä tulee isosisko, viimeistään 16.2.07. Silloin on suunniteltua sektiota varten varattu aika, tämä vauveli haluaa olla perätilassa tiukasti. Eli kolmen viikon päästä viimeistään meillä on toinen pikkuinen perheessä. ;)
Viivi on edelleen hoidossa ryhmiksessä. Olen itse ollut marraskuun lopusta asti saikulla (nyt jo äitiyslomalla), kun paikat alkoi aukeamaan ja jouduin lepoon. Eli tätä tulevaa vauvaa on kohta odotettu syntyväksi jo yhdeksän viikkoa ja ei hän sieltä aio tulla millään. ;) Joten Viivi on ollut hoidossa sen takia. Hyvin viihtyy, ja on kuin eri tyttö siellä. Istuu kiltisti pöydässä ja syö itse. Kotona on taas ihan eri juttu. Syöttää joka toisen lusikallisen koiralle ja tekee kaikki temput pöydässä. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on pudonnut tuolilta kesken ruokailun noiden temppujensa takia. :(
Nyt on alkanut oppia sanoja hirmuisella vauhdilla. Koko ajan tulee uusia. Kahden sanan lauseita tulee joskus, lähinnä sanoo: isi ajaa. On ollut tosi vilkas tyttö heti alusta asti. Juoksee, kiipeilee ja hyppii. Viivi käy lauantaisin pallokoulussa, siellä saa temppuilla ihan niin paljon kuin haluaa. ;D Pottailu ei onnistu vielä, istuu kyllä pitkiä aikoja ja viihtyy potalla. Mutta tulosta ei ole tullut kuin kerran. Yleensä pissakin tulee heti, kun vaippa on laitettu. No, kaikki ajallaan.
Aika paljon meilläkin on sairasteltu. Kesällä alkoi korvakierre. Kerran kuussa ainakin oli korvatulehdus. Lisäksi oltiin kaksi kertaa Taysissa osastolla hengenahdistuksen takia. Nyt on sitten infektioastma diagnoosi ja lääkkeet tarvittaessa. Tämä tarkoittaa sitä, että melkeinpä joka kuusta melkein kaksi viikkoa otetaan piippua. :( Mutta lääkkeen aloituksen jälkeen ei ole enää jouduttu sairaalaan, se on positiivista! Ensimmäisen Taysin reissun tuliaisina saatiin vielä rotavirus ja se poiki uuden sairaalareissun. ;( Se oli kauhea tauti! En toivo kenellekään. Marraskuussa Viivin korvat putkitettiin ja sen jälkeen ei ole ollut korvatulehdusta. Jee! Tuo putkitus on kyllä tosi simppeli homma. Pelkäsin sitä ihan kauheasti, mutta neiti oli niin reipas! Kaksi tuntia leikkuriin menon jälkeen me oltiin jo kotimatkalla.
Hyvää viikonloppua ja nauttikaa pulkkailusta ja lumesta, kun taas voidaan!
-Saibu, Viivi ja juniori-