Miksi Suomessa aikuiset juovat maitoa?
Muualla sivistyneessä maailmassa lounaalla ja illallisella juodaan lasi viiniä. Täällä periferiassa aikuiset juovat maitoa, koska niin vain pitää tehdä. Minä lopetin maidon juonnin vuosia sitten. Juon toisinaan illallisella lasin viiniä.
Saan kuulla vanhemmilta ihmisiltä kauhistelua tästä. "Etkö sitä juo maitoa laisinkaan?". En halua elää kuten elettiin 70-luvulla. Elän modernilla tavalla kuten muualla sivistyneessä maailmassa eletään. Syön illallisen yleensä 8 jälkeen illalla kuten muualla maailmassa tehdään. En syö päivällistä viiden jälkeen orjallisesti.
Suomalaiset ovat niin kiesuksen metsäläisiä juntteja. Eletään jollain tavalla vain siksi, että niin pitää tehdä.
Kommentit (55)
En mää kyllä tunne yhtään, joka joisi maitoa.
Miksi ja miksi. Kyselkausiko meneillään? Ja viinin juonti ei tee sinusta sivistynyttä, vaan matkijan.
Luut katoaa heti jo ei juo maitoa.
Maito on helppo kalsiuminlähde. Suomalaiset ei edelleenkään tänä päivänä syö niin monipuolisesti kasviksia, marjoja, palkokasveja, siemeniä ja viljatuotteita, että saisivat siitä sen päivittäisen kalsiumannoksen.
Ap on juoppo, joka tällä tavalla selittelee juomistaan.
Itse juon vain kaljaa. Miinuspuoli on, että ajokortti ja työpaikka on jatkuvasti menossa.
Kalkin saa muualtakin kuin maidosta. Mitenköhän ne muut maailman ihmiset pärjäävät ilman maitoa - mietipä sitä....
Minä tykkään maidosta ja juon sitä päivittäin. N46
Laitan muroihin ja vastaaviin sekä puuroon ja kahviin. Harvoin varsinaisesti juon maitoa sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon vain kaljaa. Miinuspuoli on, että ajokortti ja työpaikka on jatkuvasti menossa.
Eikö oikeat alkkikset juo viinaa?
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta, vai miksi olet noin katkera maidon juojille?
Ahaa, olet siis laktoosi-intoleraatikko. Mutta tiedätkö, kaikki aikuisetkaan eivät ole.
Kylmä maito ja piimä on vaan niin hyvää.
Eikö täällä enää toimi emojit? Laitoin äsken, ei näy. Kokeillaan vielä: 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeat alkkikset juo viinaa?
Viininlitkijöillä maksa poksahtaa sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Kalkin saa muualtakin kuin maidosta. Mitenköhän ne muut maailman ihmiset pärjäävät ilman maitoa - mietipä sitä....
Juustoa mussuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä enää toimi emojit? Laitoin äsken, ei näy. Kokeillaan vielä: 🙄
Nyt toimi ainakin yksi kerrallaan.
Kahvi maistuu sen kanssa paremmalta.