Mihin lähtisit nyt 3000 euron matkalle?
Koko matkakassa ruokineen ja matkoineen siis 3000€ ja yksin aion lähteä noin viikon päästä. 2-3 viikkoa voisi olla kesto.
Kommentit (58)
Olen yllättynyt, että näin moni lähtisi tukemaan järjestäytyneen rikollisuuden tyyssijaa Meksikoa. Ihan periaatteellisista syistä en matkustaisi sinne, vaikka muuten Meksiko minuakin kiinnostaisi. Yksinkään sinne ei kannata matkustaa, turvallisuustilanne ei ole Meksikossa koskaan kovin hyvä. Tietysti, jos vain turistikohteisiin menee, niin ihan turvallista on. Mutta kuka haluaisi nähdä vain turistikohteita?
Itse suuntaisin varmaan Australiaan, Uuteen-Seelantiin, Borneolle tai muualle Aasiaan. Etelä-Eurooppa on myös hyvä vaihtoehto, jos helteet eivät ole syy lähteä matkalle.
4-6 viikkoa palkatonta töistä ja yksin mökille :)
Islanti on kyllä hieno, kannattaa käydä, mutta ei ehkä talvella.
Itse lähden Malesiaan. Pelkät lennot maksoi 4300 euroaa ja viikon majoitus siihen päälle 1800 euroa. En olisi tuolla 3000 eurolla päässyt kovinkaan pitkälle haluamallani tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden Malesiaan. Pelkät lennot maksoi 4300 euroaa ja viikon majoitus siihen päälle 1800 euroa. En olisi tuolla 3000 eurolla päässyt kovinkaan pitkälle haluamallani tavalla.
Aika hurjan hintaiset lennot. Itse löydän monia yhden maltillisen pituisen vaihdon lentoja reilu 1000€. Kyllä sitä edullisemmin siis pääsee, jos ei pidä olla just tietyt päivät.
Tutkin tuota Meksikoa ja se kyllä vie voiton. Otan ihan all inclusive-hotellin ja rahaa jää vielä muuhunkin. Risteilykin olisi kiva, mutta menen sellaiselle keväällä. Meksikoon pääsee reilulla kahdella tonnilla yksinkin. Kaverin kanssa puoleen toista. Ap
Andalusiaa kiertämään. Cordoba, Granada, Sevilla nyt ainakin. Joskus aion tämän matkan tehdä. Rahatkin olisi. Aikaa sen sijaan täytyy järjestää ja lapsen hoito sumplia.
Vierailija kirjoitti:
Tutkin tuota Meksikoa ja se kyllä vie voiton. Otan ihan all inclusive-hotellin ja rahaa jää vielä muuhunkin. Risteilykin olisi kiva, mutta menen sellaiselle keväällä. Meksikoon pääsee reilulla kahdella tonnilla yksinkin. Kaverin kanssa puoleen toista. Ap
Siinä tapauksessa suosittelen Playa del Carmenia. Kannattaa myös käydä Isla Cozumelillä.
Tekisin roadtripin usaan. Vaikka arizona flagstaff, kanjoni, Page vuokra-autolla.
Laadukkaalle all inclusive lomalle Kanarialle. Sää on melkein riittävän lämmin ja matkan pituus on aivan ylärajoilla mitä olen valmis istumaan paikallani ahtaassa kolossa voimatta juurikaan liikuttaa itseäni. Paras mahdollinen kompromissi.
Itärajalle...täyden lippaan kanssa
Halvin mahdollinen matkustatapa johonkin Sisiliaan tai Kreikkaan, halvin mahdollinen majoitus ja viipyisin niin kauan kuin rahat riittäisivät.
Sisiliassa +19, ranta- ja turistipalvelut kiinni. Sää ollut poikkeuksellisen lämmin (23). Hotelleissa talvehtivia eläkeläisiä. Sama varmaan Fugessa yms. Aurinkorannikon kohteissa.
Ehdottomasti kevättalvella, esim. vko 11, Lappiin. Ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan, sanoo vanha sananlasku, joten auto junaan, mökki ja jos laiskuus iskee, käy syömässä jossain, mutta kyllä mökillä pystyy itselleen kokkaamaan kohtuullisen hyvät sapuskat.
Madeiralle, hyvin jouluinen ja uudenvuoden ilotulitus mahtava., katsopa Youtube.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa suosittelen Playa del Carmenia. Kannattaa myös käydä Isla Cozumelillä.
Carmeniin ei kolmella tonnilla päässyt. Cancuniin pääsi. Hiltonissa all-inclusve 2250€, joten vielä jäi vähän rahaa kierrellä. Cozumelille menen varmasti. Bussi kulkee kivasti rannikkoa pitkin, joten Carmeniinkin voi sillä poiketa. En ole rantaihminen, vaan tykkään kierrellä ja istua kuppiloissa.
Venäjän läpi , Siperian kautta Kiinaan. Olisi jännittävää on lähteä.
Madeiralle muutamaksi kuukaudeksi.
Lähden jouluksi/uv:ksi kanarialle ja reissu maksoi 3200 e all inclusivella.