Tiedätkö syyn miksi märillä hiuksilla ei pidä mennä nukkumaan?
Kommentit (41)
Läpi yön kosteat hiukset edesauttaa hiivan saantia päänahkaan.
Vierailija kirjoitti:
Läpi yön kosteat hiukset edesauttaa hiivan saantia päänahkaan.
Kyllä. Mulle tulee heti ihottuma.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan hiukset näytä aamulla enää puhtaalta, jos menee märillä hiuksilla nukkumaan. Ei toki tyynyllekään hyvää tee, vaikka olisi pyyhe välissä. Sama jos pistää hiukset kosteina kiinni ja ne "kuivuu" kiinni ollessaan niin ne jää likaisiksi/lähmäisiksi. Ne ei siis pääse kuivumaan päänahan läheltä kunnolla ja jää vaan se kosteus muhimaan päänahkaan.
Sinulla on aika erikoiset hiukset ja luultavasti aivan sama ongelma aina, kun et erikseen käytä fööniä saadaksesi ne irti päänahasta ja kuivumaan kunnolla.
Meillä muilla illalla pestyt hiukset ovat aamulla edelleen puhtaat, vaikka olisivat olleet märät nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vanhasta villapaidasta ommeltu tyynynpäällinen. Villa on lämmin vaikka kastuisi eikä tyyny mihinkään homehdu kun se kuivuu.
Luonnonkiharat hiukset kihartuu pöyheiksi nukkuessa. Minkäs sille voin, jos teillä on ohuet lättähiukset.
Etkö voisi olla iloinen hyvistä hiuksistasi ilman, että ilkeilet heille, joilla on hiusten suhteen huonommat geenit?
Saattaa tulla itsepäisiä hiuskiehkuroita.
Pitkät hiukset voivat venyä.
Epämukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme älyvapaata porukkaa täällä. Tottakai laitetaan pyyhe tyyny liinan päälle, jos märällä päällä nukkumaan. Se mitään homehdu...
Hiukset littaantuu, kuivuu ihme pyörteille ja hiukset on aamulla jo valmiiksi rasvaiset. Tuolta ei pyyhe pelasta.
Jos hiukset muutamassa tunnissa pesun jälkeen rasvoittuu pyyhkeen takia, on pyyhe uitettu rasvassa tai ei muuten vaan ole pesty ikinä.
Nämä on näitä rasvoittuvan päänahan ongelmia, ei pyyhkeen.
Mä laitan kyllä pyyhkeen tyynyn päälle, jos pakko mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan. Ei ne valuvan märät sentään ole.
Vierailija kirjoitti:
Pesen tukan ennen nukkumaan menoa. Kuivaan enimmän märkyyden pyyhkeellä. Laitan tyynyn päälle paksun pyyhkeen. Tyyny ei kastu eikä tukka kärsi. Näin olen tehnyt monen vuoden ajan. Koska minä haluan.
Raju täti.
Mulla taas on luonnostaan niin ohut piikkisuora hius, että kosteilla hiuksilla nukkuminen kyllä tekee sen edes vähän ilmavammaksi. Asettelen ne siis muuten kuin suoraan pään alle
Tiesitkö että, olet aina mennyt väärin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen verran voi odottaa kuivumista tai käyttää fööniä, ettei tarvitse mennä märkien hiusten kanssa pehkuihin?
Fööniä mä en käytä kuin silloin, kun on oltava edustuskunnossa välittömästi peseytymisen jälkeen.
En ehdi muuten käydä suihkussa illalla, jos odottelen että ovat kuivat.
Kokonaisaika suihkulle pitenee föönillä, mutta jos olen ihan rätti, niin sitten mennään aamulla.
Ei saisi mutta meen kun suihkun jälkeen tulee niin ihana ja unettava olo.;)
Tiesitkö ap, että olet aina kysynyt väärin aloituksissa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen verran voi odottaa kuivumista tai käyttää fööniä, ettei tarvitse mennä märkien hiusten kanssa pehkuihin?
Mä pääsen suihkuun vasta 21-22 joten en todellakaan odota että hiukset kuivuu. Fööniä en käytä.
Mun tukka ei kuivu, jos en anna kuivua ennen nukkumaanmenoa.
Sit on aamulla kiva lähteä pakkaseen.
Hiuspohjassa on täysin oma mikrobiomi, kuten myös tyynyllä. Kun kostealla hiuksella menee nukkumaan, päästä huokuva lämpö antaa mahtavat olosuhteet kaikenlaisille hiiva- ja sienikasvustoille.
Hiukset on märkinä ja kosteina myös kaikkein hauraimmillaan ja kun ne hankaavat koko yön tyynyliinaan tai pahimmassa tapauksessa tyynyn suojana olevaan karheaan froteepyyhkeeseen, niin seurauksena on huonokuntoiset ja katkeilleet hiukset.
Olen ajatellut, että se liittyy jotenkin vilustumisriskiin? Tyynyn kunto ei ole aiemmin käynyt mielessä.
Kuivuvat tyhmään asentoon. Meitsi useammin nukahtanut kosteiden hiusten kanssa. Sitten aamulla on se tukka "jumittunut" sellaiseen malliin ihan kuin olisi jotku sarvet. Kestää aikansa, että siitä laskeutuvat.
Pesen tukan ennen nukkumaan menoa. Kuivaan enimmän märkyyden pyyhkeellä. Laitan tyynyn päälle paksun pyyhkeen. Tyyny ei kastu eikä tukka kärsi. Näin olen tehnyt monen vuoden ajan. Koska minä haluan.