Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+1 ja lunta vähän maassa, laittaako lapset toppaa vai välikautta?

Vierailija
19.11.2023 |

Miten teillä?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs itse? Ulkoiletko tuulitakissa vai toppatakissa? Lapset palelevat helpommin kuin aikuiset.

Vierailija
2/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs itse? Ulkoiletko tuulitakissa vai toppatakissa? Lapset palelevat helpommin kuin aikuiset.

Minä olin tuulitakissa ja ihan lämmin oli kävellessä.

- eri

Vierailija
4/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v oli äsken pari tuntia pihalla ja ihan välikausipuvulla (+kurahousut niiden päällä) pärjäsi hyvin. Sanoo kyllä itse, jos paleltaa. Toppapuvussa olisi varmasti tullut liian kuuma.

Vierailija
5/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on koko ajan liikkeessä joten välikausivaatteet. Topassa tulee hiki. Toki jos on paikallaan töröttävä lapsi niin sitten käy toppavaatteetkin

Vierailija
6/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne nyt sentään liikkuu?

Vierailija
7/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteet tietenkin. Ihmettelen, miksi päiväkodissakin lapsille puetaan sadehaalari 0 -kelissä. Ei se ohut fleecekangas lämmitä yhtään. Talvella toppavaatteet! 

Eivätkä pienet lapset paljoa liiku. Töpöttävät hissun kissun ja istuvat keinussa tai hiekkalaatikolla. Sitten ovat ihan jääkalikoita ja kipeinä, kun on seisotettu joku sadehaalari päällä tuulessa ja räntäsateessa.

Vierailija
8/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppavaatteet tietenkin. Ihmettelen, miksi päiväkodissakin lapsille puetaan sadehaalari 0 -kelissä. Ei se ohut fleecekangas lämmitä yhtään. Talvella toppavaatteet! 

Eivätkä pienet lapset paljoa liiku. Töpöttävät hissun kissun ja istuvat keinussa tai hiekkalaatikolla. Sitten ovat ihan jääkalikoita ja kipeinä, kun on seisotettu joku sadehaalari päällä tuulessa ja räntäsateessa.

Meillä tokaluokkalaisella oli aamupäivällä kaupungilla käydessä farkut ja toppatakki. Iltapäivällä pihahommissa sadehaalarissa ja mun mielestä oli riittävän lämmin, Täällä on kaksi astetta lämmintä nyt. Mutta ymmärrän, jos on niin pieni kyseessä, että ei juuri liiku, sitten pitää varmasti jo olla toppavaatteet.

Vierailija
9/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8v oli äsken pari tuntia pihalla ja ihan välikausipuvulla (+kurahousut niiden päällä) pärjäsi hyvin. Sanoo kyllä itse, jos paleltaa. Toppapuvussa olisi varmasti tullut liian kuuma.

No varmasti, jos on muovikerros eli kurahousut sen päällä.

Vierailija
10/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne nyt sentään liikkuu?

Riippuu tilanteesta. Joskus myös istuvat hiekkalaatikolla tms tai rattaissa tai pulkassa. Lapset ovat katsos niin paljon pienempikokoisia, että kylmyys saavuttaa kehon huomattavasti nopeammin kuin paksun aikuisen.

Vierailija
11/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikit toppaa ja kuukit välikautta

Vierailija
12/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pointti oli? Niinhän tuossa nimenomaan sanottiin, että topassa olisi kuuma.

Vierailija
13/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pointti oli? Niinhän tuossa nimenomaan sanottiin, että topassa olisi kuuma.

Pointti oli, että tarkeneeko välikausitamineilla vai pitääkö olla toppapuku. Tilanne on ihan toinen jos välikausipuvun päällä on vielä toiset housut.

Vierailija
14/72 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta siitä, että lapsi on ollut jääkalikkana vai ihanko mutuna vaan? Mun ymmärtääkseni vuoratut kurahaalarit on nimenomaan parhaimmillaan juuri räntä ja loskakelillä. Ja helpompana vaihtoehtona sille, että pitäisi vääntää kurahousuja toppavaatteiden päälle.

Vierailija
15/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyttoppaa

Vierailija
16/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tokaluokkalaisella oli aamupäivällä kaupungilla käydessä farkut ja toppatakki. Iltapäivällä pihahommissa sadehaalarissa ja mun mielestä oli riittävän lämmin, Täällä on kaksi astetta lämmintä nyt. Mutta ymmärrän, jos on niin pieni kyseessä, että ei juuri liiku, sitten pitää varmasti jo olla toppavaatteet.

Ja mun "lapsilla" pienessä koulussa missä olen koulunkäynnin ohjaajana, lähes kaikilla oli tänään toppavaatteet. Täällä kyllä oli pari astetta pakkasta. Mutta tällaisen pienen koulun hyviä puolia on se, että lapset ovat leikkiväisiä ja ovat huomanneet, että kunnon ulkovaatteissa on kivempi rymytä. 

Vierailija
17/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanikänen, ja ei olla kuriksien alle myöskään toppavaatteita laitettu vaikka on lähellä nollakeliä, liikkuu sen verran että tarkenee. Tärkeämpää, että pää, kädet ja jalat ei palele, eli hyvä pipo, kauluri, saappaissa villasukat ja kurahanskojen alla villatumput.

Vierailija
18/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sadehaalarin alle voisi laittaa välikerrosta, jos palelee ?

Vierailija
19/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakki ja välikausihousut. 

Näillä mennään, kunnes on lunta enemmän ja peuhataan lumessa. 

10 v ja 8 v

Pienemmille laittaisin pelkkää toppaa, jos touhuavat maassa enemmän. 

Vierailija
20/72 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lämpötilassa maa saattaa olla jäinen ja kuiva tai sula ja märkä. Siitä riippuen laittaisin jäiseen maahan toppavaatteet ja märempään vuorilliset kurahaalarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä