Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisesti esteellisille kysymys

Vierailija
19.11.2023 |

Olen menossa tapaamaan erästä sukulaista ensi viikolla. Ei olla nähty yli 10 vuoteen, hällä pahoja sosiaalisia ongelmia ja vaikeuksia olla kanssakäymisessä ihmisten kanssa. Pelkää sosiaalisia tilanteita, joten minun tehtäväni tietenkin on sitten olla se osaavampi osapuoli ja siten etten aiheuta hänelle ainakaan lisää pelkoja.

Millaisista asioista te mielellänne keskustelette tai kerotte toisille, suhteellisen vieraille, mutta kuitenkin jostain tutulle henkilölle? Mitkä olisivat neutraaleja puheenaiheita (sään voivottelu tai ihastelu jos unohdetaan)? En tietenkään aio kysyä mitään henkilökohtaisia, mistä hän voisi nolostua tyyliin: "mitkäs ovat urasuunnitelmasi" "kai menet opiskelemaan, pitäähän joku ammatti olla" "onkos tyttöystävää", koska hänellä ei näistä ole mitään.

Ehkä harrastukset voisi olla joku hyvä aihe? Osaatteko vihjata jotain muuta? Yhteisistä sukulaisistakaan on turha puhua, koska hän ei juuri niitä tunne minua lukuunottamatta (ja perheenjäseniään).

Nimenomaan lukisin mielelläni teidän omia ajatuksia, ei niinkään. että keksitte minulle ja tälle sukulaiselleni, sillä uskon, että saan parhaiten ideaa, jos saan kuulla miten te haluaisitte

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pitänyt häneen yhteyttä tämän 10v aikana? Jos olet, niin juttelette samoista asioista kuin yleensäkin silloin kun pidätte yhteyttä.

Vai onko joku muu ulkopuolinen kertonut hänen tilanteestaan sinulle vai perustatko mielikuvasi 10v takaiseen tilanteeseen? Älä oleta että 10v takaiset asiat pitävät paikkansa tänä päivänä, äläkä oleta että ulkopuolisen näkemys vastaa ollenkaan tämän henkilön omaa kokemusta.

Älä ylipäätään mene tapaamaan ennakko-oletuksien kanssa, vaan menet tapaamiseen kuin mihin tahansa muuhunkin tapaamiseen. Kuulostaa enemmän siltä että sinulla on vaikeuksia nähdä tätä henkilö, eikä toisinpäin, jos hän aloitteenkin teki tähän tapaamiseen. Anna siis hänen johdatella puheenaiheita, jos itse jäädyt etkä tiedä mitä sanoa. 

Luulen, että haluat nyt nähdä minut sellaisena, että minulla on ennakkoluuloja häntä kohtaan. Tiedän hänen tilanteensa tarkkaan. En aio enkä voi kertoa hänen tilanteestaan tarkkaan täällä. Tiedän myös hyvin hänen nykytilanteensa ja näistä menneistä vuosistakin.  En oleta mitään (!ja toivon ettet sinäkään olettaisi toisista ihmisistä mitään!, etenkään palstatekstien perusteella), haluan vain päivittää itseni ottamaan enemmän vetovastuuta tapaamisessamme, koska hän tarvitsee sitä. En voi antaa hänen johdatella puheenaiheita, koska hän ei siihen pysty, joten minun se täytyy tehdä. Et tainnut lukea kaikkia kommentteja.... Minä en jäädy siinä tapaamisessa. 

Vierailija
22/23 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää pubiin kaljalle porisemaan 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt että kuinka hurisee