Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro 'hauskoja' juttuja nuukailusta ja säästäväisyydestä

Vierailija
19.11.2023 |

Siivosin keittiönkaappeja ja ajattelin viedä uusien perunoiden huuhteluun tarkoitetun astian roskiin. Sitten muistin, että kesällä naapurini puhui sellaisesta ja tarjosin sitä hänelle. Sovimme, että vien sen töihin lähtiessäni hänelle. Kun olin heidän portaillaan menossa, isäntä säntäsi ulos jupisten  akkojen jatkuvasta tuhlaavaisuudesta. Sisällä syyksi paljastui keittiössä oleva kananmunakotelon piiloksi nostettu peltiruukku. Koko työmatkan minua hymyilytti, se ruukku on ostettu Tiimarista ja ollut heilläkin esillä useammassa paikassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen kauppojen hyllyjä ja vertailen tarkalla silmällä maitopurkkien ja kananmunien hintoja. Sitten lähtiessä menen karkkihyllylle ja ostan hintaa katsomatta mitä vaan. Vähän tyhmää, mutta toisaalta ei se yksi ylellisyystuote budjettia kaada.

Vierailija
2/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisiko saada saman suomeksi? Tai siis kyllä ne kaikki sanat suomelta vaikuttivat, mutta kun sanat yksistään eivät riitä: niistä pitäisi rakentaa ymmärrettäviä virkkeitä ja tarinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voisiko saada saman suomeksi? Tai siis kyllä ne kaikki sanat suomelta vaikuttivat, mutta kun sanat yksistään eivät riitä: niistä pitäisi rakentaa ymmärrettäviä virkkeitä ja tarinoita.

Yksi tuttuni puhuu tuolla lailla. Yksittäiset sanat kyllä ovat selvää suomea mutta millään ei pääse juonesta kiinni. Pakko vain näyttää siltä kuin jotain ymmärtäisi ja tuikata jotain "niinhän se on" tai vastaavaa sopiviin väleihin.

Vierailija
4/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esimies/ työkaveri miehellä ikää lähes 70. Kiertää kauppoja ostaakseen punalappu tuotteita.  Ei osallistunut ikinä mihinkään virkistystoimintaan jos olisi pitänyt kustantaa edes 5€ itse. 

Vastakkaisena omaisuutta on varovaisesti arvioiden vähintään 5m €. Eikä perillisiä 

Vierailija
5/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ajavat pitkän matkan muutaman sentin tarjousten perässä - bensakin maksaa.

Ne jotka eivät pidä lattialämmitystä päällä ollenkaan kphssa kun sähkö maksaa - ja joutuvat tekemään kph remontin nopeammin kuin lattialämmitystä käyttämällä olisivat joutuneet.

Vierailija
6/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden vanhuksen luona kahvilla, hän erehdyksessä kaatoi omaan kuppiinsa kahvin sekaan piimää maidon sijaan. Eihän kallista kahvia silti sovi heittää menemään, joten sitkeästi joi koko kupillisen.

Vierailija
7/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli haluaa kilometrirahaa siitä, kun vie oman ja meidän lapsen jalkapallotreeneihin kaksi kertaa viikossa. Ne kaksi muuta kertaa viedään me, eikä ole tulllut mieleenkään pyytää mitään korvausta koska kaksi muuta kertaa kuskaa miehen veli. Mielestäni puntit ovat tasan. Miehen veljen mielestä eivät ole.

Oikeastaan tämä ei ole enää edes hauskaa.

Vierailija
8/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Luin aloituksen kolmeen kertaan enkä vieläkään tajua yhtään mitä tapahtui ja mikä ihmeen Tiimarin juttu ja miksi se on ollut naapurissakin esillä...

Vierailija
9/9 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ajavat pitkän matkan muutaman sentin tarjousten perässä - bensakin maksaa.

Mitä hauskaa tässä on. Minulle miehen sisko naljaili tarjousten perässä juoksemisesta, mikä mielestäni oli todella järkevää. Asun tuolloin yksin ja olin opiskelija. Opintoraha oli alle 100 euroa kuussa. Todellakin oli järkevää käydä jalan tai pyörällä viereisessä kaupassa tai välillä kilometrin parin päässä kaupassa, jos sieltä sai saman ketsuppipullon kolmanneksen halvemmalla. Tuossa kyllä sanotaan pitkän matkan päässä ja muutama sentti, mutta noinhan se miehen siskokin ajatteli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän