Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf-/icsi-hoidon aloitus vko3 - pinoa pystyyn :)

02.01.2007 |

Hei! Jokos täällä on muita, jotka aloittelevat hoidon vko 3 paikkeilla? Itselläni varmistui tänään, että pääsen aloittelemaan sumut kp21, joka osuu tämän kuun 20.päivään. Tavoitteena siis ivf ja yhden alkion siirto.

Taustaa sen verran, että menossa on " projekti pikkusisar" . Esikoinen sai alkunsa kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen kolmannesta ivf:stä ja täyttää keväällä 2v. Lapsettomuuden syynä meillä on minun miten sattuu toimivat munasarjani. Diagnoosi on kai pco-tyyppiset munasarjat ja kiertoa ei ilman lääkkeitä ole; menkat saattavat tulla kerran vuodessa, jos silloinkaan. Olen sikäli hankala hoidettava, että pienilläkin lääkeannoksilla munasarjat reagoivat voimakkaasti, joten hoito on melkoista tasapainoilua. Hoidossa olen julkisella puolella ja kyseessä on viimeinen julkinen hoito, ellei tältä kierrokselta sitten jotain jää pakkaseenkin.

Muita sumuhuuru- piikitys- ja piinailu- sekä tietysti myös plussajunakavereita kaipalee soffis

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rriitulle, kun selvensit asioita tälle hermoilijalle! On tää kyllä sellasta vuoristorataa, ettei välillä tiedä miten päin olla. Välillä on toivo tosi korkeella ja sitten taas tullaan alas ryminällä. Nyt sitten jännitetään keskiviikon ultraa, että onhan kaikki niin kuin pitää ja pistokset voidaan alottaa.

Mies tänä aamuna kysäisi, oonko omasta mielestäni muuttunut sumujen aikana. Jaa, en mie mittään ole huomannut :) Mies kyllä sitten vähän vihjaili, että ärsytyskynnys ois tavallista matalampi... ehkäpä sitten niin :D

-sasse-

Vierailija
62/66 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lääkäri sanoi onnistumisprosentiksi 20%/hoitokertaa kohden ICSI:ssä. 20-25% mahdollisuuslukemia olen lukenut eri palstoilta ja lähteistä. Tuo 40% kuulostaa kyllä melko optimistiselta..

Kohta alkaa menemään hermot näihin kuumiin aaltoihin. Ne vaan voimistuu koko ajan. Viime yönä heräsin kuumuuteen ja oli pakko riisua kaikki vaatteet pois sillä sekunnilla ja löyhytellä peitolla 5 min. Päivälläkin on koko ajan otettava villatakkia pois päältä ja laitettava hetken päästä takaisin. No toivottavasti tasoittuu kun pistokset alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan täällä sitten jotenkin yltiöoptimistisia, kun väittivät onnistumisprosentiksi jopa viittäkymmentä! Ja oman lääkärini mukaan viisi alkionsiirtoa kannattaa tehdä ilman muuta, sillä silloin mahkut ovat vielä yhtä isot joka kerralla.

soffis, ei oireita, ei vuotoa

Vierailija
64/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi tänään, joten pääsen torstaina nollaultraan.

Tuntuu kummalliselta, että menkkojen alkaminen voikin olla iloinen asia:)

Mites Soffio onko ollut mitään menkkatuntemuksia? Mites muilla menee?

Noissa kerrotuissa onnistumiprosenteissa näyttäisi olevan huimia eroja. Mikähän niihin sitten vaikuttaa? Mä oon miettiny, että vaikuttaako prosenttiin ikä, lapsettomuuden syy tai jotkut muut tekijät. Onko teillä

muilla mielikuvaa asiasta?

Vierailija
65/66 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En osaa sanoa millä perusteella antavat noita prosentteja. Meillä tuskin ikä vaikuttaa ratkaisevasti (molemmat reilusti alle 30v), simpat kyllä huonoja, mutta senhän takia ICSI on keksitty. Minusta taas ei ole löydetty mitään vikaa. Kai ne vähän riippuu klinikoiden yleisistä hedelmöittymistuloksista?

Huomenna tosiaan 0-ultra ja Puregonin opettelu/aloitus. Eilen vielä tutkailin harjoitussetillä pistoskynää ja toisessa kädessä puristin vatsamakkaraa, niin ei tuntunut ollenkaan pahalta joutua pistämään. En siis vielä pistänyt, mutta tein " mielikuvaharjoituksen" . Aiemmin pelotti pistäminen, mutta eilen tuntui, että olisin ihan hyvin voinut pistää jo itsekseni.

Vielä menkoista jäljellä tiputtelu, mitä hoitaja varoittelikin.

Vierailija
66/66 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa eka ivf-hoito seuraavassa kierrossa, jonka pitäis alkaa viikolla 3. Lyhyellä kaavalla mennään ja lääkkeet on valmiiksi odottamassa kaapissa.

Lasta on yritetty kohta 3 vuotta ja esikoinen on toiveissa. Syynä lapsettomuuteen on pco. Ollaan jonossa julkisella, jossa arvioitu punktio aika on viikolla 21, mutta tää ensimmäinen hoito tehdään väestöliitossa koska ei haluttu odottaa puoltavuotta. Takana on 3 inssiä viime vuodelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän