Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf-/icsi-hoidon aloitus vko3 - pinoa pystyyn :)

02.01.2007 |

Hei! Jokos täällä on muita, jotka aloittelevat hoidon vko 3 paikkeilla? Itselläni varmistui tänään, että pääsen aloittelemaan sumut kp21, joka osuu tämän kuun 20.päivään. Tavoitteena siis ivf ja yhden alkion siirto.

Taustaa sen verran, että menossa on " projekti pikkusisar" . Esikoinen sai alkunsa kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen kolmannesta ivf:stä ja täyttää keväällä 2v. Lapsettomuuden syynä meillä on minun miten sattuu toimivat munasarjani. Diagnoosi on kai pco-tyyppiset munasarjat ja kiertoa ei ilman lääkkeitä ole; menkat saattavat tulla kerran vuodessa, jos silloinkaan. Olen sikäli hankala hoidettava, että pienilläkin lääkeannoksilla munasarjat reagoivat voimakkaasti, joten hoito on melkoista tasapainoilua. Hoidossa olen julkisella puolella ja kyseessä on viimeinen julkinen hoito, ellei tältä kierrokselta sitten jotain jää pakkaseenkin.

Muita sumuhuuru- piikitys- ja piinailu- sekä tietysti myös plussajunakavereita kaipalee soffis

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasseli voi harmi:( Miten voikin käydä noin huono tuuri, että heti alkumetreillä hoito loppuu. Jaksamisia ja halauksia:)

Soffio kannattaakohan sun vielä perua sitä nollaultraa, jos se on vasta ens viikolla. Meille nimittäin sanottiin, että jos edellisenä päivänä ei menkat ala, sit pitää perua.

Mulla on ollut nyt jonkin verran kuumia aaltoja ja päänsärkyä, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Huomenna on nollaultra. Toivottavasti kaikki on hyvin ja päästään piikittelemään. Mä oon päättänyt suhtautua tähän hoitoon optimistisesti, koska se on ihan sama miten suhtautuu, niin samalla tavalla sitä romahtaa, jos menkat alkaa. Toisaalta uskon, että positiivisesta suhtautumisesta voi olla hyötyä hoidon onnistumiselle ja ainakin oman elämän laadulle:)

Vierailija
2/66 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut Sasselille hoidon keskeytymisestä. Se on todella kurja tilanne, itsellekin on moisesta kertynyt monta kokemusta tässä kuluneina vuosina. Tsempit sulle jatkoa ajatellen!

Tänne kuuluu ei sitten yhtikäs mitään. Ei vuotoa, ei oireita, patis melkein 3kg painoa ja se kaikki tuntuu edelleen olevan naamassa...Ultra-aika on vielä voimassa, saa perua sitten vasta samana aamunakin. 15vrk Synarelaa mennyt ja onkohan tämä nyt kp35 tai jotain sellaista. Jotenkin on usko mennyt tämän homman onnistumisen suhteen, mutta katotaanhan nyt loppuun saakka.

Mitenkäs teillä muilla menee?

soffis, turhautunut ja turvonnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SASSELI: Kurjaa että hoito jouduttiin keskeyttämään. Toisaalta hyvä että tutkivat nyt ja hoitavat kaikki kuntoon että olisi edellytyksiä seuraavassa hoidossa onnistua sitten :)

SOFFIO: Joko täti punainen on kurvannut paikalle? Koska sulla olisi se ultra-aika? Onko sulla mahiksia luomuraskauteen? mitäpä jos..... :)

Mulla on käynyt kerran niin , että sumuttelu myöhästytti menkkoja ja sumuttelin sitten vaan viikon pitempään, ei siitä haittaakaan ole. Sullakin hoito tod.näk. siirtyy vaan viikolla eteenpäin, jos se vaan hoitpaikan aikatauluihin passaa.

NASU:Oliko 0-ultrassa kaikki ok, ja joko pääsit pistelemään?

O.N. Tänään on kuudes piikkipäivä ja huomenna sitten tilannekatsaus. Mulla oli 0-ultrassa näkyvillä kummallakin puolella kaksi 5mm alkua ja lisäksi toisella puolella joku 8mm möllykkä. Lääkäri sitten konsultoi toista lääkäria ja piikit päätettiin aloittaa. On kuulemma joku vaaraton kysta, tai sitten isompi munasolu. Jos on muita edellä oleva munis niin annetaan sen kasvaa rauhassa " yli" ja keskitytään kasvattamaan noita pienempiä. Neljä pientä alkua on vähän , mutta mulle se on tuplasti enemmän kuin viime syksyn 0-ultrassa. Toivottavasti puregon ois houkutellut edes pari munista lisää kasvamaan. Noh, huomennahan sen näkee, minusta tuo eka kontrolliultra on hoidon tärkein päivä, koska silloin jo tietää vähän mitä odottaa lopputulokseksi. Turvotusta on jonkin verran, mutta hikoilu on onneksi vähentynyt.

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia, meitsi alkaa viettämään hyvin ansaittua vapaapäivää viikonlopun töitten jälkeen, tosin kotitöitten merkeissä taitaa päivä mennä ...

rriitu kera pistoskynän ;)

Vierailija
4/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli tosiaan se nollaultra viime viikolla ja kaikki oli ihan OK. Aloitin pistokset silloin torstaina ja nyt tänään on eka kerran alkanut nippailut ja tuntuu, että kuumat aallotkin ovat loppuneet. Keskiviikkona olis eka kontrolliultra, mikä kyllä vähän jännittää. Toivottavasti olis nyt jonkin verran munarakkuloita.

Tsemppiä rriitu huomiseen ultraan! Tuu sit kertomaan mikä on tilanne.

Mites muilla menee?

Vierailija
5/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ultra. Toisella puolella näkyi 6-7 ja toisella 5 munista, kokoluokaltaan noin 11 mm, limakalvo ok. Puregon jatkuu samalla annostuksella (150IU) perjantaihin asti, jolloin viimeinen kontrolli.

Soittelin juuri paikkakuntamme ensiapuun, jossa luvattiin pistää pregnyl minulle viikonloppuna ilman mitään ongelmaa :) vaihtoehtona olisi ollut ajaa 35 km synnärille tai pistää itse. Klinikallamme ei edes puhuttu, että joutuisi pistämään sen itse vaan suoraan sanottiin, että synnärille voi mennä pistätyttämään.

Vierailija
6/66 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamabear tuohan kuulostaa hyvältä! Kertoiko ne sulle limakalvon paksuuden? Ajattelin vaan, että mikä on ok. Oliko tämä sun ensimmäinen kontrolliultra?

Vierailija
7/66 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli tänään. Kohdussa paksu ja kaunis limakalvo... Miksi se nyt siellä on, kun ei tarvitsisi ja yleensä ei tahdo kasvaa millään?!!! Ellei vuoto ala parin päivän sisään, jää tämä homma tähän :( :(

Onnea matkaan muille!

Vierailija
8/66 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on semmoinen että jotain on tapahtunut !!!!!

Toisella puolella missä oli se möllykkä oli ainakin se ja mahdollisesti muitakin, lekuri ei nähnyt kunnolla (suolet haittasi näkyvyyttä kuulemma) ultralaitekkaan ei ollut parhaimmasta päästä. Toisella puolella sitten 4-5 rakkulaa!!! Kaikki n.9-14mm. Mulle tää on tosi hyvin . Toivottavasti löytyisi kaikista sitten kypsä solu punktiossa. Limakalvo oli 7mm, puregonannos pysyy samana ja perjantaina seuraava ultra. Punktio tod.näk. on sitten ma tai ti ensi viikolla, jos homma etenee suunnitellusti.

Laittakaahan muutkin kuulumisia...

onnesta soikeena rriitu

Vierailija
9/66 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio: Toivotaan että se vuoto nyt alkaisi, ja pääsisit jatkamaan hoitoa. Inhottavaa jos olet sumutellut turhaan. Mutta toisaalta eikait sitä hoitoa voi jatkaakaan ennenkuin lähtökohdat on ok :(

Mamabear: Täällä on aina ite pistelty irrotuspiikit (ukko parilla eka kerralla, kun itellä pelotti niin saakelisti) Hyvin ne on mennyt , vaikka aika läträys niitten aineitten kans on ja pistosneula näyttää tosi isolta kynän neulaan verrattuna. Pikkasen siitä tulee pistoskohtaan semmosta jälkikirvelyä, mutta kyllä sen kestää. Hyvä jos siellä on niin hyvä palvelu että saa käydä pistäyttämässä :)

rriitu ihan patena

Vierailija
10/66 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just ekasta kontrolliultrasta ja olen ikionnellinen, että vastetta piikeille on. Oikealla puolella oli 10 kpl ja vasemmalla 5 kpl 10-12 mm rakkuloita. Myös limakalvo ok. Nyt kaks päivää pistetään vähän korkeammalla annoksella 225 ja sit perjantaina ultra. Ihanaa, on niin helpottunut olo:) Näyttäis, että kaikilla tässä pinossa, jotka ovat käyneet kontrolliultrassa, on ihan positiiviset fiilikset. Onko Soffio sulla jo alkanut menkat?

Kirjoitellaanhan taas kuulumisia!

Vierailija
11/66 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mitään vieläkään :( Näinköhän tämä alkaa olla tässä...

Edelleen onnea matkaan teille, jotka jo pian tositoimiin pääsette!

soffio, pettynyt perässähiihtäjä, sumupäivä nro20

Vierailija
12/66 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Soffio :( Harmittaa sun puolesta.

Mulla oli vika kontrolliultra tänään. Limis oli nyt 9mm ja kuulemma tosi hyvä alkioiden tarttua. Munarakkuloita löytyi jo molemmin puolin kymmenkunta kpl 14-18mm eli maanantaina olisi jo punktio! Huomenna käyn pistätyttämässä pregnylin illalla. Lugeihin sain reseptin tänään, joka oli odotettavissa. Lääkäri ei niistä ole tosin aiemmin mitään puhunut.. Nettiviisautta minulla tässäkin asiassa :D

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
13/66 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Soffio, tosi inhottava tuo sinun tilanne, kirjoittelehan sitten kun jotain tapahtuu ....

Mamabearilla on rakkuloita tulossa ihan kivasti :)

Nasu, mitäs siellä ultra kertoi tänään??

Mulla näkyi ultrassa oikealla puolella 1x16mm ja vasemmalla puolella 6kpl 12-19mm follia. Eli yhteensä seitsemän joka on mulle tosi hyvin. Tosin siellä oli vielä pari 12 millistäkin ,toivotaan että ehtisivät kasvaa vielä vähän. Pistin tänään ja vielä huomennakin puregonia, sunnuntaina on sitten pregnylin vuoro (ihan ite ajattelin tuikata) maanantai on sitten " lääkkeistä-vapaa" päivä ja tiistaina sitten punktio. Toivottavasti saataisiin edes yksi kunnon alkio aikaiseksi...

rriitu

Vierailija
14/66 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio onpa ikävää. Jaksamisia!

Mamabearilla ja rriitullahan näyttäisi hoito etenevän hyvin. Mamabear taidat olla meistä eka, joka menee punktioon. Tsemppiä ja tuuhan sit kertomaan meille miten meni:)

Mulla oli tosiaan eilen ultra ja munarakkulat oli kasvanut 2-3 mm. Jatkan edelleen 225 annoksella gonalia ja maanantaina sit ultra sekä todennäköisesti keskiviikkona punktio. Lääkäri sanoi, että näyttää ihan hyvältä.

Vierailija
15/66 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuottanut kolmen viikon sumuttelu mitään tulosta eikä edelleenkään edes mitään oireita. Minkäs sille tietysti voi. Huomisesta sitten Terolutia suuhun. Jotenkin sitä aina näihin hoitoihin varautuu sillä asenteella, ettei siirtoon saakka välttämättä pääse. Mutta jos ei pääse edes piikitysvaiheeseen, niin...

Ottaahan tämä päähän. Asia on tietysti nyt aivan toinen, kun kuitenkin on jo tuo yksi ihana lapsukainen. Tietty pakko hoidoista on poissa eikä siten ole niin stressaavaakaan. Silti kaipuu toisesta lapsesta on kova eikä aina voi välttyä tietyltä katkeruudeltakaan; miksi tämän pitää aina olla näin hemmetin hankalaa, kun edes hoitoa ei saada loppuun saakka. No, pitäisi muistaa ajatella, että ehkä tästä opittiin taas jotain tulevaisuuden varalle.

Toivon teille kovasti onnea matkaan! Elän hengessä täällä taustalla :) Näinhän se taitaa olla, että joka pinosta joku plussaa. Minä olen nyt poissa pelistä, eli se plussa osuu jollekin teistä muista ja toivon mukaan useammallekin! Tsempit piikittelyihin, punktioon ja piinailuun hormonihuuruja tietenkään unohtamatta!

soffis, ei enää edes turvonnut

Vierailija
16/66 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffio voimia sulle!

Mamabear: Ootko selvinnyt " hengissä" punktiosta ja minkälaisen saaliin sait?

rriitu: Joko huominen kovasti jännittää?

O.N Pistin vähän aikaa sitten Pregnylin ja ylihuomenna olisi sitten punktio. Oletteko ajatelleet pitää sen 3 pvä sairaslomaa? Kyselen vaan, kun ajattelin, että jos tuntuu hyvältä, menisin perjantaina töihin. Saa nyt sit nähdä. Kirjoitelkaahan kuulumisia:)

Vierailija
17/66 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni hyvin ilman suurempia kipuja :) Kotona eilen vatsa meni aika kramppiin, ettei pystynyt liikkumaan, mutta tänään jo paljon parempi.

Saalis: 33 rakkulasta 24 munasolua!!!

Sain koko viikon sairaslomaa suuren rakkulamäärän vuoksi. Vatsa tulee kuulemma kipeämmäksi, joten täytyy kuulemma levätä kunnolla ja juoda paljon. Hyperin riski tietty vielä olemassa.

Siirto sitten torstaina..

Peukutukset muille!

Vierailija
18/66 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamabear: sullahan oli tosi hyvä saalis. Muista nyt juoda kovasti nesteitä ettei hyperi iske.

Mulla meni punktio suht´koht nopeasti ja kivuttomasti, heti kun saatiin kanyyli laitettua paikalleen. Suonet kun meinaa karata aina alta niin neljäs kerta onnistui. Punktio meni muuten hyvin ,mutta sen ainoan solun kanssa joka oli oikealla oli eniten kipuja, mutta kestin sen kuin mies ;) (miehet ei varmaan oikeasti kestäis tälläistä ...)

Tuloksena VIISI solua, tosin ei tietoa oliko käaikki kypsiä. Huomenna klo 14 jälkeen saan kysellä hedelmöitystuloksia, toivottavasti edes yksi hedelmöittyy ja alkaa jakaantua normaalisti, että saa taas torstaina harrastaa maakuntamatkailua. Pitkän matkan takia kun menee aina koko päivä. Olen itselleni luvannut että jos torstaina on siirto niin sen jälkeen sitten käyn shoppailemassa jotain kivaa...

Nasulle tsemppiä....

rriitu sängyn pohjalta...

Vierailija
19/66 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites NASUn punktio meni???

Mulla on jälleen kerran huonoja uutisia. Tähän asti kaikki on mennytkin hoidossa liian hyvin. Soitin äsken labraan , ja vain yksi viidestä solusta on hedelmöittynyt.

Soitan vielä aamulla että mikä tilanne on, kannattaako startata autoa ja ajaa 220km turhan takia.

Tiedän että yksikin alkio riittää raskauteen, mutta nyt oikeesti itkettää ja **tuttaa miksi tämä pitää olla näin hankalaa ????

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin

rriitu

Vierailija
20/66 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rriitu jaksamisia. Toivotaan, että se yksi jaksaisi siirtoon saakka:)

Mites mamabear sulla menee?

Mulla oli eilen punktio ja se meni ihan ok. Kotona sitten oli aika tuskallista, kun vähän väliä tuli kramppeja vatsaan, mut nyt on jo ihan ok olo.

Meille soitettiin just aamulla ja meillä oli 14 munasolua, joista 10 kypsää ja niistä 9 hedelmöittynyt. Huomenna aamulla sitten olis siirto:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi