Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ivf-/icsi-hoidon aloitus vko3 - pinoa pystyyn :)

02.01.2007 |

Hei! Jokos täällä on muita, jotka aloittelevat hoidon vko 3 paikkeilla? Itselläni varmistui tänään, että pääsen aloittelemaan sumut kp21, joka osuu tämän kuun 20.päivään. Tavoitteena siis ivf ja yhden alkion siirto.

Taustaa sen verran, että menossa on " projekti pikkusisar" . Esikoinen sai alkunsa kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen kolmannesta ivf:stä ja täyttää keväällä 2v. Lapsettomuuden syynä meillä on minun miten sattuu toimivat munasarjani. Diagnoosi on kai pco-tyyppiset munasarjat ja kiertoa ei ilman lääkkeitä ole; menkat saattavat tulla kerran vuodessa, jos silloinkaan. Olen sikäli hankala hoidettava, että pienilläkin lääkeannoksilla munasarjat reagoivat voimakkaasti, joten hoito on melkoista tasapainoilua. Hoidossa olen julkisella puolella ja kyseessä on viimeinen julkinen hoito, ellei tältä kierrokselta sitten jotain jää pakkaseenkin.

Muita sumuhuuru- piikitys- ja piinailu- sekä tietysti myös plussajunakavereita kaipalee soffis

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään kovin ilosta hypellä enää. 24 solusta melkein kaikki oli hedelmöittyny, mutta tuloksena vain 1 alkio. Muut olivat lakanneet jakautumasta alkuvaiheessa.

Tuo yks siis nyt kyydissä ja toivotaan parasta!

Vierailija
22/66 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siirrossa, yksi hedelmöittynyt oli saanut yön aikana kaverin :) Alkiot olivat 2-ja 3-soluisia. Pakkaseen ei saatu mitään. Mutta ainakin kaksi viikkoa on taas toivoa :)

Nasu hyvältä kuulostaa, ehkä teillä sitten pakkasen ovi huomenna narisee...

rriitu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siirrossa, yksi hedelmöittynyt oli saanut yön aikana kaverin :) Alkiot olivat 2-ja 3-soluisia. Pakkaseen ei saatu mitään. Mutta ainakin kaksi viikkoa on taas toivoa :)

Nasu hyvältä kuulostaa, ehkä teillä sitten pakkasen ovi huomenna narisee...

rriitu

Vierailija
24/66 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamabear ja rriitu onneksi teillä kuitenkin saatiin mukaan yks matkalainen. Sen täytyy olla niin sitkeä, kun se on yksinään tähänkin asti selvinnyt:)

Mulla oli tänään tosiaan siirto ja hyviä uutisia kuultiin jälleen.

1.luokan alkio siirrettiin mukaan ja 7 hyvää alkiota saatiin pakastimeen (kuulema kaikki vähintään 2.luokkaa). Kaikki alkiot olivat nelisoluisia. Tässä hoidossa on kyllä kaikki mennyt tosi hyvin, mut täytyy vain toivoa, että menisi hyvin loppuun asti:)

Vierailija
25/66 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin, että rriitulla siirrettiin kaksi alkioita. Ne varmaan tukee toinen toistaan:)

Vierailija
26/66 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu muille piinailijoille??

Minullakin vasta pp5 ja aika kuluu hitaasti.. Menisipä viikko jo! Haluaisi päästä testamaan :)

Vierailija
27/66 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matelee.....

Oireita suuntaan tai toiseen ei tässä vaiheessa ole. Kestoturvotusta vaan.

Ajattelin että jos jaksais ensi keskiviikkoon asti jaksaa ja sitten testailis...

rrittu pp5 (vasta)

Vierailija
28/66 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on maha edelleen turvonnut. Jonkin verran myös vihlaisuja oikeassa kyljessä äkkinäisissä liikkeissä ja mahaa nippailee silloin tällöin.

Lisäksi pieniä röyhtäilyjä varmaan 10 krt päivässä. Onko teille tullut jotain oireita lugeista? Kuten jo sanoittekin aika menee hitaasti eteenpäin, joten ei auta kuin ootella. Minä pp:nä teille on annettu ohje testailla? Mulla on vasta pp 16, mut tuskin jaksa odottaa sinne asti. Me kyllä lähdetään miehen kanssa ulkomaanmatkalle lauantaina ja tullaan sit 3.3. enkä taida ottaa sinne testiä mukaan, mut saahan niitä sieltäkin:)

Tsemppiä piinailuun molemmille:)

Nasu-80

Vierailija
29/66 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä myös teille rriitu ja nasu ja nasulle hauskaa matkaa!

Mulle lääkäri ei sanonut mitään tarkkaa testipäivää. Sanoi vaan, että voi pitää hyvänä merkkinä, jos menkat ei ole alkaneet 12-14 pv siirrosta ja sit voi testailla. Uskoisin kuitenkin (nettitietoni perusteella :) et " virallinen" testipäivä olisi pp14 eli 1.3. to. Meinasin kyllä testata (jos aihetta on) niin tiistaina pp 12 ekan kerran..

Vierailija
30/66 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hoitaja sanoi testipäiväksi pp 16 eli ensi vikon lauantain :) Sama kuin olisi seinille puhunut, kuka hullu (tai siinä vaiheessa on jo hullu) jaksaa odotella sinne saakka. Mulla on kaappiin jäänyt yksi rfsun testi tai jotain sinne päin. Ajattelin siihen lirauttaa ti tai ke. Ukolta kysyin mielipidettä testauspäivästä ja hän sanoi että silloin kun hoitsu sanoi :)

Olisipa hän minun pikkuhousuissani ;) niin tietäs että ei tämä niin helppoa oo.

Sitten oireosastoon, ja niitähän löytyy kun mielikuvitusta käyttää...

-Turvotus ei oo oikeastaan laskenut yhtään

-eilen iski janotus

-pp5 aamuna oli joku kauhea kipukohtaus kohdun kohdalla (silloin tietty kiinnittyi ;) )

- Tissit on edelleen muhkeat ja kipeät

- Kaksi aamuyötä olen herännyt vähän väliä juomaan ja sitten pissille (hcgtähän kehittyy eniten aamuyöstä)

- röyhtäily on lisääntynyt (on tietty kun koko ajan pitää mussuttaa jotain)

- Eilen aamusta asti on lämmöt ollut puoli astetta korkeemmat kuin normaalisti

-Nenä on tukkoisen tuntoinen , eli nämä kaksi edellistä tietänee flunssaa

Ja lisää oireita kehittelen heti kun jostain luen mitä muuta vois olla ;)

rriitu ja pp8 vasta

Vierailija
31/66 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli nyt tulla kommentoimaan tuota rriitun oirelistaa ihanine perusteluineen :) Just noinhan se menee, että kaikki voi viitata kaikkeen. Mutta kyllähän tuo lupaavalta kuulostaa!! Nyt ei muuta kuin pitkää piinapinnaa ja onnea matkaan! Ja luulisi, että esim. ke voisi testitulos olla jo luotettava. Itse otin edellisellä kerralla varaslähdön ja hyvin vahva viiva siihen tikkuun tuli heti, taisi olla pp 13 tai 14.

Vierailija
32/66 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun listalta puutu kuin:

- kuvotus; hcg lisääntyy tai sitten keltarauhashormoni (tai se flunssa) tekee tepposensa. Tai sitten loppupiinassa puhdas jännitys. Tai ylenmääräinen veden juominen...

- palelu; jälleen vaihtoehdot hcg tahi flunssa

- sykkeen kohoaminen; viittaan edellisiin+ stressi

-väsymys; kts. edelliset sekä niiden kaikkien aiheuttama katkonainen yöuni

:) Ihmeellistä on naisen elämä...

Vierailija
33/66 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän oireita täällä voisin kuvitella..

- rintojen turvotus (liivit ei meinaa mahtua päälle)

- röyhtäily (mieskin jo huomautteli, kun menimme sänkyyn)

- mahan oudot nippailut (varmasti tämmöisen käsittelyn jäljiltä)

- nenän tukkoisuus (eihän tämä tietenkään ole oikeaa flunssaa :)

- kamala valkovuoto (ja sehän ei varmasti johdu lugeista)

- mahan ajoittainen turvotus (mistäköhän sekin mahtaisi johtua)

- armoton väsymys (joka jostain syystä kestänyt koko hoitojen ajan..)

Kyllähän noita pystyy aina keksimään :D Mutta on varmasti ainakin vuoden päivät, kun olen viimeks pohtinut tämmöisiä mahdollisia oireita (eli kun ei ollut lapsettomuusdiagnoosia vielä).

Koitetaan kestää vielä viimeiset piinaavat päivät. Ajatelkaa, että puolet piinasta jo takana!!!

Vierailija
34/66 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haamu ilmestyi tänään testiin ja vielä päiväpissasta tehtynä.. Aamuinen testi meni jostain syystä pilalle, eikä tullut silloin edes kontrolliviivaa.

Jokos muut alkaa testailemaan??

Vierailija
35/66 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negahan sieltä pamahti :(

Pettynyt rriitu

Vierailija
36/66 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Rriitu :( Olisin niin toivonut meille kaikille plussaa!

Itse olen vielä ihan hämmästynyt noista haaleista, mutta selvistä viivoista kahdessa eri testissä.

Vierailija
37/66 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Piti tulla nain loman keskella lukemaan teidan kuulumisia ja kirjoittamaan omia. Pahoittelut negasta rriitu:( Jaksamisia!

Oikein paljon onnea mamabear plussasta:)

O.N Testatin tana aamuna plussan eli pp12, vaikka ei ollut tarkoitus viela testata. Oon aivan onneni kukkuloilla ja samalla tietenkin pelottaa pysyyko masuasukki mukana. Tuntuu viela niin uskomattomalta tama plussa, etta on vaikea uskoa siihen 2,5 vuoden jalkeen. Arvatkaa onko muutaman kerran luettu sanakirjan kanssa raskaustestin ohjeet, kun se on taalta ostettu:) Niin ja oireista. Mun rinnat on suurentunut huomattavasti ja niissa nakyy tosi selkeasti verisuonet ja nannin ymparys on suurentunut. Sit ma voisin syoda vaikka kuinka paljon ja tietenkin niita nippailuja/menkkamaisia jomotuksia vatsassa.

Tarrasukkia meille mamabear ja toivottavasti paastaan sit myohemmin samaan pinoon odottajiin. Viela rriitulle halauksia!

Vierailija
38/66 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menkkoja, ei oireita. Tämä menee nyt kerrassaan oudoksi. Ei ensimmäistäkään kuumaa aaltoa, hikoilua tai mitään. Paitsi tietty tämä turvotus; silmäpussit tämän aamun punnituksessa jo 2,5kg, kääk! Pitänee huomenna soitella polille ja kysyä, pitääkö ensi viikon nollaultra nyt sitten siirtää. Piikitykset pitäisi nääs aloitella jo viikon kuluttua.

Tiedä nyt sitten, onko tämä huono vai hyvä juttu, kun kroppa ei tunnut reagoivat hoitoon mitenkään. Aiemmilla kerroilla on vuoto alkanut jopa etuajassa ja vaihdevuosioireet vieneet liki hulluuden partaalle. Munasoluja tullut follikkelimäärään nähden vähän eikä laadussa ole hurraamista ollut ja kaupantekijäisinä sitten hyperi.

Mutta näin täällä tänään.

Tsempitykset ja onnenpotkut teille, jotka jo pääsette piikityspuuhiin.

Jälkijunassa soffis

Vierailija
39/66 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin eka hoidon suunnittelukäynnillä (v. 1999) vlssä että onnistumis-% on 50%. Hah ,viisi hoitoa ja yksi pas myöhemmin % on tasan nolla :( meillä kuulemma siksi 50% kun kummallakin ennstään lapsi, mutta sehän ei takaa sitä, että vaikka kuinka saataisiin alkioita siirrettyä että kiinnittyis :(

Mutta siis asiaan. suprecurista oli oireina hikoilua ja yksi aivan hirveä kuuma-aalto toissa iltana,ja kiukuttelua, eipä muuta. Tänään oli 0-ultra , kaikki on niin kuin pitää ja puregonit sitten kehiin vaan , tiistaina seuraava kontrolli...

rriitu

Vierailija
40/66 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pieleenhän tämä homma meni. Kohdun limakalvo ei ollut ohentunut niin kuin pitäisi, joten joudun hysteroskopiaan, lääkäri epäili siellä olevan polyyppeja tms. Hoidot joudutaan nyt keskeyttämään ja jatketaan sitten joskus kunhan hysteroskopia käyty läpi ja siitä toivuttu.

Minä poistun tästä pinosta takavasemmalle, mutta toivon täydestä sydämestäni, että teillä muilla olisi parempi onni ja saisitte nyytin vielä tämän vuoden puolella!

t: sasseli, joka menee nuolemaan haavojaan... taas kerran :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä