Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tarvitsisit selvitäksesi jos tulisi joku 'kansalaispalkka'? Hur mycket skulle du klara dig med om vi fick någon 'medborgarlön'?

Vierailija
19.11.2023 |

Paljonko tarvitsisit selvitäksesi jos tulisi joku 'kansalaispalkka'? Asunto, vaatteet, kengät, 'kulkeminen' sun muut kuin ruoka täytyy hoitaa muulla tavalla...

Hur mycket skulle du klara dig med om vi fick någon 'medborgarlön'? Bostad, kläder, skor, 'trafik' och annat än mat borde man klara på något annat sätt... 

Minä olen pyörittänyt koko talouttani noin 1200 eurolla kuukaudessa jo ainakin noin 20 vuotta... ja asunnon kuukausimaksun on noin 70 %... ihminen selviää yllättävän vähällä... Olen köyhä mutta en surkuteltava... on niitä jotka ovat minulle kateellisia kaikesta siitä mitä minulla on...

Jag har rullat min hela ekonomi de ca sista 20 åren med ca 1200 euro i månaden... och bostadens månadsavgift har varit ca 70 %... en människa klarar sig med förvånandsvärt litet... Jag är fattig men inte någon att tycka synd om... det finns de som är avundsjuka för vad jag har...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni riittäs. Toisen tonnin vois tienata keikkatöillä työn tekoa pari kertaa viikossa harrastaen.

Vierailija
2/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä tasolla 1300/kk.  Näistä asuminen haukkaa 60%, mutta tuon voisi kyllä pakon edessä tinkiä 40-50 prosenttiin vaihtamalla halvempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonni riittäs. Toisen tonnin vois tienata keikkatöillä työn tekoa pari kertaa viikossa harrastaen.

Tästä menis 700 pakollisiin laskuihin ja loput ois mun muuhun eloon.

Vierailija
4/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euroa asumiseen (ilman sähkölaskua), 600 euroa muuhun elämiseen, nämä riittäisi oikein hyvin. En polta/ryyppää, ei autoa, en käy ulkona syömässä enkä edes elokuvis/konserteissa, en matkustele lähi-Prismaa kauemmaksi. Olen tyytyväinen nykyiseen elämääni. En kaipaa mitään luxusta.

Vierailija
5/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kärvistelen 700 eurolla eli joku tonni ois luksusta.

Vierailija
6/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nyt n. 96000 vuodessa. Tuosta voisin tinkiä muutaman tonnin.

Vierailija
7/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on halvat asumiskulut.

Vierailija
8/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin elelen mukavasti 1200€/kk, jos tulisi...

Vierailija
9/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatka vaa kärvistelyä.jossei työ maistu.se on hauskaa katottavaa ku työttömät kärvistelee.parin tunnin päästä ravinteliin syömään samal vähän testaa uutta autoo.

Vierailija
10/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 800. Ilman autoa pärjäisi vähemmällä. Oma asunto maksettu ja asumiskulut edulliset. 

Vierailija
11/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin aloitus melko varmasti. Se on keksinyt tuon ruotsin kielen pienenä lisäsävynä. Trollihan on köyhä, joka larppaa rikasta joten uskon uskon. 

Vierailija
12/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuleva mies on valmis maksamaan perheen kuluja? Se vähintään. 

Vierailija
13/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kuin nytkin eli 0 euroa.

Kyllä ihmisen on kyvyttävä ITSE huolehtivan itsestään.

Vierailija
14/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollin aloitus melko varmasti. Se on keksinyt tuon ruotsin kielen pienenä lisäsävynä. Trollihan on köyhä, joka larppaa rikasta joten uskon uskon. 

Niinpä. Tunnistan tämän aloittajan. Samat maneerit aina. Käyttää heittomerkkejä, eikä ymmärrä niiden oikeaa tarkoitusta. Lisänä nuo ... Todella rasittavaa lukea noin huonoa tekstiä. Köyhä siis selvästi, kun ei ole sivistynyt kirjoittaja. Aiemmin hänellä oli myös paljon huutomerkkejä. 

Vierailija
15/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmasta rahaa  täällä vaa  toivotaan lisää

Vierailija
16/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka tarkottaisi sitä, että ei tarvitsisi asua työn vieressä Helsingissä, vaan vaikka Savossa, jossa asua voi pikkuvastikkeella. 900€ olisi näin yksinasujalle riittävä kansalaispalkka. Sillä kyllä pärjää, mutta ei mällätä, eikä piirretä liidulla.

Vierailija
17/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lär dig först svenska innan du försöker skriva den. Du, din pucko!

Vierailija
18/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt palkasta jää reilut 3 500 eur kk käteen verojen jälkeen. Sillä summalla pärjää Suomessa kohtuullisesti kun ei törsää. Eli 3 500 eur.

Vierailija
19/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ukrainalaispakolaiset laittavat saamansa 300€/kk säästöön ukrainaan ja elävät ilmaisella ruoalla ja asunnolla, joten ei kai suomalainen sen enempää tarvitse.

Vierailija
20/24 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on halvat asumiskulut.

Yhtiövastike on 300 e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan