En kyllä tajua, miksi kukaan nainen haluaisi timantteja. Mitä tyhjiötä niillä täytetään?
Kommentit (48)
Timantti on vain koriste korussa. Niin kuin esim. topaasi tai helmi.:D
Tämä on taas tällainen palstamiehen "ymmärtää kuin pässi tähdistä pohdiskellessaan tähtitaivaan olemusta"-tarina.
Ap, sinun ei tarvitse ymmärtää tavallisten ihmisten pariutumista tai uhriutua niiden miesten puolesta, jotka vihkisormuksia rakkailleen ostaa.
Mut kihlattiin itsetehdyllä tuohisormuksella. Se on mulle timanttia arvokkaampi.
Jopas on mielipiteet ketjussa. Mä ostin itse oman sormukseni. Ei ole koskaan puoliso ostanut mulle korua.
Vierailija kirjoitti:
Timantin saaminen lahjaksi nostaa myös itsetuntoa. Olen niin arvokas, että joku haluaa törsätä minuun tällä tavalla.
Itse ahdistuisin :D Pelkäisin hukkaavani sen.
Vierailija kirjoitti:
Timanttisormus on korujättien propagandaa. Keksittiin väite, että vihkisormuksen pitäisi maksaa pari kertaa miehen kuukaudipalkan verran, jotta leskeksi jäätyään nainen ei jäisi tyhjän päälle vaan voisi myydä sormuksen. Hyvin puri ja timanttien myynti saatiin nousuun.
Itse asiassa kihlasormus ja sen arvon pitäisi olla kolme kertaa kosijan kuukausipalkka. Vihkisormushan on usein aika vaatimaton esim USA:ssa ja Briteissä missä tämä viesti on uponnut kuin veitsi voihin.
Olen itse britin kanssa naimisissa ja mulla on varsin hulppea kihlasormus ja muutenkin aika paljon arvokoruja joita mies tykkää mulle lahjaksi ostella, ja minä tykkään niitä käyttää. En tiedä mitä se sitten meistä tau meidän parisuhteesta kertoo?
Minä pidän kauniista asioista ja mies haluaa osoittaa rakkauttaan ja arvostustaan timantein arkisempien huomionosoitusten ohella.
Ollaan oltu naimisissa jo melkein 20 vuotta ja yhdessä yli 25.
Olen vähävaraisista perheestä,ostin pienet timanttikorvakorut itselleni lahjaksi kun saavutin työelämässä itselleni merkittävän asian. Pidän kauniista asioista ja ne ilahduttavat joka päivä sekä muistuttavat siitä että en koskaan luovuttanut vaan pyrin kohti unelmiani.
Vierailija kirjoitti:
Niiden jälleenmyyntiarvo säilyy toisin kuin kulta kun se laitetaan sormuksen muotoon niin se ei oikein ole minkään arvoista, siksi sitä kutsutaankin romukullaksi. Oletko kuullut romutimanteista? Niinpä.
Ei säily. Missä ja kuka ostaa sinulta perustason timanttikorun niin että timantista maksetaan jotain ekstraa?
kuppaaja hyötyy mieluummin paljon kuin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähävaraisista perheestä,ostin pienet timanttikorvakorut itselleni lahjaksi kun saavutin työelämässä itselleni merkittävän asian. Pidän kauniista asioista ja ne ilahduttavat joka päivä sekä muistuttavat siitä että en koskaan luovuttanut vaan pyrin kohti unelmiani.
Mä palkitsen itseäni myös kauniilla asioilla kun saavutan unelmiani!
Mä olen ostanut sekä kummitytölle että sisarusteni tyttärille ylioppilaslahjaksi timanttikorun. Kyllä aikuisella naisella pitää edes yksi arvokoru olla!
Mä olen ikisinkkuna ostanut aina omat koruni (no lahjoiksi kyllä saanut toki joskus) ja joitakin timanttikoruja myös vaikka en ole mitenkään kovin varakas. Miksi? Koska ne ovat kauniita ja kyllä ne myös kohottavat itsetuntoa - mä olen sen arvoinen. Miehet nyt ei kauheasti koruja yleensä käytä, mutta onhan niilläkin omat vastaavat juttunsa, esim. jotkut hankkivat arvokkaan rannekellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä palkitsen itseäni myös kauniilla asioilla kun saavutan unelmiani!
Mulle se tavoitteen saavuttaminen itsessään on palkinto.
Vierailija kirjoitti:
Täyttääkö mies tyhjiön korulla?
Mies osoittaa ihailuaan naista kohtaan antamalla korun lahjaksi.
Se tyhjiö on siellä korvien välissä.
En ymmärrä ap:n logiikkaa.
En mä koruilla mitään tyhjiötä täytä vaan haluan vain kauniita koruja mitä käyttää. Ei sen kummallisempaa. Toki timantteihin mulla ei ole varaa, mutta jos olisi, niin jotakin kauniita timanttikoruja ostaisin. Olen sinkku ja ostin itselleni joululahjaksi hopeisia koruja setin.
En myöskään ymmärrä tuota joidenkin ajattelutapaa, että koruissa pitäisi miettiä jälleenmyyntiarvoa. En mä lahjaksi saamiani tai itse ostamiani koruja myy eteenpäin. Mä pidän ne ihan itselläni ja käytän niitä. Tein aloituksen tänne aiemmin noista ostamistani hopeakoruista ja jotkut soitti suutaan, että tuollaista halpaa, miksi hopeaa, ei ole jälleenmyyntiarvoa, jne. No en mä niitä koruja ostanut muuta kuin itseäni varten ja mulle lähes 300€ on iso summa. Joidenkin mielestä ei olisi saanut käyttää rahaa noin paljon tuollaiseen eikä mennyt jakeluun, että halusin hemmotella itseäni selvittyäni erosta. En noilla koruilla täytä mitään vaan ihan vain hemmotettelua ja ihastuin korujen ulkomuotoon heti kun ne näin.
Samaa mieltä. En käytä mitään koruja, ne vaan pyörisivät kylppärin kaapissa vanupuikkojen, hiusdonitsien ja hammaslangan seassa. Mitä järkeä sinne on jotain timantteja ostaa.
ihana tietää että oot 10.000 euron sormuksen arvoinen :D
Pahoittelen, mutta lähes kaikki ihmisrakkaus perustuu tälle. Voit tietenkin perustella omaa haluttomuuttasi/piheyttäsi ja itsekkyyttäsi sillä, että vain _sinä_ rakastat pyyteettömästi - ilman vaihtokauppoja 😂