Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän joulupöydässä on aattona tarjolla?

Vierailija
18.11.2023 |

Eli se aaton pääateria (meillä illallinen). Kiinnostaa tarkat listat mitä ihmisillä on tarjolla ja vähän ketä syömässä (lapsia/aikuisia). Ja mitä juomaksi. Yritän keksiä uusia ideoita meidän joulupöytään. 

Kommentit (321)

Vierailija
21/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jotakin muuta kuin niin sanottua jouluruokaa. Emme pidä erityisesti kinkusta ja rosollista ja laatikoista sun muusta sellaisesta. Syömme toki hyvin muttemme joulupöperöitä.

Vierailija
22/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohi, graavilohi, kinkku, lihapullat, porkkana-, lanttu-, peruna- ja makaronilaatikot, rosolli, vihersalaatti. Nuo ne perinteiset, ehkä jotain lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä aika runsas joulupöytä ja ruokapöydässä lapsia ja aikuisia: mm. rosolli + kermaviili, punajuurisalaatti, perunasalaatti, graavilohi, uunilohi, keitetyt perunat, kinkku, lihapullat, erilaisia laatikoita.

Vierailija
24/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisihenkinen perhe, kolme aikuista ja kaksi teiniä. 

Pöydässä on kinkku ja neljä perinteistä laatikkoa, lanttu-, porkkana-, peruna- ja maksalaatikko.

Kukaan ei oikeastaan jaksa muut syödäkään, joten jos jotain salaatteja ollaan joskus laitettu, ne on jääneet syömättä. Kinkku ja laatikot on kuitenkin hyvin tuhtia ruokaa.

Vierailija
25/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ostan palan savulohta, säilykeherneitä ja luomupottuja. Ei ole perhettä tai yhtään ystävää, niin itsekseni olen vain, vaikka joulu olisi mulle sinänsä todella tärkeä juhla.

Voi, eikö ole yhtään sukulaistakaan kenen kanssa voisit olla? :(

Vierailija
26/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Karjalanpaisti, keitetyt perunat, rosolli, imelletty perunalaatikko, porkkanalaatikko, savustettu lohi.

Ruoka iltasella, päivällä karjalanpiirakoita ja hedelmiä lähinnä. 

Vierailija
27/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catering menu joulupöydässä tänä vuonna:

Tuoresalaattia 

Metsäsienisalaattia

Rosollia, punajuurikermaa

Siianmätiä, Sipulia, Smetanaa

Yrttigraavattua lohta

Marinoitua siikaa

Kylmäsavustettua Poronpaistia

Savukalkkunaa

Maksapasteijaa

Joululeipää ja levitettä

Peruna-, Porkkana- ja Lanttulaatikkoa

Persilja perunaa

Savustettua lohta ja Hovimestarin kastiketta

Joulukinkkua & kastiketta ja herneitä

Joulutorttuja ja pipareita

Suklaakonvehteja

Luumuhyvettä

Juomana vettä, olutta, puna- ja valkoviiniä, konjakkia ja likööriä, samppanjaa.

Vierailija
28/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kauheaa jos joutusi viettämään orjallisesti tuollaista perinteistä joulua, mitä useimmat.

Vierailija
29/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se riisipuuro aamusta. Sitten syödään torttukahvit ja illemmalla sitten perunoita, kinkkua, porkkanalaatikkoa, lohta, salaattia ja karjalanpaistia. Meillä ei niin hirveästi jouluruokia arvosta kukaan, nuo on ainoat mitkä menee. Juomaksi limukkaa, vichyä tai maitoa. 

Vierailija
30/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kauheaa jos joutusi viettämään orjallisesti tuollaista perinteistä joulua, mitä useimmat.

Me jotka vietämme tuollaista perinteistä joulua teemme niin, koska nimenomaan haluamme viettää sitä juuri niin ja koska nimenomaan tykkäämme perinteisestä joulusta perinteisine ruokineen. Emme vietä sitä siksi, että jotenkin joutuisimme tekemään niin.

Vierailija
31/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikot (maksa, porkkana, lanttu, peruna)

Italiansalaatti

Sienisalaatti

Graavi- ja kylmäsavulohi

Lämminsavulohi

Kinkku (minä ja lapset emme välitä, mutta mies ja lasten kumppanit, on siis aikuisia lapsia jo)

Salaatti

Kotikalja, punaviini, cokis

Illalla aina kahvin kanssa joulutorttuja ja juustoja+hilloja+keksejä

Näistä se meilläkin pitkälti koostuu, lisänä on vielä itse tehtynä katkarapukimaraa, mätimoussea. Ja kahvipöytään joku kakku.

Vierailija
32/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain punalaputettua pakastimesta.

Vierailija
33/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me jotka vietämme tuollaista perinteistä joulua teemme niin, koska nimenomaan haluamme viettää sitä juuri niin ja koska nimenomaan tykkäämme perinteisestä joulusta perinteisine ruokineen. Emme vietä sitä siksi, että jotenkin joutuisimme tekemään niin.

Rahvaalla rahvaan huvit ja maku.

Vierailija
34/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvaalla rahvaan huvit ja maku.

Mitä rahvasta on vaikkapa graavilohessa, siian mädissä, juustotarjottimissa hilloineen? Päinvastoin, eihän tuo ole rahvasta nähnytkään. 

Vierailija
35/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ostan palan savulohta, säilykeherneitä ja luomupottuja. Ei ole perhettä tai yhtään ystävää, niin itsekseni olen vain, vaikka joulu olisi mulle sinänsä todella tärkeä juhla.

Ei ole tullut oltua yhteyksissä sitten lapsuuden, kiitos vanhempien ja niiden sisarusten riidan ja sisäänpäin sulkeutuneisuus. Näin tämä on mennyt monta vuotta.

Vierailija
36/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi, kylmä- ja lämminsavulohi, erilaisia pateita, erilaisia mätejä, punajuuripaistos, rosolli, lanttu-, porkkana-, imellettyperuna-, bataattilaatikko, itse paistettu kinkku, ruiskuoreen tehdyt karjalanpiirakat, perunoita, sienisalaatti.

Tapaniniltana erilaisia juustoja, hedelmiä, ranskalaista punaviiniä.

Vierailija
37/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut oltua yhteyksissä sitten lapsuuden, kiitos vanhempien ja niiden sisarusten riidan ja sisäänpäin sulkeutuneisuus. Näin tämä on mennyt monta vuotta.

Lähde jouluksi maatilalomalle. Siellä saat joulutunnelman, kaikki jouluherkut ja seuraa ruokapöytään, koska siellä muitakin lomalle tulleita ihmisiä, osa yksinäisiä.

Vierailija
38/321 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia. En ole suomalaisten perinnejouluruokien ystävä ollenkaan. Kaloista ja riisipuurosta tykkään, mutta en mistään muusta. 

Vierailija
39/321 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla sen seitsemää alkuruokaa ja saman verran muita, eikö teillä tule inhottava olo jo pelkän pöydän näkemisestä? Paljon heitetään ihan varmasti pois!

Minulle riittää vaikka mäti ja perunat, sitten vähän lanttulaatikkoa ja kinkkua, ehkä jotain vielä, ja sitten vaikka suklaamousse. Miksi pitäisi olla ähkytarjoilu?

Vierailija
40/321 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunaa ja laatikoita.Kannattaa ostaa kalkkunaa. Terveellisempää kuin sian liha.Ehkä kalliimpaa. Ajattelen myös miten älykkäitä ja kivoja sikoja käsitellään.Olen nähnyt sikalan ja ne olivat ilman tilaa siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi