Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1773)

Vierailija
441/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla siivousymmärrys tasolla nolla. Pesuhuoneen kaakeleita ei ole pesty, kahvinkeitin samea, pöydän tasot ja lattiat tahmeita, koirankarvaa sohvat täynnä, mattoja ei pestä, joka paikka tursuaa tavaraa, lasten huoneessa lelukasa eikä leluja ole koskaan pesty. 

Tuollaisia kämppiä olen tavannut yhäreillä joiden luona olen käynyt panotreffeillä. Arvatkaa kaksi kertaa oliko sängyssä puhtaat lakanat? 

Vierailija
442/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä koskea mihinkään sellaisessa paikassa, jossa tiedä että kumpikaan talon omistaja ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottomuus on epämiellyttävää mutta kaikkein pahinta on se, että taloudessa on koira. Ne ovat etovia elukoita. Toisaalta minulla on aina mukana tummaa suklaata ja xylitolia, jotta voin tarjota niitä näille ihmisen viheliäisille ystäville.

Vierailija
444/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ällötä mutta ihmetyttää tuttavaperheen (isohko) talo joka on monta vuotta muuton jälkeen niin epäjärjestyksessä että osa ovista on kiinni ja huoneisiin ei näe. Keittiö kokoa suurtalous ja kaikki tasot täynnä epämääräistä sälää. Lapsen huoneessa sänky ja lakanat, ei juuri muuta, ei ole esim. pölyallerginen lapsi. Työssäkäyviä ihmisiä, ei ole sukulaisilta peritty talo. Mietin vaan että jos ottaa parisataa tuhatta lainaa niin eikö sitten haluaisi pitää asumuksen edes nättinä? Tällä en tarkoita sisustuslehtien ja myynti-ilmoitusten musta/valko/harmaa pelkistystä vaan ihan perussiistiä.

Vierailija
445/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä koskea mihinkään sellaisessa paikassa, jossa tiedä että kumpikaan talon omistaja ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen. 

Yhdelle yhärille ei ollut ongelma keittää aamukahvia ja tehdä aamupalaa pesemättä käsiääb vaikka yöllä oli ollut seksiä.

Vierailija
446/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskatahrat vessan seinässä tai ovessa kuukaudesta toiseen lasten ollessa jo lähes aikuisia ja melkein homeiset, aina kosteat käsipyyhkeet, jotka on selvästi vaihdettu edellisen kerran kuukausia sitten. Vaikka väittäisi olevansa kuinka kiireinen tahansa tavallisen kevyen päivätyön takia, käsipyyhkeiden vaihtaminen puhtaisiin ja peseminen koneessa ei ole iso homma.

Muuten olen aika tavalla siedätetty sotkuisuuteen ja likaisiin lattioihin. Entisellä tuttavalla oli tapana repiä vaatekomeroiden sisältö aina välillä lattialle ja jättää lojumaan kuukausiksi. Samoin yksi sukulainen kuorrutti aiemmin vuosikaudet lattiat aina vaatteilla ja tavaroilla niin että jos menin huolehtimaan lemmikeistä matkan ajaksi, siirsin jalalla vain roinaa sivuun tehdäkseni kulkuväylät sotkun keskelle, koska en enää ryhtynyt siivoamaan siellä kun koko talo oli selvästi jätetty siivottomaan kuntoon viikkojen ajan siinä toivossa, että olisin tapojeni mukaisesti siivonnut sen valmiiksi matkalta palaajia varten. En siivonnut. Jätin talon täsmälleen samaan kuntoon kuin asukkaat sen jättivät ja sukulaisen ilme oli näkemisen arvoinen, kun hän palasi. Itse asiassa taisin tehdä palveluksen, koska sen jälkeen hän ei enää ole päästänyt taloa yhtä törkyiseen kuntoon.

Vierailija
447/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat ja vaatteet pitkin pöytiä ja lattioita. Likainen wc, pönttö, hanat ja lattiat.

Vierailija
448/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankarvaiset sohvat ja nojatuolit.

Vierailija
449/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivottomuus on epämiellyttävää mutta kaikkein pahinta on se, että taloudessa on koira. Ne ovat etovia elukoita. Toisaalta minulla on aina mukana tummaa suklaata ja xylitolia, jotta voin tarjota niitä näille ihmisen viheliäisille ystäville.

Tämä on provo, koska kukaan eläinihminen ei pitäisi sinua ystäväpiirissään saati kutsuisi kylään.

Vierailija
450/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kävin miehen isovanhemmilla ekaa kertaa. Keittiön kaappien ovet, tasot, välitila aivan täynnä kaikkia roiskeita, samoin vessan pinnat. Nyt kun olen itse yli viiskymppinen, niin tajuan, että siivoustaidot eivät katoa, vaan näkö menee. Likaa ei näe, ellei laita lukulaseja. Ja erilaiset hartia-olkapää-käsi-liikkuvuusongelmat varmasti vaikuttavat myös fyysisesti huonokuntoisten ihmisten pystyvyyteen siivoushommissa.

Vierailija
451/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää ne vieraat, jotka menee itse hakemaan lisää kahvia keittiöstä tai aterimia. Ei mennä toisten kaapeille eikä muualle kuin sinne minne on katettu! Ihme porukkaa! Reviiri! Käytöstavat!

Vierailija
452/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat, koirat, koirat.

Vierailija
453/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin vessanpöttö. Bakteerit lentää vesiaerosolin mukana kun vessa vedetään. 

Vierailija
454/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkun pitää olla oikein laskelmoidun vähäarvoisesti sijoitettuna ilmentääkseen, että meillä, snobilassa ollaan liian sivistyneitä katsoakseen mokomaa (oikeasti kyllä katsotaan joka hömppä)

Ja kirjahyllyyn "parempien ihmisten" kirjoja, lähinnä tuottaakseen vaikutelmaa että ollaan bukee eikä bucket.

Kaikkien elämä ei oikeasti pyöri television ympärillä. Ja kyllä, on ihmisiä jotka eivät katso "hömppää" tai reality-skeidaa. Meillä televisiota käytetään lähinnä leffojen /  sarjojen streemamiseen, eikä siihen että kytättäisiin jotain w t:n pariutumis-rituaaleja ja sekoiluja mitä noilta kanavilta näyttää nykyään tulevan.

Vierailija
455/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanpissan haju, kissan hiekkalaatikko tyyliin jossain keittiössä. Kissat, joiden annetaan kävellä ruokapöydillä ja keittiön tasoilla. Lemmikkien karvat kaikkialla.

Likainen vessanpönttö tai haiseva roskis. Myös petaamaton sänky on jotenkin inhottava näky. :D

Miksi kurkistelet kenenkään makuuhuoneita. Mua inhottaa tollaiset vieraat, jotka tonkii kämpän joka nurkan 

Vierailija
456/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla kylässä bongasin 2x vaikusta keltaista vanupuikkoa wc:n tasolta, ehkä vahingossa jäänyt mut silti :D

Kyllä mä luulen, että ystäväsi (?) ihan tarkoituksella jätti ne siihen, eräänlaiseksi sisustuselementiksi.

Niille, jotka ottaa kaiken kirjaimellisesti, eli tähän ketjuun meilaavien enemmistö varmaan: tämä siis oli sarkasmia.

Höllentäkää pipoa ja tavatkaa epäsiistit ystävänne kahvilassa jos ollenkaan. Itse en ainakaan haluaisi siivousnazia kotiini. :)

Vierailija
457/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyvissä olevat tamponiy ja siteet. En halua tietää talon emännällä olevan hillopäivät.

Kuukautiskainostelua suoraan 50-luvulta! Hämmästynyt nainen 67 v.

Vierailija
458/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojalta terveisiä. Ihan turha syytellä siivoojia siitä että kaikkea ei ole tehty pikkutarkasti. Pikkutarkkaa työtä saat odottaa kotisiivoojalta joka tekee itse yrittäjänä, ja näin ollen varaa siivoukseen tarpeeksi aikaa. Mutta meidän jotka työskentelee jonkun massafirman alla, pitäisi esimerkiksi kokonainen k-citymarketti siivota 3 tunnissa. Tai 1 toimisto/hotellihuone 10 minuutissa. Tuu vaan ihmeessä kokeilemaan.

Vierailija
459/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läähättävä kuolaava koira ja ällöttävä koiranhaju sisällä. Hyi helvetti en ymmärrä miten jotkut pystyy elämään noin!

Sinulla on vain huonosti kehittynyt mielikuvitus, ei sen kummempaa. :)

Vierailija
460/1773 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan/koirankarvat ruoka tai tiskipöydällä. Pskainen jääkaapin ovi ja se kahva! Hyi ie. Kuivunut menkka/veritahra lakanois. Käyneen näköinen viikkokausia käytössä ollut käsipyyhe. Nämä ihmiset ei pese käsiään virtsalla käynnin jälkeen. Sitten p'lluisilla ja esinahkaisilla käsillään lähmivät  kaikkea.

OIet omituinen, kun pidät yhteyttä inhoamiisi ihmisiin. Miksi? Ovatko he ainoat jotka sietävät sinua? :)