Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1775)
Ensimmäisenä tuli mieleen keittiön ja vessan haisevat kosteat käsipyyhkeet. Jotkut saattaa käyttää samaa pyyhettä kuukaudenkin. Ne vaihdetaan kerran tai kaksi viikossa!
Ja sitten kuvottaa nämä eläinten omistajat, jotka eivät pahemmin välitä kodin siisteydestä eikä eläintensä jälkien siivoamisesta. Yhdessä kodissa koiran oksennuksen oli annettu kuivua olohuoneen matolle, koska omistaja ei ollut jaksanut siivota sitä pois! Yhdessä kodissa kissan hiekkalaatikko oli eteisen pöytätasolla ja eteisen lattialle oli varissut tuota hiekkaa, kun kissa peitellyt jätöstään. Kiva ottaa kenkiä pois tuossa haisevassa eteisessä, kun kissanhiekka rahisi jalkapohjissa.
Kolmantena tulee mieleen virtsalle haiseva vessa. Tähän törmää varsinkin kodeissa joissa on miespuolisia, jotka lorottelevat minne sattuu ja roiskeet lentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lika, siivouksen puute. Likainen vessa (itse olen tarkka, käsipyyhkeet vaihdan päivittäin, lavuaarin ja hanan huuhtaisen joka käynnillä käsillä ja saippualla samalla kun pesen kädet, pönttö pestään joka toinen pv), käsisaippuan puute. Pieni epäjärjestys ei niinkään häiritse, mutta selkeä lika ja epähygienisyys.
Onko vähän liikaa lutraamista?
No kyllä vaikuttaa aika pakkomielteiseltä. Vähän kuulostaa koprofobialta, ulosteiden pelolta.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joidenkin ihmisten vessoissa ei ole käsisuihkua, jonka avulla puhdistautua kakkimisen jälkeen.
Mahtaa olla ko. kodin asukkailla kivan näköiset kalsarit - varsinkin naisella, jos vaikka käyttää pikkkuruisia
nirunaru - pikkareita, jotka kulkevat pakaroiden välistä.
Miten nämä ihmiset peseytyvät kakittuaan, jollei ole käsisuihkua ????? Täysin uskomatonta !!!
Meillä on mökilläkin iso vesikannu ja pikkukauha, jolla saa vettä kankkuun.
Vessapapaperi on vain kuivausta varten.
YÖÖÖÖK näitten urpojen kakkiskalsareita.
____________________________________________________________________________________________
PAHIN HYGIENIAMOKA !!!
Toi on kyllä yksi pahimpia, ellei pahin - hyi helvetti sentään. Vuonna 2023 ja SUOMESSA !!! Venäjällä
Itserakkautesi on isoa. Huh!
Ja epämiellyttävän tyylistä itserakkautta, sitäkin kun on monenlaista. Kaikki itserakkaat eivät halua mollata muita niin kuin sinä, se on sitä parempaa itserakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä.
Ikinä et ole veitsestä kuullut?
Oikeaoppisesti salaatti revitään käsin, ei missään nimessä silputa veitsellä. Kaali leikataan veitsellä.
Vinkki: kaalisalaatista tulee paljon mehevämpi kun sen raastaa raastimella, ei pilko veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei ällötä kenenkään koti. Toisten koti on sellainen kuin on. Pääasia on se, että huomaat itse olevasi sellainen ihminen, joka arvostaa toisia sellaisina kuin ovat. Se toisen persoona tärkein, en itse ole menossa toisten kotiin sen vuoksi, että miltä näyttää? Kun ei voi tietää koskaan, että onko heillä muita vaikeuksia elämässään tai muita enemmän mielenkiinnon kohteita ja kiirettä ym. Paras aloitus olisi ehkä, että tapasin mielenkiintoisen perheen, tai ystävän ym. Tai mitä muuta hyvää heissä huomasin? En ymmärrä tätä negatiivisuuden viestintää? Samalta kuulostaa, että onko jollain jotkut merkkivaatteet tai muuta materiaa? Tekeekö se jostain ihmisestä oikeasti enemmän rakastettavan? Kun me rakastamme vain niitä ihan hassuja, nöyriä ihmisiä, jotka eivät koskaan kehu itseään. Osaavat aina niin hyvin toisille olla mukavia ja ystävällisiä toisia kohtaan. Onko tämä piirre unohtunut meidän yhteiskunnasta täysin?
Kiitos tästä! Tämä on oikea pahan mielen ketju, jossa jaetaan ilkeyttä. Se on tämän palstan leimallinen piirre muutenkin. Olin taas pitkään poissa ja palasin, ja huomaan taas, että tämän palstan vaikutus on masentava. Usko ihmisyyteen ja ihmisarvoon alkaa rapautua, kun täällä lukee näitä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin mies ärsyttää. Siis en tapaa häntä missään muualla kuin heidän kotonaan,koska hän ei erityisemmin käy ulkona. Paitsi töissä.
Hän on perinteinen suomijuntti. Kaljamaha risat vaatteet ja vähäpuheinen väliinhuutelija. Röyhtäilee ja piereskelee. Kaverini on aivan nolona ja häpeää ukkonsa käytöstä. Mieskin huomaa sen ja välillä sanoo "oho" tai "sori kun taas pääsi pieni pieru".
Hilluu lähes aina risaisessa t-paidassa ja pelkissä boksereissa kotonaan vaikka on vieraita kylässä. En kestä.
Ai kamala! Ukkohan on ihan painajainen. Mun isäni oli myös juntti. Vaikka oli vieraita, niin tämä makasi sohvalla telkkarin edessä miesten pikkuhousut jalassa hiukset sekaisin. Itseäni hävetti niin paljon! Hän ei koskaan elämässään pessyt hampaitaan ja tupakkaa poltti. Voitte kuvitella missä kunnossa ne hampaat oli ja suun hajun.
Itselleni jäi jotkut traumat tuosta. Minulle on tärkeää olla siisti ja suht huoliteltu. En omista ns. pieruverkkareita. Omassa kodissakin voi olla siistin näköinen. Ja päivittäinen suuhygienia on itselleni erittäin tärkeää ja jokavuotinen suuhygienistilla ja hammaslääkärillä käyminen.
No mutta ei liittynyt ketjun aiheeseen. Oli vain pakko kommentoida tuota aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyvissä olevat tamponiy ja siteet. En halua tietää talon emännällä olevan hillopäivät.
Kuukautiskainostelua suoraan 50-luvulta! Hämmästynyt nainen 67 v.
Mitä hmmetin kainostelua? Eihän tuossa voimaantumisoopperassa ole enää mitään järkeä! Haisevat verilkimpit eivät kuulu näkyville, vaikka kuinka luonnollista olisi. Pskantaminenkin on luonnollista ja en minä silti niihin haluaisi liukastella vierailulle tullessa. Joku roti tuohon sekoiluun kiitos.
Minua inhottaa avonainen vessanpytty (miksi siinä on kansi, jos sitä ei suljeta) sekä yksi käsipyyhe. Sellaisia pieniä vieraspyyhkeeksi tarkoitettuja pyyhkeitä saa pikkurahalla ja ne voi rullata nätisti johonkin koriin tai tasolle ja lattialle kori, johon käytetyn voi pudottaa. 
Keittiössä inhottaa se, että jotkut pesevät salaatin tiskialtaassa. Salaatti huuhdellaan juoksevan veden alla eikä kasata tiskialtaan pohjalle vaan laitetaan huuhtelun jälkeen salaattilinkoon.
Olohuoneessa inhottaa sohvien ja tuolien alla pyörivät pölypallot, tahmeat pöydät sekä likaiset ikkunat. Hankkikaa siivooja, jos itse ette osaa tai viitsi.
Lapset jotka syövät juustoa sormilla ja sit ne tulee lähellä lääppimään juustoisilla sormillaan. Vastenmielistä.
Lähdin synnyttämään. Ennen lähtöäni siivottiin koko talo, koska äiti tuli lapsia katsomaan muutamaksi päiväksi. No olipahan jäänyt vaatekaapin päällys pyyhkimättä. Siitä saikin sitten äidiltä kuulla useampaan kertaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyvissä olevat tamponiy ja siteet. En halua tietää talon emännällä olevan hillopäivät.
Kuukautiskainostelua suoraan 50-luvulta! Hämmästynyt nainen 67 v.
Mitä hmmetin kainostelua? Eihän tuossa voimaantumisoopperassa ole enää mitään järkeä! Haisevat verilkimpit eivät kuulu näkyville, vaikka kuinka luonnollista olisi. Pskantaminenkin on luonnollista ja en minä silti niihin haluaisi liukastella vierailulle tullessa. Joku roti tuohon sekoiluun kiitos.
Jaa, en tajunnut, että tarkoitit "näkyvissä olevilla tamponeilla a siteillä" KÄYTETTYJÄ siteitä. Luulin, että tarkoitit pakkauksia.
Itse en tähän ikään (67v) ole tavannut ihmistä, joka jättäisi käytetyt siteet tai tamponit näkyville, mutta sinä ilmeisesti tunnet. Ilmeisesti aika rankkoja mielenterveysongelmia on kaverillasi.
Ja olen ehdottomasti kanssasi samaa mieltä: käytetyt siteet ja tamponit vessassa näkyvillä ovat epämiellyttäviä. :) But who does that??? Onko joku kohdannut saman ongelman??
En ole noita "voimaantumistyyppejä", mutta muistan kyllä, miten nolot oli kuukautiset 60-luvulla, kun ne sain. Niiden piilotteluun käytettiin paljon energiaa. Hyvä, että edes tässä asiassa on tultu normaalimpaan suuntaan ja tyttärieni ei ole tarvinnut kohdata samaa.
Hiivan tuoksuinen mummo. Muinoin he olivat pullantuoksuisia.
Kaverin perheen rintamamieskodissa on siistiä mutta kesät talvet +30 C lämpöä. Raitista ilmaa ei tule mistään joten muutaman tunnin kyläreissn jälkeen vanhalle ulolle haisevat omat vaatteet alkkareita myöten saa aina laittaa suoraan pesuun kun tulee kotia.No tiedän että nipotan turhasta. Kukin elää tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissa keittiön tasoilla.
Minua tuollainen ei haittaa. Usein kissa on seuranani aamiaispöydässä, kissa on siis siinä pöydällä. Kerran tuo kissa varasti leipäni päältä kinkkusiivun kun olin syventynyt lukemaan kirjaa.
Oikean kissaihmisen kodissa ei yleensä haise. Märkä koira sen sijaan haisee mutta eihän se ole koiran tai omistajan vika.
Sisällä tupakointi on 100% no no.
Liesituuletin meillä putsataan säännöllisesti. Viimeeksi eilen.
En ole koskaan käynyt kylässä sellaisten ihmisten luona, jotka tupakoivat sisällä. Puolisoni joutui työnsä vuoksi käymään asunnoissa, joissa tupakoitiin. Hän joutui laittamaan vaatteet pesuun tällaisen käynnin jälkeen.
Kun kaupassa on asiakkaana henkilö, joka tupakoi sisällä, niin sen löyhkän haistaa heti kaupan ovelta asti. Ei nyt sentään isommissa marketeissa näin käy. Siellä haju pystyy pilaamaan vain yhden osaston.
Huomaako nämä henkilöt, kuinka heihin jätetään kymmenien metrien hajurako?
Joo tuo virtsalle haiseva vessa. Onneksi epätavallista.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin perheen rintamamieskodissa on siistiä mutta kesät talvet +30 C lämpöä. Raitista ilmaa ei tule mistään joten muutaman tunnin kyläreissn jälkeen vanhalle ulolle haisevat omat vaatteet alkkareita myöten saa aina laittaa suoraan pesuun kun tulee kotia.No tiedän että nipotan turhasta. Kukin elää tavallaan.
Mikä on "vanha ulo" ?