Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä erään ystäväni astianpesukoneessa on,mutta kun luukun avaa ulos tulee ihan mädänneen haju! Ystäväni on putsannut konetta sormin ettei siellä ole ruuantähteitä ja käyttänyt jotain koneenpuhdistustabletteja mutta haju vain pysyy. Astiat ovat puhtaita,mutta sen hajun takia kuvottaa juoda heillä kahvia.
Tähän haluaisin kuulla joltakulta neuvon. Meinaten omassa koneessa sama vika. Olisiko kyse väärin asennetuista putkista, että niihin jäisi pesuvettä tms. Mikään oma konsti ei ole auttanut asiaan.
Kone pesee hyvin ja astiat ovat pesun jälkeen tulikuumatkin, joten ilmeisesti desinfiointi sujuu.
Olen jopa virauttanut astiat ennen koneeseen laittoa (vaikka ei pitäisi ohjeen mukaan), mutta jo hetkessä tulee tuo paha haju koneeseen. Olen puhdistanut koneesta kaiken, mitä irti saa. Olen käyttänyt puhdistustabl
Kannattaa ottaa ne korit pois ja samaten ne korien kannatinkiskot, eli hajottaa niin atomeiksi se kone, jos mahdollista. Niissä korien kannattimissa on joskus kiva paskakerros. Tämä ot.
Jos on tarkoitus syödä tai juoda jotain, selvä lika ja tahrat vaikka ruokapöydällä, tuoleilla, astioissa ja kodinkoneissa. Eli paikoissa missä tehdään ja syödään tarjottava ruoka. Myös jos kävelee lattialla ja huomaa astuvan jonkun tarrautuvan lian päälle.
Lapsi joille ei koskaan sanota Ei nuoleskeli ruokapöytään katettuja leivoksia ja salaattikastikkeen korkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin.
Nämä tuli nyt ekana mieleen.
Millä se salaatti pitäisi silputa? Ihan ravintoloissakin käytetään siihen käsiä.
Salaattia tai mitä tahansa raaka-ainetta, joka tarjoillaan kypsentämättömänä, tulee käsitellä puhtaat kertakäyttökäsineet kädessä
Ja höpönlörön. Jos kädet on juuri pesty, ei siinä ole mitään eroa onko käsineet vai ei. En ole kerta kaikkiaan kenenkään forever nähnyt kotioloissa käyttävän käsineitä. Ravintolakeittiöistä en tiedä, kun olin sellaisessa viimeksi 40 vuotta sitten.
Likaiset tiskirätit ja tiskiharjat kuvottavat. Jostakin syystä niitä säilytetään usein tiskialtaan pohjalla. Hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei haise kissanpissa. Tyhjennän astian kolme kertaa päivässä ja vaihdan säännöllisesti hiekan. Pesen myös astian säännöllisesti ja desinfioin sen samalla.
Olen käynyt työni puolesta sadoissa kodeissa. Joissakin se kissan vessalaatikko haisee, toisissa ei. Olen aika varma, että tiheän tyhjentämisen lisäksi juurikin tuo koko hiekan vaihtaminen yhdistettynä laatikon perusteelliseen jynssäämiseen on avain hajutttomaan laatikkoon.
Desinfioit???? Apua! Ei kemikaaleja herkille kissoille!!!
Siivoa joka päivä ja desinfioi kiehuvalla vedellä!
Vinkki kissanomistajille: puupelletit ei haise kuten betoniitti!! Ja tyhjennä tietysti jokainen päivä.
Sanoiko hän desinfioivansa laatikon kemikaaleilla eikä esim kiehuvalla vedellä tai luonnollisilla puhdistusaineilla?
Mut toi kissanhiekkalaatikon lemu on kyl yks ällöttävimmistä asioista toisen kotona. Joskus kissanomistajan luokse mennessä se kissan kusen haju hyökkää nenään jo heti eteisessä ja koko kämppä lemuaa sille. Sitä hajua hengittäessä nieluun jää etova maku vierailun jälkeenkin ja vaatteet saa laittaa kotona pesuun. Joskus taas kissan olemassaolon tajuaa vasta silloin kun menee sinne vessaan ja näkee sen laatikon tai kun näkee itse kissan. Mummollani oli 2 kissaa eikä mitään hajuongelmia. Siskollani on yksi kissa ja siellä en mielelläni sen järkyttävän hajun takia vieraile. Kertoo ihmisestä eikä kissasta.
Naispuolisen tuttavan seksilelut lojuivat suoraan lattialla sängyn vieressä. Todella epähygieenisen näköistä. No se paljastui lopulta oikeaksi narkkariksi.
Huom. En itse onneksi osallistunut lelujen käyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kissa keittiön tasoilla.
Kissa on siisti eläin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei haise kissanpissa. Tyhjennän astian kolme kertaa päivässä ja vaihdan säännöllisesti hiekan. Pesen myös astian säännöllisesti ja desinfioin sen samalla.
Olen käynyt työni puolesta sadoissa kodeissa. Joissakin se kissan vessalaatikko haisee, toisissa ei. Olen aika varma, että tiheän tyhjentämisen lisäksi juurikin tuo koko hiekan vaihtaminen yhdistettynä laatikon perusteelliseen jynssäämiseen on avain hajutttomaan laatikkoon.
Hiekasta se on paljolti kiinni. Meillä ei haise laisinkaan.
Laatikko putsataan päivittäin ja kissanvessan katossa on suodatin.
Olen myös panostanut kissan ruokaan ja laatu hiekkaan.Se mikä ällöttää on kuolaavat päälle hyppivät koirat
ja niiden karvat.
kissa ei haise
Hiekasta se on paljolti kiinni. Meillä ei haise laisinkaan.Laatikko putsataan päivittäin ja kissanvessan katossa on suodatin.
Olen myös panostanut kissan ruokaan ja laatu hiekkaan.
Se mikä ällöttää on kuolaavat päälle hyppivät koirat
ja niiden karvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kissanomistajille: puupelletit ei haise kuten betoniitti!! Ja tyhjennä tietysti jokainen päivä.
SE sahanpuru kulkee pitkin taloa kissojen jalopissa ja hännässä. Paakkuuntuvaa kissanhiekkaa riittävän paksulti, niin ei haise
Inhokkini on tiskiharja, jossa on hiuksia.... yööök
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE sahanpuru kulkee pitkin taloa kissojen jalopissa ja hännässä. Paakkuuntuv
Korjaus ... kissojen jaloissa...
Kouluttamattomat koirat jotka hyppivät vasten ja yrittävät nuolla naamaa.
Kissat jotka saavat hyppiä pöydillä.
Vierailija kirjoitti:
Likainen keittiö, vessa tai sauna
Käytkö tutkimassa koko talon ?
Vierailija kirjoitti:
Likainen vessa. Lavuaarissa esim. partakarvoja ja pölyä. Vessanpöntössä jarrutusjäljet ja pölyä. Tämän vielä kruunaa vessanpöntön kansi joka on auki. HYI, mielummin kusen housuuni. Likainen keittiö, likaisia astioita tiskipöydällä ja pintoja ei ole pyyhitty, likaiset kaapinovet. Yäk.
Kusetko pyttyyn ,kun kansi on kiinni ?
Koirat sohvalla ärsyttää. Jos niiden on pakko olla sisällä, niin sitten omassa punkassaan lattialla. Ärsyttää myös kahvipöydässä, kun koira kerjää vieressä kuola valuen. Ei tule mentyä toista kertaa kylään, jossa koiraa ei kouluteta.
Jossakin vaiheessa olin työssä, johon kuului myös kotikäyntejä asiakkaiden luo. Erityisesti siinä työssä inhotti tupakan lemu. Kuvittele mielessäsi pieni asunto, jonka asukas polttaa sisällä kolme tai neljä askia päivässä. Sitten tuhkitaan vielä vähän minne sattuu.
Ja vielä homman viimeistelee mahdollinen kroonikkovaippojen käyttö. Niitä käytettyjä vaippoja on sitten odottamassa ulos roskikseen vientiä. En ole lähihoitaja, joten se vaippatouhu ei kuulunut toimenkuvaan. Suurin osa asiakkaista pystyi kyllä ilmeisesti itse vaihtamaan, mutta välttämättä "boom boom"-vahinkoon ei reagoitu kovin ripeällä aikataululla.
Vierailija kirjoitti:
Jos kissa(t) saa tulla pöydälle. Ruokaa värkätään pesemättömin käsin.
Minulla kissat saa käydä pöydällä. Siihen on hyvä syy. Kissani ovat näyttelykissoja ja siellä ne arvostellaan pöydällä. Arvatkaaa vaan, onnistuisiko se, jos kissoja olisi estetty olemasta kotona pöydällä ?
Kuka ei sitä siedä, ei tarvitse meille tulla
Pöytä pyyhitään ennen kun sille laitetaan tarjoilut. Kissat pysyvät silloin pois, kun vieraita on pöydän antimista nauttimassa ja kissani ovat terveitä
Kävin vessassa kerran ystävälläni. Pönttö oli niin kusen polttama ja katku niin väkevä, että hengittelin suun kautta. Enpä enää käynyt veskissä hänen luonaan. Huh.