miksi taitoluistelua harrastetaan mekossa eikä leggareissa?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Peitetään pikauimaritkin siihen tiettyyn mustaan säkkiin, ettei kellekään tule mitään mieleen ja yleisurheilijoille väljä haalari tai maahan saakka ulottuva säkki päälle. Entäs hiihtäjät ja pyöräilijät? Niilläkin on vain semmoinen tiukka trikoo päällään
Kielletään kaikki urheilu. Kaikkein helpointa
Pikauimarithan peitettiin niihin aivan karsean näköisiin haalareihin takavuosina, ihan sukupuoleen katsomatta. Olikin aika hupaisaa että uinnissa päällä oli haalarit, kun samaan aikaan yleisurheilijat kilpaili aina vaan pienentyvissä bikineissä.
Miksei taitoluistelijat ole vaan suoraan alasti?
Miksi sitä bodya ei voi laittaa alle ja housuja päälle? Näin säästyisi haarakiilan vilkkumislta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peitetään pikauimaritkin siihen tiettyyn mustaan säkkiin, ettei kellekään tule mitään mieleen ja yleisurheilijoille väljä haalari tai maahan saakka ulottuva säkki päälle. Entäs hiihtäjät ja pyöräilijät? Niilläkin on vain semmoinen tiukka trikoo päällään
Pikauimarithan peitettiin niihin aivan karsean näköisiin haalareihin takavuosina, ihan sukupuoleen katsomatta. Olikin aika hupaisaa että uinnissa päällä oli haalarit, kun samaan aikaan yleisurheilijat kilpaili aina vaan pienentyvissä bikineissä.
Ne puntit oli teknistä kangasta, joka vähensi veden vastusta, eikä nekään kyllä mitään väljiä ollut
Naisurheilussa pätee edelleen vanha sääntö, että pitää privaattiosat näkyä mahdollisimman esteettä. Niin kauan kuinnaiset itse haluavat niin tehdä ja suostuvat siihen, niin saavat syyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne puntit oli teknistä kangasta, joka vähensi veden vastusta, eikä nekään kyllä mitään väljiä ollut
Mutta miksei ne olleet ihonvärisiä ja miks niiden päälle ei vedetty persbikineitä taitoluistelun tai taitouinnin tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Naisurheilussa pätee edelleen vanha sääntö, että pitää privaattiosat näkyä mahdollisimman esteettä. Niin kauan kuinnaiset itse haluavat niin tehdä ja suostuvat siihen, niin saavat syyttää itseään.
Hiljattain jotkut rantalentisnaiset nosti äläkän ja uhkasi kisajärjestäjä Qataria boikotilla, kun kehtasi pyytää naisia pukeutumaan t-paitaan ja shortseihin. Halusivat välttämättä pelata perseet paljaina.
Miksi uimahyppääjänaiset pukeutuu 2 numeroa liian pieneen uimapukuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljattain jotkut rantalentisnaiset nosti äläkän ja uhkasi kisajärjestäjä Qataria boikotilla, kun kehtasi pyytää naisia pukeutumaan t-paitaan ja shortseihin. Halusivat välttämättä pelata perseet paljaina.
Jännästi miehet eivät ruikuttaneet, etteivät saaneet pelata alusvaatteissa. Qatar teki oikein, kun ohjeisti kisaajia pukeutumaan soveliaammin
Ainakin entisaikaan opetettiin ettei alusvaatteen näköisiä vaatteita saa esitellä että naiset istuivat pikkuhamosessaan jalat tiukasti ristissä ja jäällä säännöt eivät pidä koska kyse on urheilusta ja haaroväliään saa esitellä esteettä jota korostetaankin oikein haarakiilalla. Ihmiset ajattelevat ettei kukaan keskity naisten seksualisointiin mutta olen eri mieltä, kisojen jälkeen jotkin miehet katsovat esim. naistaitoluistelijoista ja voimistelijoista videoita ja paussaavat oikeaan kulmaan, lähentävät juuri haaroväliin ja tyydyttävät itseään jos ei fyysisesti niin ainakin henkisesti. Ällöttävää, tuo urheilijanainen tai tyttö on jonkun tytär kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Kyllä minä ainakin harrastin sitä ensimmäkseen "leggareissa". Tai trikoiksi niitä kutsuttiin, mutta väliäkö tuolla. Mekkoja oli vain kisa-asuina, ei niitä treeneissä käytetty.
Miehillekin leggarit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjan naiset vastustaa bikineitä
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat olla ihan hyvin alasti tuossa lajissa.
Ja miehet myös.
Minä olen ihmetellyt, että miksi heillä vaatteet yleensä on.
Hallissahan on kuitenkin lämmitys päällä, eikä se jää niin paljoa kylmää hohkaa. Luistellessa kummiskin tulee ihan lämmin.
Näkyisi liikkeet paremmin ja tuomarit näkisivät olennaisen, ja yleisö myös.
Miksi lätkäpelaajilla on se maila?
Eikö ne nyrkkeilyhanskat riitä?
Vierailija kirjoitti:
Löysät housut ja pitkähihainen paita, ongelma ratkaistu
No niin, joku keksi ratkaisun. Taitoluisteluparille molemmille päälle pieruverkkarit ja paituli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ihmetellyt miksi tytöt ja naiset puetaan urheilussa (ja muutoinkin) usein puolialastoman näköisiksi, aivan kuin jaloissa ei oisi mitään, mutta pojat on asiallisesti ja lämpimästi puettu.
Ja nykyaikanakin vielä ja jos asiaa ihnettelee, tulee joku voimaantujapimu silmille hyppimään stringit jalassa, kun "se on oma valinta, älä sinä sanele miten tytöt saa pukeutua.." 🤦🏻
Ihan yhtä lämmin se miesten trikoo on kuin naistenkin :D Ei se väri lämpimyyttä poista :D
Sä et taida osata mitään muuta kuin pistää tänne nauruhymiöitä :D On niin hauskaa että :D Mitään pervoa ei ole olemassakaan :D kun taitoluisteluasut on mielestäsi niiiin ihkuja :D
Vetihän Kiira Korpi poliisiasussa ja hyvältä näytti.
On ihan sallittua tytöilläkin pukeutua ns. haalari asuun ja näitä on ainakin lasten kilpailuissa myös tytöillä. Se antaa sellaisen eri tavalla sporttisen vaikutelman ja sillä voi ihan yhtä lailla pärjätä.
Toisaalta kyllähän naiset ja tytöt usein tykkäävät pukeutua juhliin mekkoon eikä siinä ole mitään pahaa. Niin monet taitoluistelijatkin tykkäävät kisoissa käyttää kisamekkoa. Eihän naisellisuudessa ole mitään pahaa. Vaikea olisi mekon kanssa pukeutua joihinkin paksuihin housuihin, eihän niin tehdä normaaleissakaan juhlissa.
Ja kisoissa itse asiassa on jalassa leggingsit tai paksut sukkahousut. Ne ovat paksut ja ihonväriset ja niistä ei näy mitään läpi. Mutta on yhtä lailla sallittua käyttää vaikka mustia leggareita tai sukkahousuja, jos haluaa.
Treeneistä taas on glamour kaukana. Siellä ei käytetä mekkoja vaan normaaleita luisteluhousuja ja treenipaitoja tai -luistelutakkeja.
Taitoluistelu ei todellaan ole mitään sievistelyä vaan tosi rankka urheilumuoto, joka vaatii hirmuista rohkeutta ja voimaa. On hurjan näköistä, kun yläaste- ja lukioikäiset urheilijat harjoittelevat kolmoishyppyjä. Ottavat kovan vauhdin, ponnistavat, lentävät ilman halki pyörien kolme kierrosta ja mätkähtävät jäähän kyljelleen, mahalleen, pepulleen tms. Ja joka kerta nousevat ylös ja tekevät uudestaan. Harva pystyy siihen. Minusta ei siihen olisi ja arvostan tosi paljon näitä hurjapäisiä urheilijoita.
Tasa-arvon nimissä naisille ja miehille samanlaiset asut. Esim yleisurheiluun löysät shortsit ja t-paita