Hyvin halpoja kaikille annettavia joululahjoja?
Onko vinkkejä?
Jotain mitä vielä ehtisi väkertää?
Hyvin halpoja, mutta kivoja. Joita voisin antaa noin 20 henkilölle. Siinä olisi lahjani.
Olen valmis väkertämään ja käyttää aikaa.
Kommentit (279)
Jos olet vähänkään taitava niin itse askarreltu on paras, mutta ei syötävää, paitsi todella tutuille käy. Ja ei todellakaan kaikille tarvitse olla sama, saajan mukaan on kiva tehdä. Kivoja vaihtoehtoja on ollut vaikka mitä, siitä vain tekemään. Ja niille joiden tiedät arvostavan vain ostolahjaa, niitä on halpojakin. Mieti itse mitä haluaisit jos lahja pitää olla edullinen.
Halpa ja hyvä, sellasta ei ole. Ilmainen ja hyvä on toivottaa ääneen toiselle lämmintä joulunaikaa!
Älkää turhaa kuormittako maailmaa ja toisia ihmisiä tavaroilla, syömisillä tms. Ei se mene kohdilleen koskaan.
Lahjojen tuputtaminen voi saada saajassa aikaan kauheen stressin vastalahjasta. Oletkohan sitä tullu ajatelleeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää antaa velvollisuuslahjoja!?
Me on jo vuosia sitten sovittu että lahjoja ei tarvitse ostaa ja se päätös on pitänyt. Ei tarvitse stressata mokoman takia.
Niinpä. Nämä velvollisuuslahjat ovat niitä kaikkein turhimpia lahjoja, kun hankitaan joku avaimenperä tai heijastin ihan vain siitä syystä, että pakko on jotain antaa.
Heijastin on minulle hyvä.
Omani putoilevat tai murskaantuvat auton oven väliin.
Myöskään heijastusteho ei ole ikuinen, jos heijastin säilyisikin. Parhaillaan takissani heiluu aave-hahmo.
Suolihuuhtelusetti sopii varmasti jokaiselle, eikä ole hinnalla pilattu. Helppo tilata netistä 😌
Itse olisin iloinen esiliinasta. Mummalla ja äidillä oli aina ja pidin vanhanaikaisena kunnes itse sain ja tajusin, miten kätevä on.
Huoh taas näitä keskusteluita ja sitten avataan seuraava keskustelu joulun jälkeen, jossa valitetaan mitä kaikkea krääsä on saatu tänäkin vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelin yhtenä vuonna pellavakankaasta kännykkäpusseja. Se on helppo tehdä, eikä ole välttämätöntä laittaa vetoketjua, kuminauha ja iso nappi ajaa saman asian ja pussi pysyy kiinni. Jos ei ole ompelukonetta, tuskin kännykkäpussien takia kannattaa hankkia.
Mihin ihmeeseen tuollaisia pusseja käytetään?
Harmittaa, kun en nykyisessä kännykässäni ole käyttänyt. On kolhuinen ja lasissakin särö. Vanha puhelin pysyi siistinä kun oli muodikasta käyttää suojakoteloa. Itselläni oli työkaverin lahjoittama kankainen.
Sukat! Kaikki niitä tarvitsee, ovat halpoja ja löytyy vaikka minkämallisia ja -värisiä. Itse annan Muumi-sukkia lähipiirille .
Vierailija kirjoitti:
Älä missään tapauksessa osta mukia, kynttilöitä, servettejä tai saippuoita. Ne ovat juuri sellaisia lahjoja joita annetaan silloin kun on ilman mitään muuta syytä pakko antaa jotakin. Täysin mitätön lahja vailla mitään ajatusta ja persoonallisuutta.
Olen samaa mieltä ja myös sitä mieltä, että servetit ja kynttilät ovat aina tervetulleita. Niitä tarvitaan aina. Saippuat pääsee vierasveskiin, kun niitä en yleensä itse voi käyttää. Tai jopa kiertoon. Mukit... niinpä niin. Niillä ei tee kukaan mitään, ellei sitten ole tosiaan hankittu sillä lapsen kuvalla mummille tai nololla tekstillä puolisolle.
Joskus pärähdin koristeiden tekoon. Ensin tein Halloween juttuja ja isoa kranssia oveen, niin moni tuttu ihastui siihen ja tilaili jouluksi. No, silloin ei ollut aikaa, mutta jättivät avoimen pyynnön/kutsun kranssille.
Kestokuusista oksia, jotka saa näppärästi leikattua metallisaksilla pienemmiksi. Kuivattuja sitrushedelmiä, kanelitankoja, erilaisia käpyjä, pieniä kurpitsoja, kanervia.... niistä sitten kasasin kuumaliimalla ja juuttinarulla kranseja. Joihinkin laitoin pienet ledvalot. Ja myös joulukukista tein asetelmia lahjaksi.
Sitten mulla on tapana viedä menessäni yrttipuskia. Pieniä sieviä koreja oli joskus ostanut varastoon ja nappasin omasta maasta erilaisia yrttitupsukoita. En niinkään vie kukkia, vaan noita yrttejä pitkin vuotta.
Siitä innoistuin, että teen valmiita yrttisekoituksia pieniin harsopusseihin. Kuivatin siis yrttejä ja laitoin pussukoihin. Jokunen sai näitä muutamia lahjaksi jouluisin, joko liemiä tai juotavaksi. Tein pienet selonteot. Eräs kaveri käytti niitä ihan "ilmanraikastimina" antoi sen vahvasti ympäristöön tuoksua.
Sitten vanhoista kirjoista saa kivoja koristeita. Ei niin vanhoja kirjoja, että olisi rahanarvoisia, mutta sen verran kulahtaneita, että sivut ovat rusahtavia ja hauratakin. Niistä taitellaan joko kuuseen, tai ikkunoihin perinteisiä "lumihiutale" kuvioita.. kuuseen päällekäin useampia lehtisivuja ja naru perään. Sitten jouluisista paperipusseista ja suodatinpusseista olen tehnyt muutamia roikkuavia pallloja tai tähtiä. Usea kymmenen eri kokoisia. Niistä saa kivan systeemin vaikka kattoon roikkumaan tai meillä on rappusten alle ns. tyhjään tilaan. < näitä olen lahjoittanut/tehnyt kavereillekin, kun tykkäsivät.
Vessapaperirullistakin saa yhtä ja toista isompaa juttua seinälle tai sitten ihan kuusenkoristeita. Toki vaatii maalia, liimaa ja lankaa.
Mä olen aika paljon kierrättänyt noita mun tekemiä koristeita. Äänekkäimmät saa sitten seuraavaksi jouluksi omaan kotiinsa. ;) Ollaan asioista neuvoteltu ja aina ovat ilahtuneet. Pitävät itse tai laittavat sitten eteenpäin. Huonot kannattaa laittaa roskiin.
Tähän jouluun päätin, että kaikki muoviset pallot yms joulukuusen koristeet jäävät varastoon, jatkokäyttöä varten. Tilalle tulee paperisia, puisia ja lasisia koristeita. Olen tuossa kesemmällä vuollut erinäisiä tikkuja ja keppejä.. Osasta tullut tähtiä jo narun avulla, mutta pitää kattoo mitä muuta vielä.
Osa lähtee lahjaksi ja osa jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Suklaa toimii aina.
https://urjalanmakeistukku.fi/edible-anus-peraaukkosuklaa-konvehtirasia…
Menee tilaukseen.
Jatkojohto vaikka värissä pinkki.
Älä väkerrä ihmisille mitään itse, jollet ole ihan ammattilainen ja tiedä mitä vastaanottaja tarvitsee. Se on niin noloa, saada lahjaksi joku korkeista väkerretty pannunalunen, joka on hirveän näköinen ja epäkäytännöllinen. Ne joutuu roskikseen kumminkin.
Lasten askartelu on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse suklaat tms muut herkut ja anna nätissä itse askarrellussa rasiassa.
Itse en tykkää itsetehdyistä "herkuista"- voi olla epähygieenisissä oloissa tehtyjä.😒
Sama täällä, kaikki itsetehdyt herkut lentää suoraan biojätteeseen. Olen todella tarkka elintarvikehygieniasta, en kyläillessäkään ikinä syö mitään itsetehtyjä kermakakkuja yms.
Pystytkö syömään itse tekemiäsi tuotteita vai kannattaako nekin heittää varmuuden vuoksi biojätteisiin, tahmakäpälä, jolla on likaiset kynnenaluset?
Osta kirjoja esim. Huuto.netistä. Myynnissä paljon vain kerran luettuja kirjoja. Kirjakaupasta löydät vain uusia julkaisuja, jotka eivät välttämättä ole vastaanottajan mieleen, joka haluaisi tutustua vaikka Hemingwayn tuotantoon tms
Tässä on muutamia ideoita hyvin edullisiin, mutta silti persoonallisiin joululahjoihin, jotka voit tehdä itse:
Itse tehdyt piparkakut tai keksit: Leivo piparkakkuja tai muita keksejä ja laita ne kauniiseen lahjapakkaukseen.
DIY-kortit: Tee itse joulukortit. Voit käyttää erilaisia kädentaitoja, kuten piirtämistä, leikkaamista ja liimaamista.
Luonnosta tehdyt koristeet: Kerää käpyjä, oksia tai muita luonnonmateriaaleja ja tee niistä joulukoristeita. Voit maalata ne tai lisätä niihin kimallusta.
Itse maalatut kivet: Kerää sileitä kiviä ja maalaa niihin jouluisia kuvioita tai tervehdyksiä.
Mausteiset talvateet: Sekoita itse mausteinen talvitee ja laita se kauniiseen purkkiin. Voit liittää mukaan ohjeen teen valmistamiseen.
DIY-huulivoide tai vartalovoi: Tee itse huulivoide tai vartalovoi luonnollisista aineksista. Pakkaa ne pieniin purkkeihin.
Itse tehdyt kynttilät: Valmista itse kynttilöitä sulatetusta vahasta tai kierrätetyistä kynttilänpätkistä.
Kasvaneet yrtit: Kasvata yrttejä ja laita ne söpöihin ruukkuihin. Voit valita esimerkiksi rosmariinia, basilikaa tai minttua.
Itse tehdyt joulukoristeet: Tee jouluaiheisia koristeita esimerkiksi massasta, kangaspaloista tai vanhoista joulukorteista.
Koristellut kynttilänjalat: Hanki edullisia kynttilänjalkoja ja koristele ne esimerkiksi maalilla tai kimalluksella.
Nämä ideat ovat edullisia, mutta voivat silti olla erittäin persoonallisia ja lämpimiä lahjoja. Ne osoittavat, että olet käyttänyt aikaa ja vaivaa ajatusten panemiseen lahjaan.