Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko alkaa parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka äidinkieli on eri kuin omasi?

Vierailija
18.11.2023 |

Mitä kieltä puhuisitte?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo alkanut. Miehen äidinkieli on englanti, minun suomi. Tosin englanti on toinen äidinkieleni, koska se on myös isäni äidinkieli. Puhumme tietysti englantia.

Vierailija
2/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
4/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Jos ei ymmärtäis toisen puhetta ollenkaan, ei haittais jos paneminen sujuu.

Vierailija
5/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, musta se ois jopa omalla tavallaan seksikästä ja myös erilaista ja hauskaa

Vierailija
6/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta oltu nyt parisuhteessa, joten aikamoisella varmuudella uskallan sanoa "kyllä".

Vierailija
7/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisessa suhteessa. Käytämme suomea yhteisenä kielenämme.

Vierailija
8/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Minä puhuin suomea ja hän englantia. Välillä kai puhuin englantia. Hän osasi huonosti suomea ja silloin vielä nuorena minä osasin huonosti englantia. Minä ymmärsin englantia ja ymmärsi Suomea. Ei meillä ollut mitään toimivaa yhteistä kieltä, mutta ymmärrettiin toisen puhetta. Kirjoitin hänelle englanniksi ja hän kirjoitti englanniksi myös, jos jotain viestiä laittoi. Vaikea sanoa, mikä oli yhteinen kieli. 

Vierailija
9/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta arvostaisin sitä, jos kumppanini edes hiukan yrittäisi opiskella kieltäni ja kulttuuriani. Englanti sujuu hyvin ja yksi hieman harvinaisempi kieli.

Vierailija
10/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeetä että kumppani ymmärtää puheen vivahteita. Kielitaitoni ei ole tarpeeksi vahva muunkielisen kanssa seurusteluun. 

Vierailija
11/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen ollutkin. Puhuimme englantia, joka ei kummankaan äidinkieli.

Tuntuu että englanniksi oli paljon helpompaa puhua kevyitä positiivisia kehuja ja tykkäysjuttuja. Suomeksi samat asiat tuntuisivat haudanvakavilta ja/tai typeriltä.

Työkielenäkin ollut englanti n. 20v niin ilmaisu on ihan yhtä helppoa kuin suomeksikin.

Vierailija
12/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta pitäisi olla joku yhteinen kieli kuitenkin.

Vierailija
13/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta olis paljon vaikeampaa, jos molemmat ei osattais toistemme kieliä hyvin. Haluan pystyä puhumaan omaa äidinkieltä kumppanille, ja haluan ymmärtää, kun kumppani puhuu äidinkieltään. Koska ainakin itse koen, että oon kumppanini äidinkielellä vähän eri ihminen kuin omalla äidinkielellä. Huumorintajuttomampi, tosikompi, en tajua nyansseja. Välillä haetaan sanakirjaa tai wikipedia-artikkelia sit avuksi puolin ja toisin, kun tulee vastaan joku "närhikki" tai "tädyke" -tyyppinen sana, eikä kumpikaan osaa sitä toisen kielellä ja juuri ja juuri omallaan.

Vierailija
14/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Eipä täällä Suomessakaan ole yhtään sellaista, jolla on ulkomaalainen puoliso.

Vierailija
15/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ji, kya naheen? ;)

Vierailija
16/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on britti, asutaan ei-kummankaan-kotimaassa ja puhutaan englantia.

Vierailija
17/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en voisi. Kommunikointi on niin tärkeä osa parisuhdetta, että haluan yhteisen kielen. Minulla on vielä todella huono englanti sekä lukihäiriö, mikä vaikeuttaa kielten oppimista. Eli uuden kielen opettelu hyvin olisi todella vaikeaa.

Vierailija
18/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ji, kya naheen? ;)

Bilkul.

Vierailija
19/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa alkeellisesti edes englantia, joten tuskin onnistuisi.

Vierailija
20/77 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut raskalaisen kanssa parisuhteessa, asuimme Ranskassa. Kotikielenä ranska ja englanti. En tietenkään osannut ranskaa natiivitasolla ja se kyllä harmitti välillä, tuntui kuin osa persoonastani olisi puuttunut. Tykkään esim tilannekomiikasta ja sanaleikeistä, niihin ei läheskään aina kielitaito riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän