Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*<|<|<|= HELMIEN vko 1 =|>|>|>*

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nukuttiin viime yönä hyvin. Onni nukkui koko yön omassa sängyssään ilman kitinöitä!!

Herra O nousee nykyään keittiön penkeille niin, että vetää käsillään itsensä vaakatasoon siihen roikkumaan! Ei onneksi ole vielä hoksannut miten jalat saadaan myös siihen penkille. Kauhulla odotan milloin se menee päälleen lattialle sen penkin yli...

Aamulla Onni ehti tyhjentää minun vaatekaapin alimmat hyllyt ja kodinhoitohuoneen laatikoita, kun minä yritin saada itseäni ihmismäiseen kuntoon... Onni otti tavaroita lattialta ja nakkeli ne kodinhoitohuoneen " penkille" ja nousi siihen sitten niillä leikkimään.

Meillä on takkahuoneessa semmoinen vanha puinen sohva. Onni konttasi pallon perässä sinne sohvan alle ja pääsi jopa omin voimin poiskin sieltä! Ennen se on aina jäänyt jumiin mutta nyt se osasi ryömiä niin, että pää ei kolissut sohvan pohjaan... :)

Tuntuu, että se oppii nyt koko ajan jotain uutta! Kohta se varmaan jo hiihtää tuolla takapihalla... Nyyh, äitin vauva... :)

Mulle on iskenyt taas kamala vauvakuume! Mutta en taida olla raskaana tässäkään kuussa, kun näyttäis, että menkat alkaa taas... :-/

Mutta kai se pitää yrittää jaksaa uskoa, että kaikki menee niin kuin on tarkoituskin... Vaikka se olis ns. oman tahdon vastaista.

Oliko ketään muuta kehotettu neuvolassa ostamaan lapselle kengät vaikka EI vielä edes kävele?!

Meille sanottiin, että hyvä olis ostaa, kun nousee kerran jo puuta vasten seisomaan.

Mietin vaan, että onkohan tuo jo ihan vanhentunut ohje?

Ja kenellekään meidän tutulle ei ole puhuttu siellä kenkien ostosta mitään vaikka samassa neuvolassa asioidaankin... Ja he ovat ostaneet kengät vasta sitten, kun lapsi kävelee.

No saipahan ainakin hyvän syyn millä miehenkin saa mukaan ostoksille, kun lapsi kerran tarvii kengät!! :) Yritän vielä houkutella, että oltais hotellissa yötä, kun onhan se 5h automatka päivässä liian rankka meidän kullannupulle! ;-) Pakko lähtee isompaan kaupunkiin, kun täältä käpykylästä ei mitään saa!

kumppari&Onni

Vierailija
22/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Joona ollut kamalassa yskässä jo toista viikkoa. Tai päivät menee ihan ok, eikä yskikään silloin niin paljoa, mutta yöt...Ainakin neljänä yönä on poika oksentanut yskiessään joko omaan sänkyynsä tai meidän sänkyyn tai molempiin. Onneksi meille tuli pari viikkoa sitten uusi pesutorni, ilman kuivausrumpua olisin varmaan joutunut ripustamaan pyykkiä kattolamppuihinkin kuivumaan. Viime yönä ei tullut oksennusta, mutta yski se silloinkin. Kvilla-yskänlääkettä olen antanut, mutta tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä.

Uutena vuonna olimme tässä ihan lähistöllä katselemassa raketteja ja muutaman ammuimme itsekin. Veeti oli aivan innoissaan ja kovasti Joonakin tykkäsi niitä katsella. Kumpikaan pojista ei pelkää raketteja eikä edes niitä ärsyttäviä pommeja. Puolilta öin oli kamala pauke, mutta kummatkin nukkuivat ihan rauhallisesti.

Palailen, äitiä kaivataan...

nonnu78 ja pojut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meidän neitikään raketeista paljon nokkaansa koputtanut, mitä nyt ihasteli 8 aikaan kun oltiin Ergoilemassa ja tähtisadetikut... AAH ne on ihania. Pitenee muistaa 1v synttäri iltana, jos silloin olis luntakin niin olis viel kivempaa... Mitäpäs muuta meille. No neiti nukkuu yöt levottomasti ja tänään on sen vuoksi tarkistettu korvat: puhtaat. Jokin vatsapöpökin neidillä on, kun on ihan ruikulilla, mut ei nyt sentään ripulilla...

Tervetuloa JJ ja vadelmavarvas.=)

Fanny, meilläkään ei ole hoksattu konttausta... Jääköhän välistä kokonaan pois. Meilläkin kävellään puita pitkin ja taaperokärryä työntäen. nousee ylös kovasti... Ryömii ja nousee sit ylös. Tykkää antaa haleja ja läpsyjä kädelle. Osaa sanoa mitä kissa sanoo, ja katselee mielellään elämiä ja kuuntelee hassua äitiä kun s eyrittää niitä matkia... Osaa vilkuttaa, taputtaa, rummuttaa ja nyt uusimpana juttuna et osaa nyökätä ja pudistaa päätä(jälkimmäisen on osannu jo sikakauan, mut ei ennen noin selkeesti tarkoittanu eitä.) Eli hänen kanssaan kommunikointi on hauskaa, kun voi kysyä ottaako Els a maitoo, onko tullut kakka jne... Tosin näihin ei aina voi luottaa 100%. Neiti osaa myös heittää palloa ja löytää leluja ja ihmisiä ja esineitä kun kysyy missä se ja se... Eli repertuaariin kuuluu ainakin isi, äiti, lamppu, ukki, mummu, eno, Saimi-lintu, pallo ja tonttu.

Meil tuli joululahjaks aika paljon vaatetta kokoa 80. Ja ne ovat Elsalle just eikä melkein sopivia... eli alennusmyynnistä ostin jo 86 (isojen tyttöjen osastolta, nyyh), eikä nekään ole liian isoja. Eli on meidän vauva jo iso. Toisen tahtoo pian...

Muuten mä ostin Elsal kengät. On kyl viel ehkä numeroa liian reilut, mut alko ottaan päästä kun neidin on päästävä kaikkialla käveleen ja meil ei pysy edes jarrusukat jalas. Ei sit talvidsaappailla viitti käveleskellä, joten ostin sit popot jalkaan noihin tilan teisiin. Toivoa on että ovat sopivat viel parin kuukaudenkin päästä, että voi sit jo kävelläkin oikeesti.

Mut eiköhän tää romaani ollut tässä... Kiitos ja terkkuja

T:Minna ja Elsa

Vierailija
24/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu tuli ekana kipeeks, kuumeeseen. Ja sitte tulin minäkin, ripulikuumeeseen. Voihan vietävä. No onneks mä alan olee jo parempi ja Minttu kans....

Hämylit: Meille ei käy ens viikolla mikään päivä (paitsi ma olis käyny mut se ei sopinu Naperolle..) mut sitte viikolla 3 käy ma ja to. Oikeestaan noi ma ja to on ainoot päivät mitkä yleensä käy kun ti ja pe Eevillä on kerho ja ke Mintulla muskari.. Ilmottele Manna miten sulle käy niin kattellaan koska tullaan si kylään...

Larvanto ja typyt

Vierailija
25/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis treffejä ei ensi viikollakaan ole,vai miten teillä on sit ollu käytäntönä jos joku ei pääse?Mä kyllä näillä näkymin olisin päässyt torstaina,mutta seuraan taas tilanteen kehittymistä :).

Oltiin Saran kanssa neuvolassa tänään,laittelinkin noita sen mittoja tonne.Hemoglobiini oli sillä vaan 87 että vähän huonohko.Tuli heti sellanen syyllinen olo kun neuvolantäti kysy ulkoilusta,ja mähän oon muistaakseni täälläkin joskus kirjoitellut sitä että oon laiska ulkoilemaan...Niin sitten tuli fiilis että toi Saran huono hb johtuu just siitä ettei olla tarpeeks ulkona.Mieskin vähän antoi ymmärtää olevansa samaa mieltä.En tiiä mitä siitä koskaan tulee kun en tosiaan jaksa kökkiä yksin tuolla pihalla,tai siis Saran kanssa,mutta kun se ei vielä voi tai osaa siellä ees mitään tehdä,niin meidän pitäis sit aina lähtee käveleen (aina samaa reittiä,todella tylsää,kun eihän täällä maalla oo paljon lenkkivaihtoehtoja).Mä kyllä periaatteessa tykkään vaunuilla mutta kuten sanottu en yksin.Se huono puoli tässä on kun asuu täällä korvessa...Silloin kun oli vielä kavereita mammalomalla niin käytiin paljon yhdessä lenkeillä,mut nyt on kaikki palaillu töihin niin ei oo sitä mahista enää.Plääh,inhottava syyllisyydentunne!Mä oon mestari muutenkin syyllistään itseeni kun haluaisin olla täydellinen ja harvoinhan sitä on,äitinäkään...Mutta en vaan pääse tosta luonteenpiirteestä eroon.Vinkkejä otetaan vastaan ;)...

Ai niin,tervetuloa vaan mukaan JJ!! :) Kiva että on muitakin " uusia" tullut porukkaan niin en oo ainoo.

Nyt jäi kirjoittamiset lyhyeks tällä kertaa,Sara huutelee...Palaillaan!

Marietta ja Sarppu

Vierailija
26/35 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessu: koskapa meitä on vaan kolme mammaa ollut treffaamassa niin ollaan sitten siirretty tapaamista jos joku ei pääse. Eli mulle käy viikolla 3 muut päivät paitsi ti ja to, eli ehdottaisin sitten maanantaita, lienee 15. pvä? Yleensä meille käy muut päivät paitsi ti, silloin meillä perhekerho ja muskari. Nyt ois kyllä kiva treffailla vaikka vähän useamminkin kun vauvatkin alkaa jo ymmärtää jotain kavereitten päälle =)

Tessu, älä ollenkaan stressaa tuon ulkoilun kanssa, en minäkään pelkästään Eveliinan kanssa paljoakaan ulkoile, tuo 3v sitten vaatiikin vähän enemmän ulkoilua, mutta kun on yleensä päivät hoidossa niin Eveliinan ulkoilut jää vähemmälle... rattailla yritän viedä ja tuoda pojan hoitoon, tästä kertyy Eveliinalle n.1,5h ulkoilua, joskus harvoin ollaan sitten muuten vaan ulkona. Enkä tuota taaperoakaan väkisin ulos raahaa, jos haluaa olla sisällä niin sitten ollaan. Yleensä kuitenkin haluaa ulos ainakin kerran päivässä. Meillä tuo ulkoilu ei Eveliinan kohdalla edes tunnu vaikuttavan syömisiin tai uniin. Tuskinpa tuo hb:kaan pelkästään ulkoilun johdosta heiluu suuntaan tai toiseen (saatan pyörtää puheeni jos meillä kovin alhainen neuvolassa ensi viikolla=)

Jeps, hain sitten päivähoitopaikkaa Eveliinalle huhtikuun alusta, jos satun uuden työn saamaan niin saattaa alkaa aiemminkin. Nyyh, mun pieni vauva =( Mä en ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään kotiäitityyppinä, mutta jotenkin tässä toisen lapsen myötä on siihenkin ajatukseen kasvanut... mutta rahallisesti ei ole tällä hetkellä oikein mahdollista, ja toki haluan löytää koulutusta vastaavaa työtäkin ennenkuin olen ihan ikäloppu =) No, saapi nähdä kuinka käy, jos ei työpaikkaa löydy niin saatan jatkaa kotonakin, paluu vanhaan työhön kun ei oikein inspiroi.

Mä nukun sitten tämän yön yksinäni sängyssä ja mies siinä sohvalla, on ilmeisesti saamassa saman taudin kuin Larvanto, jipii! =) Toivottavasti ei tartu muhun tai muksuihin!

Mutta nyt hyvät yöt, ilmoitelkaahan Hämikset käykö tuo 15.pvä! Ja kellonaika siis mikä tahansa käy meille!

Vierailija
27/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun herättiin Eetun kanssa, niin tunsin et kurkku on kuin hiekkapaperii... Kivaa... Onneksi on perjantai, ja mieskin tulee töistä jo klo 14!!!

Hämeenlinnalaisten tapaamisesta... Hmmm, johan menee vaikeaksi... Meille kun sopis vaan ke, to tai pe! Maanantaisin kun tulee se koirahieroja, ja sitä ei voi oikeen siirtää, kun menee sitten sen jälkeen tuohon naapuriin... Päästään näin ollen maksuissa vähän halvemmalla, heh! Ja tiistaisin on meillä vaavinkainen. Perjantaisin olis perhekahvila, mutta sinne nyt ei tartte joka kerta päästä, ainakaan vielä... Mutta koitetaan nyt saada joku päivä sopimaan...

Mutta nyt Eetulle laittaan pöperöö ja sit nukkumaan, molemmat!!!

napero

Vierailija
28/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kaikille,miltei vuoden ikäisten vauvojen äideille,sniff!

aattelin nyt minäkin piiiitkästä aikaa kirjottaa,kun napero79 taisi huhuilla meidän " kadonneiden" perään...

me ollaan muutettu tänne Itäiselle Uudellemaalle, " maaseudun rauhaan" ja ihanaa on Kallioon verrattuna!

tykätään kovasti, erityisesti pikkumies, kun on paljon enemmän tilaa leikkiä.ja nyt on oma pikkuruinen parvekekin, jossa voi pojan nukuttaa, aivan luksusta. tosin äidin kroppa voisi niitä päivittäisiä parin tunnin kävelylenkkejä kaipailla;)

ollaan asetuttu hyvin taloksi, mitä nyt tuo pihamaan ankea harmaus ketuttaa, mutta ketäpä ei?

herra H kasvaa hurjaa vauhtia, meillä on nyt jo 86cm vaatteet käytössä!!!apua!!!

konttaa ihan tajutonta vauhtia, ja kävelee tukea vasten, muttei uskalla oikein päästää irti ja seisoa itsekseen. joulupäivänä kiipesi sitten sohvalle, ja nyt tehdään sitä varmaan parikymmentä kertaa päivässä, kun sohvan nurkassa on semmonen lamppu, jota on ihana päästä räpläilemään;) paperivarjostin on kyllä kohta entinen...

joulukuusi on saanut olla ihan rauhassa,meidän mies ei tykkää siihen koskea, kun pistelee, hyi! palloja välillä katselee haaveilleen, mutta aina kun yrittää väärässä kulmassa koskea, pistää neulaset, hah!

hmm, nyt herättiin, joten pikaisesti vaan...

tervetuloa vielä uusille helmiksille joukkoomme!

synttärionnittelut, voi ei, kukahan se oli, Mannako?sori, jos muistan väärin, tää on niin tätä.

ja jaksamista kaikille väsähtäneille, tervetuloa joukkoon.kyllä tuo mennyt vuosi on ainakin minusta kaikki mehut vienyt, siinä määrin, että mielialalääkkeitä saa syödä. mutta onneksi ne auttavat pikkuhiljaa...

mutta niin raskasta, että saa nähdä jääkö herra Hoo meidän ainokaiseksi...ai tän ikänen enää jaksa:(

toisaalta haluaisin kyllä lisää lapsia, mutta se ei ole ihan kokonaan mun päätösvallasta kiinni.

kohta pitää töihinkin palata, toisaalta haikeaa ja toisaalta ihanaa, sen näkee sitten maaliskuussa kumpi mielipide voittaa...

ja onnittelut Oodille uudesta työpaikasta, hyvähyvä!!!!!

ei kai tässä tän ihmeempiä, nyt menen ruuanlaittoon (siis avaamaan pilttipurkin kannen, hyi laiskaa äitiä!)

ai juu, huvittavaa,meidän poika löysi hoitotarvikekorista tutin, ja on sitä nyt 11 kuukauden tauon jälkeen lutkuttanut!!!!!!: /

kooomista...

hyvää joulukuusentuhoamis/kadotusviikonloppua kaikille

sakura ja herra H,11kk,2pvää

Vierailija
29/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko kertoa tarkemmin minne itäiselle uudellemaalle? Me asutaan nimittäin samassa suunnassa, puolivälissä Porvooseen. Me kaivattais kyllä kauppareissuseuraa jos asutte jossain lähistöllä.

Vilja

Vierailija
30/35 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, asutaankohan samalla kylällä, mekin hesasta puolivälissä porvoota kohti eli sipoossa:)

kauppa-ym muuta seuraa hieman kaipailen minäkin...

sakura ja nukkuva herra H

Vierailija
31/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitteleppa vilja72@hotmail.com jospa saataisiin kauppatreffit tehtyä!

Vilja

Vierailija
32/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö minä!!!!! Kyllähän mä pystyn järjestää tarvittaessa niin että päästään vaikka tiistaina ja perjantainakin tapaamisiin. Eli mummulle vaan soitto niin mummu hoitaa kyllä Eevin kerhoilut niin minä ja Minttu päästään elintärkeisiin Helmiksien tapaamisiin :)))

Jotenka siis ens viikolla ei käyny niin seuraavalla viikolla (vko 3) käy siis ma, ti,to ja pe. Siis ihan sillä varauksella että mummu pystyy Eevin hoitaa noina kerhopäivinä. Joten ei kun taas päivää miettimään tahoillamme!

Ihana rauha talossa kun Arttu ja Eevi on sählyä pelaamassa ja Minttu unilla... Kohta kylläkin mun isä ja sen naisystävä tulloo..

Ovi kävikin jo ne tuli.

Moikka!!!

Vierailija
33/35 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Hämeenlinnalaisten treffit, vko 3:

Ilmeisesti ainoa kaikille käyvä päivä on sitten perjantai, mikäli siis käy Eevin mummulle =) Niklaskin on hoidossa, vaikka kyselee kyllä että koska Eevi tulee meille, eli joskus tarvis treffata niin että nuo isommatkin pääsee leikkimään! Mutta siis, tervetuloa meille perjantaina 19. pvä, kellonaika mikä tahansa!

Nyt saunaan!

Manna ja Eveliina, jonka tukka on tänään leikelty ekaa kertaa, niisk, äidin vauvasta tuli kertaheitolla iso tyttö

Vierailija
34/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa JennaJanette mukaan keskusteluun :). Spiral ja sakura72, kiva kuulla pitkästä aikaa teistäkin!

Kumppari, ei ole ainakaan meille puhuttu sanaakaan kenkien ostosta.

Pukelo pölöttää sängyssään, tässä on muutama päivä mennyt vähemmillä (päivä)unilla. Olen jo pitkään veikkaillut että typsy meinaa siirtyä yksiin uniin, mutta kaksilla tässä vaan mennään. Aamulla jaksaa jo valvoa 3-3,5 h ennen kuin uni tulee. Päivälenkille lähdetään kolmen-neljän aikoihin, eikä Silppis pysy liikkuvissa vaunuissa hereillä, paitsi jos joskus ollaan lähdetty kärryttelemään heti päikkäreitten jälkeen. Muistan eräänkin kerran, kun Silppu oli ensin nukkunut 3 h päiväunia, oli tunnin hereillä ja kun lähdettiin vaunuilemaan nukahti kyytiin ja nukkui tunnin lisää. Viimeksi joulupyhinä nukkui 16 h -hassua kun laskee että lapsi on vuorokaudesta hereillä vain 8 h :-o.

Mutta se siitä. Eilen laitettiin joulu pakettiin, mies vei kuusen ulos ja keräsi koristeet laatikkoon. Joulukortit on vielä seinällä, saa vaikka hetken ollakin, saatiin niin kivan näköisiä itsetehtyjä kortteja.

Täällä on tullut lunta! Vain vähän, mutta sekin piristää. Hieman vaihtelua synkkyyteen. Jos nyt pysyisi pakkasen puolella, ei tarvitsisi joka lenkin jälkeen huuhtoa kuraista koiraa. Koira sai joululahjaksi kirkkaankeltaisen huomioliivin, joka ei enää pitkään aikaan ole ollut kovin keltainen. Kärrytkin ovat aivan ravassa vasemmalta puolelta, koira kun kulkee mulla lähes aina penkan puolella. Ja voitte kuvitella miltä mun ulkoiluhousut siltä puolen näyttävät.

Silppis nukahti istualleen sänkyynsä, käyn asemoimassa muksun parempaan asentoon... ja menen syömään. Päivänjatkoja mammat!

KL.

Vierailija
35/35 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks heti tervetuloa uudet ja vanhat taustailleet ja onnea synttärisankareille! Mullakin on ens ke synttärit ja voi jessus sitä taas tuntee itsensä vanhaksi...nooh, numeroitahan ne vain on. Mies vie mut ulos syömään lauantaina ja äiti lupas tehdä kakun :)

Meillä oli toooosi levottomia öitä joulun aikaan, nyt vasta alettu rauhoittumaan. Meinattiin olla itsekin tosi väsyjä jatkuvaan tuttishowhun, mutta kyllä se tästä.

Eetu seisoo jo välillä ilman tukea ja kävelee tukien. Huutelee äittä ja tä. Yksi päivä tässä joulun alla kun kaadoin punaviiniä hieman pöydälle ja sanoin: no niin, niin kuului sama hetken kuluttua lattialta, heh, vähän meitä nauratti. Poika tuntuu päivä päivältä olevan ihanampi ja nyt varsinkin kun se on niin läheisyyden kipeä, välillä leikkii autoilla lattialla ja sitten tullaan halimaan äippää ja taas leikitään.

Kohta tosiaan vuosi täynnä, on kyllä aika mennyt niin nopeasti, että ei sitä meinaa ollenkaan uskoa. Kyllä on elämänarvot muuttuneet vuoden sisällä paljon! Töihin paluu toisaalta toukokuussa hirvittää, mutta pitää aloittaa rauhallisesti ja katsoa miten se sujuu. Mä vaan olen niin helskatin kova stressaamaan kaikista asioista. Yleensä loppujen lopuksi kaikki menee kuitenkin hyvin :).

Joulusysteemit pitäis ottaa pikkuhiljaa pois, verhot sain jo vaihdettua, valot vielä pitäis pakata kaappiin ensi joulua odottamaan. Vuoden päästä onkin ihan eri meininki joulun kanssa.

Meidän Eetu on oikein rokkijätkä, aivan mieletön hytkyminen alkaa kun edes vähän hyräilee jotain " menomusaa" ! Kummisetänsä on kova soittamaan ja tosi musikaalinen, josko siltä sitten saisi vähän oppia isompana :)

Toinenkin vaavi olis tosi ihana, mutta pitää sitä työelämässäkin kävästä ja kotvasen päästä kokeilla josko sitä vanhalla vielä systeemit pelais :) Ihan haikea olo tulee kun näkee ihan pikkusia vauvoja!

Luntakin sais tulla enempi, pääsis testaamaan pulkkaa!

Tammiterkuin Sasuliini ja Eetu