Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tavannut isoukkiasi/isomummoasi?

18.11.2023 |

Oletko sinä koskaan tavannut sinun mummosi/ukkisi omia vanhempia eli isomummoa/-ukkia? Minkä ikäinen olit, kun hän kuoli?

Mä en ole koskaan tavannut, kun mun viimeisin isoisovanhempi kuoli jo 1970-luvulla 15v ennen mun syntymää reilu 7-kymppisenä. Siihen aikaan siis oli ihan tavallista kuolla jo reilu 7-kymppisenä. Ja mun äidin puolelta isomummo kuoli jo vuonna 1962 myös alle 70-vuotiaana.

Mietin vaan, että olisi ollut siistiä , jos isoisovanhempi olisi ollut elossa kun synnyin. Mulla on vanhin pikkuserkku 27-vuotias ja hänen isomummo elää vielä, kun heidän suvussaan on ollut tapana, että naiset aloittivat lapsenteon tosi nuorina. Ja mun toisen serkun esikoinen on 23-vuotias ja hänen isomummo on vielä elossa. Siinäkin suvussa on yleensä lapsentekonaloitettu nuorina. Eihän se nykypäivänä ole harvinaista, että vaikka 8-10-vuotiaalla on isomummo elossa, mutta varmaan aika harvinaista, että aikuisena on isoisovanhempi elossa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut yhden isomummon, hän kuoli, kun olin 12. Molemmat mummoni olentavannut, mutta en yhtään isoisää.

Vierailija
22/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin melkein 13 vuotta samassa talossa isoisoäitini kanssa. Toisen isoisoäidin olin nähnyt kerran joskus 2-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoukit kuolleet suht nuorina mutta isomummeja olen tavannut kolme neljästä, yhden ehdin oikeasti tunteakin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi