Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 40-vuotias ja aion hakea

Vierailija
17.11.2023 |

ensi keväänä lääkikseen, psykalle ja proviisoriksi. Kauppis ja DI kiinnostaisi vielä enemmän, mutta tässä iässä kun aloittaa niin ei välttämättä ole töitä tarjolla.

Hakeekos muut mammat mihinkään? Itse aion muuttaa elämäni suuntaa, kun vielä hyvin ehtii.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse, turha yrittää!

Vierailija
2/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain 40 vuotiaana yliopistoon lukemaan tietojenkäsittelyä. En päässy. Hain myöhemmin myös rakennusinssiksi, sinne oisin päässy, mutten sit menny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v nainen, ja aion hakea yliopistoon lukemaan toista tutkintoa ihan omaksi ilokseni. 

Vierailija
4/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 37v ja aion hakea hammaslääkikseen parin vuoden päästä. Säästän ensin rahaa. Kävin tekemässä pääsykokeen 1,5 v. sitten ja oli hyvä kokemus, vaikka en ollutkaan harjoitellut tarpeeksi.

Vierailija
5/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajalla ei ole aivan superhyvä ylioppilastodistus, jolla pääsee suoraan sisään, niin ei todellakaan kannata hajauttaa aikaansa kolmeen pääsykokeeseen valmistautumiseen. Päätä, mihin haluat ja panosta siihen.

Vierailija
6/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittajalla ei ole aivan superhyvä ylioppilastodistus, jolla pääsee suoraan sisään, niin ei todellakaan kannata hajauttaa aikaansa kolmeen pääsykokeeseen valmistautumiseen. Päätä, mihin haluat ja panosta siihen.

Ap ei ole ensikertalainen ja menee pääsykokeella. Lääkikseen ja proviisoriksi riittää sama materiaali ja psykalla on jokunen artikkeli, ei kuitenkaan niin mahdottoman pitkä. Psykan materiaali julkaistaan kuukautta ennen koetta ja siihen mennessä olen kyllä lääkisaineet kiristellyt hyvään kuntoon.

Vierailija
7/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kun olet noin varma osaamisestasi, miksi pyrit moneen paikkaan?

Vierailija
8/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kun olet noin varma osaamisestasi, miksi pyrit moneen paikkaan?

Ei kai tuo nyt niin monta ole? Kolme lääkistä, kaksi psykaa ja yksi proviisori, näin olen suunnitellut. Ei sitä perheellisenä voi ihan joka puolelle maata lähteä, joten Hki-Tku-Tre-linjalla pitää pysyä.

Vierailija
9/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiko nyt hakea, kun dippainssiopinnot paraikaa meneillään. Olen kuusikymppinen.

Toisaalta totta tuo, ettei näillä kumminkaan työllisty. Ehkä sinne lääkikseen pitää sitten hakea. Niillä opinnoilla olisi rahakkaita duuneja tiedossa eläkeikisellekin. Ei vain yhtään kiinnosta se ala.

Vierailija
10/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin ehkä jos olisi varaa. Mutta kun ei ole nytkään työttömyyskorvauksella varaa maksaa kaikkia laskuja, saatikka sitten ilman sitä.

En oikeasti tiedä enää yhtään mitään tekisin elämässäni. Olen myös nelikymppinen, enkä koe olevani mikään vanhakaan vielä. Minulla on yksi luova ala intohimona, mutta kun jollakin pitäisi laskutkin maksaa, eikä edes mitään surkeaa osa-aikaista työtä ole kovasta hakemisesta huolimatta saanut "päivätyöksi". Keskity tässä sitten mihinkään päämääriin.

Vierailija
11/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan taas hakea täydennyshaussa amikseen. Sinne ei voi hakea yhteishaussa, jos on jo korkeakoulututkinto. Tosin ei mua täydennyshaussakaan valita, juurikin koska on jo tutkinto. Mutta haen silti, jos olen sillä tuulella, koska uusi ala kiinnostaa.

ps. oon myös nelikymppinen

Vierailija
12/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ketju ei katoa taivaan tuuliin, niin voishan sitä laittaa tulokset sitten tänne ensi kesä-heinäkuun taitteessa. Olkoot tämä mammojen vertaistukiketju, ainakin itselleni jos ei sitten muille.

Vierailija
13/50 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain 40 vuotiaana yliopistoon lukemaan tietojenkäsittelyä. En päässy. Hain myöhemmin myös rakennusinssiksi, sinne oisin päässy, mutten sit menny.

Miksi et mennyt?

Vierailija
14/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on näin paljon haihattelijoita, jotka iäkkäänä vievät toisten opiskelupaikat hyvillä aloilla? Nuoret ansaitsee ne hyvät tulot! Esim. oma tyttäreni on yrittänyt lääkikseen jo kaksi kertaa ja poika haluaa erittäin halutulle DI-linjalle, mutta tämmöisten tyyppien vuoksi hakeminen tuntuu niin turhalta.

Vierailija
15/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, vanhemmilla ihan yhtä iso oikeus hakea opiskelupaikkoja. Ei ne sun lasten paikkoja vie. Nuoria suositaan.

Vierailija
16/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 49 ja aion jäädä täysin ansaitsemalleni  työeläkkeelle ja muuttaa maalle reilun kahden vuoden päästä. 

Vierailija
17/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain reilu pari vuotta sitten 47-vuotiaana ammattikorkeaan, ihan ilman valmistautumatta, ilman lukion käymistä, ensimmäistä kertaa elämässäni pääsykokeissa, pääsin 600:n hakijan joukosta 38:n läpi päässeiden joukkoon. En olisi uskonut. Olisin mennyt aikoja sitten jos olisin tiennyt että pääsykokeet on noin helpot ammattikorkeaan. En olisi halunnut enää viidettä kertaa opiskella uutta ammattia, mutta pakko oli, kun ei mihinkään pääse enää millään toisen asteen todistuksilla, vaan joka paikkaan pitää olla kolmannen asteen koulutus.

Valmistun ensi vuonna kun täytän 50v, ja haen töitä koko ajan, saa nähdä pääsenkö koskaan töihin.

Vierailija
18/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on tosi hienoa, ja toivon että Ap ja muutkin tässä ketjussa pääsisivät opiskelemaan! 

Toivotan tuhannesti onnea!

Vierailija
19/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on näin paljon haihattelijoita, jotka iäkkäänä vievät toisten opiskelupaikat hyvillä aloilla? Nuoret ansaitsee ne hyvät tulot! Esim. oma tyttäreni on yrittänyt lääkikseen jo kaksi kertaa ja poika haluaa erittäin halutulle DI-linjalle, mutta tämmöisten tyyppien vuoksi hakeminen tuntuu niin turhalta.

Niinpä. 40-vuotiaana on soveliasta mennä korkeintaan työväenopiston arkunvalmistuskurssille.

Vierailija
20/50 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en ole vielä päättänyt alaa.