Arvon palstaraati saisinko vinkkejä yrittämiseen?
Aion perustaa yrityksen, työllistää itseni, menestyä ja takoa rahaa. Mistä aloittaa yrittäminen?
Kommentit (28)
Mitäs me meinataan nyt sitten yrittää?
Ei kannata edes harkita. T.yrittäjä
Kannattaa valita erikoistuotteet valikoimiin ja käyttötuotteet. Joku mikä erottaa muista. Ja tilaus muualta ellei itse tee osaa, nouto, valokuvaus, verkkokauppaan niitä. Samalla joku muu projekti vaikka kirjaprojekti tai kakkostyö. Tai jos on palveluja mitä haluaa tarjota. Sellainen joka ei rasita liikaa, tai aiheuta aina lisää ja lisää töitä. Tai järjestelee helpommaksi mutta sujuvaksi. Mitä haluaisit itse? Kannattaa muistaa että talvella voi olla aina sitkeä flunssakausi, kipeänä ei pysty ihmeellisiin suorituksiin yksin. Aluksi voi olla joku pienempi projekti josta saa rahaa ja sitten kasvattaa liikevaihtoa. Jos ei pysty tähän kaikkeen, ei hätää, eivät kaikki muutkaan jaksa ja pysty - on kipeitä ihmisiä.
Haarat auki ja miehet takomaan rahaa sulle.
Keksit hyvän yritysidean, jota kukaan muu ei ole vielä keksinyt. Löydät sille sopivat markkinat. Loppu on sitten kiinni siitä kenet saat ostamaan menestyneen yrityksesi.
Jäi aiemmasta. Kannattaa miettiä myös alkujaan missä jakaa tietoa, että tuote tai palvelu on saatavilla. Ja miten se jää ihmisten mieleen, onko logo, värit tai edullisemmat tuotteet myös osaksi. Pakkosyöttö ei ole hyvä, vaan joku miellyttävä tapa.
Som svar på frågan: Från något annat land.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs me meinataan nyt sitten yrittää?
Ei puhuta meistä vaan minusta, joka perustaa yhden hengen yrityksen. Katsellaan lisätyövoiman palkkaamista parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Haarat auki ja miehet takomaan rahaa sulle.
Miehet? Olen mies itsekin, joten ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Yrittänyttä ei laiteta.
Jotain mitä muut eivät tarjoa tai sitten jotain mitä muutkin tarjoavat mutta teet sen paremmin kuin muut. Siinähän se.
Muista maksaa verot. Verojen maksamatta jättäminen on harvoja asioita joista tulee kovia rangaistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä. Y-tunnuksen omistaneena sanon että ei enää ikinä. Jos ei tule tuottoa niin sitten olet kusessa koska tukia ei tipu yhtään mistään. Joo kyllä kovasti lupailtiin, mutta evättiin siksi että olin tehnyt kyseisessä kuussa jopa 3 tuntia töitä, joten katsoivat että olen kokoaikainen yrittäjä... Ei auttaneet edes valitukset päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Oikein sanottu. Ennemmin Kela gold kuin pienyrittäjän orjuus...
Yritä lujemmin ja vielä kovempaa.
Idea, strategia, rahoitus.
Näin hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi.
Ylläksellä yritellään - Pallaksella paritellaan, joten...
Yritysideasta. Mistä sitä rahaa ajattelit tehdä?